Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1996 A6 vaihdelaatikko tiputtaa öljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1996 A6 vaihdelaatikko tiputtaa öljyä

    Aloin haistamaan öljynkäryä tossa joku aika sitten ajellessa ja nopean tarkistuksen jälkeen kävi ilmi että ton meidän sotanorsun (1996 A6) vaihdelaatikosta (automaatti) tiputtaa öljyä. Käytin Vantaalla lentokentän lähellä VV-Autolla tarkistettavana ja sieltähän tarjottiin heti 4 tonnin remppaa joka ei ton ikäiselle enää ole järkevää.

    Alla löydökset ja hinta-arviot:

    öljyvuotoja useita: ohjausvaihde: arvio noin 2200e
    moottori/vaihteisto : venttiilikoppien tiivisteet, kampiakselin takastefa, ja vaihteiston öljypohjan tiivisteet: arvio noin 1720e.

    Onko tolle enää mitään tehtävissä järkevämpään hintaan? Jotain paikkaa pk-seudulla jonne ton vois raijata katottavaks?

    #2
    Riippuu siitä miten paljon hammastanko vuotaa, että onko sille pakko tehdä mitään. Siihenkin luultavasti saa tiivistesarjaa joten uuden osto ei ole pakollista.

    Venttiilikoppien tiivisteet tarvikkeena n. 50€/pari ja siihen 1-1,5 töitä.

    Vaihteiston öljypohjan tiivistettäkin saa tarvikkeena.

    Kampuran stefallekkaan ei välttämättä tarvitse tehdä mitään, jos ei vuoda sitten kunnolla. Vaihtotyö vaati laatikon irroituksen.

    Comment


    • #3
      Sellanen kuva mullekin jäi että lähinnä noista tiivisteiden lahoomisesta johtuu tiputus. Tartteis vaan löytää joku paja joka tolle jotain osais tehdä.

      Comment


        #4
        Käy ihan ekana pesettämässä kone jossain, jonka jälkeen esim kuukausi ajoa. Ja sitten vasta ihmettelyä mistä se vuotaa. Kyllähän tuollainen vanha kone hikoilee joka paikasta, mutta vuoto on tarina erikseen.

        Comment


          #5
          Olipas taas kunnon ryöstöhinnat. No ei varmaan listahinnoilla yllätä.
          Ohjausvaihdetta löytyy purkaamoista tai Ebayn kautta muutamalla satkulla kunnostettua. En tiedä kuin ahdas tosta v6:n takaa on se vaihde ottaa irti.
          Isoin työ tuossa on se kampuran stefa, jos se oikeasti pitää vaihtaa.

          Vanhaa Audia ei kannata merkkiliikkeessä korjauttaa.

          Comment


          • #6
            Joo toi merkkiliikkeessä korjauttaminen ei tosiaan oo vaihtoehto. Tarttis siis löytää (mielellään pk-seudulta) paikka jossa tota vois käyttää katottavana ja selvittää onko toi ohjausvaihde ja stefa tosiaan vaihtokunnossa.

            Harmittaa kyllä, auto ois muuten priimakunnossa, moottori varsinkin vuos sitten tehdyn kansirempan jäljiltä kuin uusi.

            Comment

            Working...
            X