Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Milltek-putkisto A4:seen?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Milltek-putkisto A4:seen?

Mahtaako kellään olla kokemuksia Milltekin putkistoista? Kyselin hintaa suoraan Milltekiltä, ja hintaa tulisi koko putkistolla katteineen päivineen n. 1950 eur. Hinta sisältää verot ja toimituskulut briteistä Suomeen. Pointtina onkin se, onko järkeä sijoittaa noin paljon ns. turbo-back putkistoon vai olisiko cat-back riittävä tehon lisäyksen + soundien kannalta? Pelkkä katti tuossa systeemissä oli muistaakseni n. 500 eur. Niin ja auto on siis vm. 2001 B6 A4 1.8T Quattro.

Ilmeisesti Milltek on aika suosittu A4:sen laittajien keskuudessa maailmalla juuri tehonlisäyksen ja soundien suhteen, joten lienee aika turvallinen valinta jos tuohon päätyy....

Ei ole minulla ainakaan kokemusta putkesta,mutta jos auto on täysin vakio,niin mielestäni aika kallis alkaa sitä tehoa noin tuottamaan.Vakioon tuo putken vaihdos tuo vain muutaman hepan +soundit.

Jos laitat tuon rahan vaikka ohjelman modifiointiin + suuttimiin saa jo +200hv +300Nm tehot.Mielestäni järkevämpää ja auto on hiljaisempi matka-ajossa.(Vain minun mielipide)

Comment

Tarkoitus on ensin päivittää softa ja kiskoa sillä lähemmäs 200hv ja sitten täydentää mahdollisesti putkistolla. Joidenkin kokemusten mukaan softapäivityksen kanssa tehty putkiston vaihto paremmin virtaavaan Milltekiin toisi n. 20hv lisätehot ja vääntöäkin muutama kymmenen newtonmetriä lisää.... Homman järkevyys onkin sitten toinen juttu, tuhannella eurolla saa kyllä lähemmäs kolmanneksen tehoja lisää softan päivityksellä mutta pari tonttua lisää putkiston päivitykseen = 20 hv onkin ihan toisen päivän päätös....

Kaiken kaikkiaan fiksuin homma olisi varmaan päivittää auto esim. suoraan tuohon 3.0 litraiseen quattroon, bensakulut vain hirvittää.....

Comment

Kaiken kaikkiaan fiksuin homma olisi varmaan päivittää auto esim. suoraan tuohon 3.0 litraiseen quattroon, bensakulut vain hirvittää.....
        Tehoa kaipaavalle tuo 3.0 kutosen koneella olevaan autoon päivittäminen ei mielestäni ole järkevää.Eihän siinä ole "kuin" 220Hv/300Nm ja bensaa palaa aika lailla enemmän,kuin modifioitu 1.8T.Tehoja tulee siihen jopa enemmän.

Hankintahinta tuossa 3.0 quattrossa sitten onkin aika paljon isompi,tehotkin jäävät pienemmäksi.Vaparin virittäminen tuosta onkin jo sitten kalliimpaa...

Comment

Onkos jollain Milltekin cat-backia kiinni B6 1.8T:ssa? Lähinnä kiinnostaa minkälaiset äänet siitä kuuluu sisälle matka-ajossa? Tarkoitus ei ole ajella peltorit päässä.

Itse punninnut kahden vaihtoehdon välillä Milltek tai BSR. Edellisestä autosta kokemuksia BSR:stä, Milltekistä ei ole mitään hajua.

Comment

Onkos jollain Milltekin cat-backia kiinni B6 1.8T:ssa? Lähinnä kiinnostaa minkälaiset äänet siitä kuuluu sisälle matka-ajossa? Tarkoitus ei ole ajella peltorit päässä.
            \o_
            Kivan matalat soundit ulospäin, sisällä sivistyneet ja hiljaiset.
            Eli ei tarvii todellakaan harkita Peltoreita jos Milltekin asennat...

Comment

Mulla on tuo BSR:n putkisto, silläkään äänet eivät kyllä kasvaneet juuri ollenkaan, että matka-ajossa ei häiritse todellakaan. Tietty jos haluat hieman eroa ääniin niin voi olla liiankin hiljainen.

Comment

Komppaan edellistä. Mulla on myös BSR:n putkisto katalysaattorilta ja on hiljainen. Melkein petyin kun ei äänet muuttuneet juurikaan murakemmiksi.
                Jos nyt hommaisin putkistoa niin sijoittaisin kyllä tuohon Miltekkiin vaikka siitä ei mulla kokemusta olekaan.

Comment

Kiitokset vastauksista...pikku murina olisi aina kiva. B5:ssa oli BSR ja äänet melkeimpä hiljeni, paitsi ulos kuului mukava murina.

Toinen kysymys rosteriputkistosta. Olisi tarjolla 2-3v. käytetty Milltekin putkisto...tuskin se rosteri tuossa ajassa miksikään menee?

Comment

Working...
                  X