Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Torsen <> Haldex (Quattro vs. 4MOTION)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tippi on perinteinen öljyvatkain, s-tronic on 2-kytkentä laatikko

    Comment


      S-tronic on vain Audin nimi DSG vaihteistolle eli kaksoisKYTKINvaihteisto. http://www.autowiki.fi/index.php/Kak...tkinvaihteisto

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Niconce Näytä viesti
        1. Kaikki automaatti quattrot on varustettu joko tiptronicilla tai S-tronicilla.

        2. Kaikki pitkittäismoottorit on torsenilla tai ultra technologialla varustettuja.

        Ei unohdeta uusia Audeja laskuista ;)
        2. Tai crown gearilla tai junttilukolla.
        Ei unohdeta vielä vanhempia tai välimallia laskuista :)
        Mutta aloittajan tapauksessa siis torsen.

        Comment


        • Perä myöskin torsen?

          Comment


          • Torsen perä löytyy ainoastaan type44 korisesta Audi V8 mallista.

            Comment


            • Eli haldexin perä?

              Comment


              • Ei, vaan avoin tasauspyörästö edessä ja takana.

                Comment


                • Joo eli torseni laatikon perässä vaan :D

                  Comment


                  • Pitkittäiskoneisissa quattroissa on siis torsen laatikon perässä eli keskitasauspyörästönä. Audi V8 mallissa ollut ainoana audina myös takaperässä torsen tasauspyörästö.

                    Comment


                    • Joo. Kiitos vastauksista kaikille!

                      Comment


                      • Auto on -14 3.0tdi q A4. Kone pitkittäin. Jos tuo on torsen niin mikä on haldexpumpun näköinen mutikka perämurikassa johon menee sähköpiuhat?

                        Comment


                        • Onkos tuon moottorin perään tehty sitä ultra quattroa?
                          Viimeksi muokannut aakman; 20.4.2018, 20:45. Perustelu: itselleni nopeasti vastaten, ei varmaan ainakaan -14 :)

                          Comment


                          • Ihan arvauksena mitään mistään tietämättä, sport differential?

                            Comment


                            • Vai onko nyt niin että tämä on haldexpumppu? Sääntö pitkittäisen perässä olevasta torsenista ei siis pätisi -12 vuodesta A4 mallissa välttämättä 3.0tdi koneisissa.

                              Tätä teoriaa tukisi se, että etu- ja taka-akseleilla renkaat ovat kuluneet todella eri tahtiin ja ovat vieläpä eri paria. Edellisessä A4 torsenissa renkaat kuluivat todella tasaisesti.

                              Comment


                              • Höpö höpö. Sport diffi siellä on:

                                https://www.audi-technology-portal.d...t-differential

                                Comment


                                • No niin. Tuo video selvensi paljon. Videon mukainen mutikka sieltä löytyy. Kiitos.

                                  Comment


                                  • Harvinainen ja hieno varuste tuo sporttidffi. Ajo-ohje tilanteeseen jossa tuntuu että auto ei käänny: lisää kaasua. Tällöin vetoa menee ulommalle takapyörälle ja auto kääntyy.

                                    Comment


                                    • Kieltämättä hieno tuo Sport diffi. Nyt muutamana liukkana päivänä huomannut eron edelliseen B8:iin missä sitä ei ollut. Esim. liukas kiertoliittymä menee sujuvammin kun auto ei puske suoraan.

                                      Comment


                                      • On se hyvä. Omassa vissiin crown geariin yhdistetty.

                                        Comment


                                        • Pelkästään crown gear tekee autosta suht neutraalin käsitellä

                                          Comment


                                          • Mikä välittää tuon voiman tuohon nelivetojärjestelmään haldex vai torsen? Autohan olisi Audi A4 vm.2010 2L bensa B8.
                                            Heräsi mielenkiinto kun käytin katsastuksilla ja itsellä on ollut luulo että tuossa on haldex mutta katsuri väitti ettei oo vaan joku muu.
                                            Olisko jollain tietoa että mikä tuossa oikein ja jos haldex niin monesko versio kun ei hakemalla oikein löydy?

                                            Comment


                                            • Ei ole haldex vaan kiinteä mekaaninen neliveto. Keskitasauspyörästössä torsen-tyyppinen lukitusmekanismi.

                                              Haldexin olemassaolo on helppo tarkistaa katsomalla konepellin alle. Kun moottori on pitkittäin, autossa ei ole haldexia. Sitä käytetään vain Audeissa joissa moottori on poikittain.

                                              Comment


                                              • Onko etu-ja takaperät ihan avoimia?
                                                Elikkä luistonesto toimii ns. nelivetona.

                                                Comment


                                                • Kyllä on.

                                                  Comment


                                                  • Eli A4 b7 2.0tfsi q. Man. Vm.2005 200hp versio.
                                                    Mikä 4wd systeemi mun autossa nyt mahtaa olla, torsen vai haldex, kone on pitkittäin?

                                                    B7 on mulle uus tuttavuus vaikka b6 onkin melkein samanlainen. Mut ennen ajoin kiisselillä, joten bensa on vähä vieraampi tekniikalta eikä siihen auta, että viimeks b6 oli alla 6 vuotta sitten.
                                                    No nyt alle viikon taas ollu Audin ratissa ja olo on ku kotona olis.

                                                    ​​​​​

                                                    Comment


                                                    • Torsen

                                                      Comment


                                                      • Hyvä kai sitten. Onko torsenista jotain versioita. Gen1, 2 tms?

                                                        Comment


                                                        • Gen 4
                                                          http://www.awdwiki.com/en/quattro+evolutions/

                                                          Comment


                                                          • b7 = b6:sen facelift. Tosin aika rankalla kädellä tehty.

                                                            Comment


                                                            • B7 voimansiirto on ~sama kuin B6. Moottorit menivät kokolailla uusiksi ja ulkokuoreen tuli vähän perusmallin faceliftiä suurempi päivitys.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X