Onkos tosta torsenista ns eri versioita?
Ja mikä on tämä puhe että torsen puskee? ei mulla ainakaan, talvella sillä tuli aikalailla käytyä leikkimässä erinäisillä kentillä, ajettua jääradalla, jäätiellä jne. ja loogisesti tuo kyllä käyttäyty, ei mitään ongelmia tai "säikäytyksiä" antanut. Jos mun kahden vuoden kokemukset torsenista on näin hyvät ja se on ihan paska, niin helvetti sen haldexin täytyy olla jotain GOD-LIKE tavaraa :)
Koska mä olen ollut 100% tyytyväinen tuohon tekniikkaan. Ei siinä mun mielestä mitään epälogiiggaa ole, aikaisemmin joku taisi mainita että se on kolmesta asiasta kiinni, ratti,nopeus ja kaasu. Näin juuri, automaattivaihteisella vielä se oikea vaihde että saadaan tarpeeksi välitettyä voimaa renkaille, vanhemmissa , kuten C4 koriset, esimerkiksi D asennosta vaihtaminen 1 tai 2 asentoon riittää, noitahan voi viedä ihan uskomattomia matkoja hallitusti sivuttain tai pienessä luisussa, tai sitten ihan normaalisti. Kuhan antaa oikeat käskyt sille vehkeelle. Sitten tuli esille jossain "...kuskista tuleekin matkustaja", tilannenopeus kenties otettu huomioon tuollaisessa tilanteessa? Tuskin se nelivetotekniikasta riippuu jos kuski käskee autoaan liikaa? Itselläni kerran pääsi yllättämään ja metsähallituksen puolella käytiin, liikaa vauhtia oli siihen tilanteeseen, ei noihin vaikuta että onko sulla haldexi vai torseni. samalla tavalla se haldexi kimpoaa ulos jos liikaa pitää vauhtia päällä tai veivaa rattia kun hullu heinämies, mutta ei mulla torsenin kanssa ole mitään "puuntakaa" tilanteita ole tullut, kun jälkeenpäin asiaa ajattelee.
Ja tuossakin tilanteessa auto luisui sivuttain ulos, ei puskien. Sittemmin on ollut monia vastaavia tilanteita ja hyvin on kaistalla pysytty, otettu vain se 10km/h sillä jarrulla siitä vauhdista pois mutkaan mentäessä.
Eiköhän noissa molemmissa ole omat hyvät ja huonot puolensa, toki haldexin etu ja samalla sen akilleen kantapää on sähkötekniset laitteet.Torseni taas ehkä on juroa tekniikkaa, mutta hyväksi havaittu :)
50-50, lets call it a subject?
Ja mikä on tämä puhe että torsen puskee? ei mulla ainakaan, talvella sillä tuli aikalailla käytyä leikkimässä erinäisillä kentillä, ajettua jääradalla, jäätiellä jne. ja loogisesti tuo kyllä käyttäyty, ei mitään ongelmia tai "säikäytyksiä" antanut. Jos mun kahden vuoden kokemukset torsenista on näin hyvät ja se on ihan paska, niin helvetti sen haldexin täytyy olla jotain GOD-LIKE tavaraa :)
Koska mä olen ollut 100% tyytyväinen tuohon tekniikkaan. Ei siinä mun mielestä mitään epälogiiggaa ole, aikaisemmin joku taisi mainita että se on kolmesta asiasta kiinni, ratti,nopeus ja kaasu. Näin juuri, automaattivaihteisella vielä se oikea vaihde että saadaan tarpeeksi välitettyä voimaa renkaille, vanhemmissa , kuten C4 koriset, esimerkiksi D asennosta vaihtaminen 1 tai 2 asentoon riittää, noitahan voi viedä ihan uskomattomia matkoja hallitusti sivuttain tai pienessä luisussa, tai sitten ihan normaalisti. Kuhan antaa oikeat käskyt sille vehkeelle. Sitten tuli esille jossain "...kuskista tuleekin matkustaja", tilannenopeus kenties otettu huomioon tuollaisessa tilanteessa? Tuskin se nelivetotekniikasta riippuu jos kuski käskee autoaan liikaa? Itselläni kerran pääsi yllättämään ja metsähallituksen puolella käytiin, liikaa vauhtia oli siihen tilanteeseen, ei noihin vaikuta että onko sulla haldexi vai torseni. samalla tavalla se haldexi kimpoaa ulos jos liikaa pitää vauhtia päällä tai veivaa rattia kun hullu heinämies, mutta ei mulla torsenin kanssa ole mitään "puuntakaa" tilanteita ole tullut, kun jälkeenpäin asiaa ajattelee.
Ja tuossakin tilanteessa auto luisui sivuttain ulos, ei puskien. Sittemmin on ollut monia vastaavia tilanteita ja hyvin on kaistalla pysytty, otettu vain se 10km/h sillä jarrulla siitä vauhdista pois mutkaan mentäessä.
Eiköhän noissa molemmissa ole omat hyvät ja huonot puolensa, toki haldexin etu ja samalla sen akilleen kantapää on sähkötekniset laitteet.Torseni taas ehkä on juroa tekniikkaa, mutta hyväksi havaittu :)
50-50, lets call it a subject?
Comment