Jäi taannoisesta porsche seikkailuista pikku idea itämään ja nyt saattaisi olla sopiva yksilö kiikarissa sen toteuttamiseen. Ideana olisi laitaa 1.8T moottori 944 possun keulalle. Tarkoitus olisi saada luotettavat 300hv siten, että kulutuskin pysyisi vielä suht järkevissä lukemissa etenkin maantiellä. Tuossa konehommassa on nyt vain se homma, että noitahan on ihan helkkarinmoinen liuta eri koodeilla. Ei varmaan kannata alkaa tekemään koneen kaavelia sille kaikista harvinaisimmalle mallille jos ja kun niissä alakerroissa taitaa olla jonkin verran eroja.
AEB on tuttu malli ja niitä olis varmaan ihan sopivasti saatavilla. Onko pitkittäin ja poikittain asennettujen lohkojen välillä eroja? Nyt tarttis vähän neuvoa, mitkä olisivat niitä koneita, joita kannattaisi metsästää ja mitä sellaisista aihioista olisi järkevää maksaa. asennuksen suhteen oma idea oli leikata katki 944 kaaveli ja luovuttajakoneen loodan kaaveli ja hitsauttaa ne yhteen. Toinen vaihtoehto olis sovitelevy. Pituuden puolesta se kyllä kävis hyvin, koska tuo 1.8T kone on hemmetin paljon porssen omaa konetta lyhyempi. Jää vielä kivasti tilaa laittaa iso cooleri syylärin etupuolelle. Possun omakin kone saattaisi olla korjattavissa, mutta se vaihtoehto ei oikein nappaa. Vanha konstruktio heikkoine kohtineen ja helkkarin kalliit osat. Mitä tossa tuli katseltua mäntien, kankien, pakosarjojen ja muiden osien hintoja 1.8T koneeseen, ei paljon tartte perustella tätä ideaa. Ohjelmointikin vois varmaan onnistua ihan kätevästi omalla eculla, jos pääsis vaikka keulapalasta irroittelemaan johtosarjat, koneen, ecun ja muut rensselit.
AEB on tuttu malli ja niitä olis varmaan ihan sopivasti saatavilla. Onko pitkittäin ja poikittain asennettujen lohkojen välillä eroja? Nyt tarttis vähän neuvoa, mitkä olisivat niitä koneita, joita kannattaisi metsästää ja mitä sellaisista aihioista olisi järkevää maksaa. asennuksen suhteen oma idea oli leikata katki 944 kaaveli ja luovuttajakoneen loodan kaaveli ja hitsauttaa ne yhteen. Toinen vaihtoehto olis sovitelevy. Pituuden puolesta se kyllä kävis hyvin, koska tuo 1.8T kone on hemmetin paljon porssen omaa konetta lyhyempi. Jää vielä kivasti tilaa laittaa iso cooleri syylärin etupuolelle. Possun omakin kone saattaisi olla korjattavissa, mutta se vaihtoehto ei oikein nappaa. Vanha konstruktio heikkoine kohtineen ja helkkarin kalliit osat. Mitä tossa tuli katseltua mäntien, kankien, pakosarjojen ja muiden osien hintoja 1.8T koneeseen, ei paljon tartte perustella tätä ideaa. Ohjelmointikin vois varmaan onnistua ihan kätevästi omalla eculla, jos pääsis vaikka keulapalasta irroittelemaan johtosarjat, koneen, ecun ja muut rensselit.
Comment