Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmittäminen/Käynnistymis vaikeudet, 2.7T

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lohkolämmittäminen/Käynnistymis vaikeudet, 2.7T

    On nyt menossa ensimmäinen talvi, kun on lohkolämmitin käytössä ja havaittavissa on käynnistymis vaikeuksia,joka muistuttaa, ikään kuin "vajailla" käymistä muutaman sekunnin ajan.

    Olen kahlannut haulla ketjuja läpi ja todennut asian olevan,enemmänkin "ominaisuus" kuin vika, että lämmittäminen sotkee moottorinohjausta.

    Nyt kysynkin,onko joku asian korjattua tai tietää ratkaisun asiaan ??.
    Ei oikeen tee mieli luopua lohkiksesta näillä keleillä.
    Viimeksi muokannut gedu; 2.2.2012, 21:05.

  • #2
    Auttaskos lämmitysajan pidentäminen.

    Comment


      #3
      Taitaa sinulla olla letkulämmitin sittenkin? Lohkolla pitäisi kyllä toimia ok.

      Auttaako jos 10 minuuttia annat seistä ilman lämmitintä?

      Comment


        #4
        Oireita on jo 10 min lämmityksen jälkeen, eikä juuri eroa vaikka pitäisi 2 tuntia johdossa.

        Kyllä on defan lämmitysvastus, kun sen ihan itte tossa kesällä laittelin.
        Pitääpä aamulla koittaa tuota 10min. "kikkaa".

        Lukaisin myös vikakoodit ja mm. tollanen löyty

        18029 - Engine Coolant Temp Signal
        P1621 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

        Onko vain sattumaa ja onko edes vaikutusta.
        Ei rosswiki anna tosta koodista tietoja.
        Viimeksi muokannut Happo; 2.2.2012, 20:39. Perustelu: tarkennuksia

        Comment


          #5
          Helposti on vaikutusta. Kokeile vaihtaa lämpöanturi, ei tee konkkaa allroadin korjauskuluissa ;)

          Ei tuon lohkiksen kanssa pitäisi olla mitään ongelmia, ei ainakaan ole omiin korviin kuulunut ehjien koneiden kanssa.

          Ja kyllä, 2.7T koneessa on ihan oikea lohkolämmitin, tulee Suomessa kuskinpuolella lohkossa ja samaisen vastuksen läpi itseasiassa toinen turbo saa jäähdytysvetensä.
          Viimeksi muokannut gedu; 2.2.2012, 21:05.

          Comment


            #6
            Itse asensin omaan 2.7biturboon ihan letkulämmittimen ja ainakaan sen kanssa ei ole ollut ongelmia käynnistymisen suhteen.

            Comment


              #7
              Tossa etkaa tutkiskelin, niin mikäli oikein tulkitsin,tuon vasemmanpuolen ahtimen jäähdytysvesi letku liittyy yläpäässä samaan putkeen, missä on tuo jäähdytysveden läpötila-anturi.
              Onko tuossa jakoputkessa jokin takaiskuventtili tms. vai onko mahdollista että lämmennyt vesi päätyy anturille asti ja antaa virheellistä tietoa moottorin lämpötilasta. mutua mutua.

              Comment


                #8
                Se vastushan on rautaisen lohkon puolella, lämmin vesi nousee ensin kuskin puolen kantta kohti, eikä lähde turbolle jekkujäynänä alaspäin ekaksi kaartaen.

                Comment


                  #9
                  Öljyt kun vaihtelin myös eilen, niin pistin merkille, kiertäessäni virrat päälle, kaasuläppä haki asentoaan hyvin pitkään.(tässä kohtaa oli vielä vikakoodit nollaamatta).

                  Aamulla käynnistys oli taas perinteinen, "vajailla" käyntiin tyyppinen.

                  Työpaikan pihasta kun hetki sitten lähdin, annoin olla hyvän tovin virtojen päällä ennen starttausta ja käynnistyi normaalisti,(Oli siis lämmityksessä).

                  Tästä käy pian suunta kohti helsingin messukeskusta, joten pitää varmaan samalla noutaa 1kpl jäähdytysnesteen lämpötila-antureita paikalliselta marmorilta.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä se anturi kannattaa vaihtaa. Koskaan lohkolämmitin ei ole ehjässä koneessa sotkenut käynnistystä näissä koneissa.

                    Comment

                    Working...
                    X