Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aeb kävi pari sekuntia ja sammui, eikä lähde enää käyntiin pakkasessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aeb kävi pari sekuntia ja sammui, eikä lähde enää käyntiin pakkasessa

    -24 astetta, kuskin ovi ei auennut kaukosäätimellä joten menin avaimella sisään.

    Starttasin n 3sek ja auto lähti pariksi sekunniksi käyntiin, tämän jälkeen ei enää mitään, vaikka kokeilin myös apuvirralla. Starttijännite n. 10v luokkaa apuvirralla tai ilman.

    -Keltainen autonkuva, jossa avaimen kuva sisällä palaa virrat päällä ja sammuu hetken päästä (ajonesto vissiin toimii?).

    -Moottorin vikavalo ei pala ollenkaan kun laittaa virrat päälle, normaalia vai onko motronic sanonut sopimuksen irti pakkasessa?

    Ehdotuksia missä vika on ja onko tälläinen "normaalia"?


    Auto on nyt roikan päässä lämpenemässä...
    Viimeksi muokannut Coltti; 2.2.2012, 14:55.

    #2
    Otappa tulpat pois ja vilkase niitä. Epäilisin että märkää on...syystä tai toisesta.

    Comment


      #3
      Ainakin V6:ssa taitaa olla yleistä, että tuollainen lyhyt käyttö kastelee tulpat niin hyvin, että käynnistys vaatii jo kovasti yritystä. Haulla löytyy paljon asiaa, mutta nähtävästi kaasu pohjassa starttaus olisi yksi keino. Aikaa ja useita startteja se tosin tarvitsee. Onko noin vanhassa jo moottorin vikavalo, eli onko se ennen sitten syttynyt?

      Comment


        #4
        Starttaa kaasu pohjassa niin kauan että lähtee.

        Ei ole AEB-vehkeissä change engine -valoa.

        Comment


          #5
          Oma Aa ei kyllä lähe vaikka hankais kaasu pohjassa maailman tappiin. Tulpat pois, kuivaus ja sen jälkeen käyntiin helposti.

          Comment


          • #6
            Noniin, koitin lukea moottorin vikakoodia vag-comilla, mutta moduuliin ei saatu yhteyttä vaikka aikaisemmin on onnistunut. Myös muihin moduuleihin yhteys löytyi. Myöskään virrat päälle laittaessa kaasuläpän adaptaatioääntä ei kuulunut, kuten normaalisti kuuluu

            Hieman aiheeseen liittymätöntä juttua:
            Otin sit moottorinohjauspurkin pöydälle ja mieleen tuli vielä katsoa sisälle kun siellä oli ilmeisesti jokin lastu. lastun telineen kyljessä lukee 44pinssmtturbo, kertooko tämä vielä mitään valmistajasta, vaiko pelkästään lastun tyypin?

            Seuraavaksi lähden tarkastamaan sulakkeet ->

            Kiitti neuvoista ja vinkeistä tähän asti.

            Comment


              #7
              Mika, meidän autoissa on sama pohjaohjelma ja olen omastani tänä talvena vähentänyt starttiruokintaa aika merkittävästi. Tule käymään joku päivä niin tehdään sama hoito sun autolle.

              Coltti koita lämpimällä eculla lähteekö tulille. Jos kyllä -> kylmäjuotosta metsästämään.

              Comment


              • #8
                Porkkis, tuo starttiruokinnan vähennys kuulostaa aika hyvältä.

                Comment


                • #9
                  Lämpösellä eculla lähti tulille jep...

                  Sulakkeissa ei ongelmaa. Muistissa oli vikakoodi "terminal 30 voltage too low - intermitted".

                  Onko noi kylmäjuotokset yleisiäkin näissä ja miten pintaliitoskomponenttilevyllä saa uudelleen juotettua?

                  Comment


                    #10
                    Porkkis, tuo starttiruokinnan vähennys kuulostaa aika hyvältä.
                    Kuten myös :)

                    Miten tuo ecu tekee diagnostiikan kanssa, jos lastun pinnit on irti? Löytääkö mitään? Eli ettei olisi vaan tuo lastussa kontaktihärö tai sitten itse kannassa?

                    Comment


                      #11
                      Diagnostiikkatoiminnot ovat osa samaa ohjelmaa kuin kaikki muukin. Se sijaitsee samalla piirillä kuin kaikki muukin. Ei siis juttele saletisti mitään jos yksikin jalka on huonossa kontaktissa.

                      Comment


                      • #12
                        Ilmeisesti tosta siis kannattaa ruveta vikaa etsimään...
                        Kukahan osaisi juottaa sen kannan uusiksi piirilevylle Tampereen lähellä?

                        Kuinka todennäköistä on, että itse lastu olisi huonosti kannassaan?

                        Tämän näköisestä lastusta kyse: http://coltti.hi.fi/kuvat/Audi/

                        Comment

                        Working...
                        X