Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 -97 ei anna lämmintä sisälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Lainaan tätä ketjua. Mulla on V6:ssa vähän samanlaisia oireita kuin "pitkä jussilla". Nokkahihna rempan yhteydessä vaihdettiin myös uusi termari, mutta olisikohan jäännyt ilmaa järjestelmään? Mistäpäin 2,4 ARJ koneesta noita ilmausruuveja voisi etsiä? Pitääkö punaisen litkun sekaan aina laittaa vettä ja onko haittaa jos ajelee pelkällä G12:sta?

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja jonestone Näytä viesti
      Pitääkö punaisen litkun sekaan aina laittaa vettä ja onko haittaa jos ajelee pelkällä G12:sta?
      Tuossa oli puhetta tuosta "raa'asta" ja sen lämpötilakestävyydestä. En tiedä miten nopeasti se pakkasenkesto sitten laskee jos pitoisuus nousee 58% yläpuolelle. G12 saa raakana ja sitten "valmiina" 50% seoksena, katsoo vain purkin kyljestä kumpaa sattuu olemaan. En tiedä onko siitä tuon pakkasenkeston lisäksi muuta haittaa ajaa raa'alla aineella.

      Comment


      • #33
        Löytyy jarrutehostimen vierestä.Vesiventtiilit ovat pumpun kanssa samassa yhteydessä.
        Kokeile vaikka REST toiminnolla kuuluko pumpun ääntä.Onko vikakoodit luettu?

        Comment


        • #34
          Ei ole koodeja äskettäin katsottu. Rest toiminnolla pitäisi siis tapahtua mitä? Puhallin menee kiinni ja pumpun pitäisi jäädä hurisemaan? Huriseekos tuo virrat päällä vaikka kone olisi sammuksissa? Siis lämpimänä.

          Comment


          • #35
            -Virrat pois päältä.
            -Painat REST nappulaa.
            -Puhallin ja kiertovesipumppu lähtee päälle.

            Comment


            • #36
              Puhallin käynnistyy, kiertovesipumppu ei välttämättä. Kojelaudan sisältä kuuluu pari kolme kertaa sähkölaitteen jurina ja sitten se herkeää. Oisko pumppu jumissa, joku venttiili ei pelaa tms? Tuleneko tuosta vikakoodia miten herkästi?

              Tuossa jo lueskelin toista ketjua kiertovesipumpusta ja sen varsin suolaisesta hinnasta uutena. Saakohan noita minkä matkaa huollettua/kunnostettua?

              Comment


              • #37
                Pumpusta tulee vikakoodi jos ei toimi.Hiilet voivat olla loppu tai ruostunut jumiin.Molempiin vikoihin olen törmännyt,hiilet vaihdoin toiseen ja toista ei saanut kunnostettua kun oli niin ruosteessa.

                Comment


                • #38
                  No tuo helpottaa jo vianetsintää eli roikkaa illasta kiinni ja tutkimaan.

                  Näkyi olevan syötävän hintainen vekotin. Mielellään siihen jonkun muun ratkaisun kehittää. Oliko tuo miten kettumainen purkaa pois ja kannattaako nesteet pudottaa pois ennen prokkista ettei kuse sinne lämppärikaukaloon? Tai onko tuo ohitettavissa jos luopuu rest toiminnosta? Eikös tuolla kennossa kuitenkin nesteen pitäisi kiertää "rajoituksetta" ja pumppu pyörii muulla kuin rest asennolla siellä ihan lämpimikseen? Ja kun se tämmöisessä tapauksessa voi olla jumissa neste ei mene joko ollenkaan tai vain osittain läpi johtaen kokonaan kylmästä autosta vajaasti lämpiävään (alkuperäinen ongelma) autoon.

                  Comment


                  • #39
                    Kannattaa muuten kaivella pumpun liitin esiin ja syöttää sinne suoraan sähköä,niin näkee toimiiko pumppu.Vikakoodit kannattaisi lukea kanssa.
                    Jarrutehostajan joutuu irroittamaan,että mahtuu pumppu ja vesiventtiilit pois
                    sieltä välist.Ei tarvi nesteitä valutella,jokatapauksessa kaukaloon vähän nestettä lorisee..

                    Tässä:
                    http://www.quattro-zentrale.com/shop...pe=1&referid=8

                    Comment


                    • #40
                      Kyllä se vaatii sen pumpun käynnissäkin ollessaan.Muuten ei kierrä kunnolla neste kennossa.

                      Comment


                      • #41
                        Jarrutehostimen kokonaan kankaalle vai riittääkö kun sen saa irti ja vähän syrjään mahtuneeko se? Taitaa muuten päästä sitten ilmailemaan jarrujakin. Lähinnä sillä kyselen että minkä mittaluokan hommasta kysymys mm ajankäytöllisesti. Varaako muutamia tunteja vai viikonlopun. :)

                        Comment


                        • #42
                          Kokonaan irti.Voin Illemmalla laittaa parempaa ohjeistusta.

                          Comment


                          • #43
                            Hyvä juttu. Kiitos.

                            Edit: Tuostakaan kun ei tiedä onko se vedellyt vajaalla koko ajan kun auto minulla ollut, vertailukohtaa kun ei siltä osin ole, ja nyt vain sakannut sitten (lähes) lopullisesti. Tuo jurina on ollut oireena jo jonkun aikaa mutta sitä on aina vähän arvaillut läppämoottorien suuntaan. Läpät kääntyilee kyllä ihan jees eli ilmaa saa ohjailtua ohjausboksista eri puolille kabiinia ja kummallakin puolella erikseen.
                            Viimeksi muokannut LongJohn; 2.2.2012, 11:46.

                            Comment


                            • #45
                              Tuosta pumppuohjeesta tuli muuten mieleeni tuo "älä käytä kuivana" kommentti. Se voi olla että tuosta nesteputken vuodosta johtuneet satunnaiset nestevajaukset on omalta osaltaan ainakin edes auttaneet pumpun vaivoja.

                              Comment


                              • #46
                                Vikakoodeja ilmastoinnin puolelta löytyi tämmöisiä:

                                VAG-COM Version: Release 311.2-N

                                Control Module Part Number: 4D0 820 043 C
                                Component and/or Version: D2-KLIMAVOLLAUTOMAT_D03
                                Software Coding: 00180
                                Work Shop Code: WSC 23147
                                3 Faults Found:
                                00756 - Left Vent Temp Sensor (G150)
                                30-00 - Open or Short to B+
                                01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
                                41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
                                01273 - Fresh Air Blower (V2)
                                17-10 - Control Difference - Intermittent

                                Blokkiin 9 eli elektroniikka ei päästy tuolla vag-com versiolla ollenkaan.

                                Tyhjäkäyntiä pyöriessä alkoi tulla lämmintäkin suhteellisen jees. Siinä kopeloidessa huomasin että joku tunari asennellut ratin alla olevan kojelaudan osan päin prinkkalaa. 1/4 suuttimista puhaltaa jalkatilaan ja loput kojelaudan sisään eli se osa on asennettu suutinten alapuolelle eikä päälle mitä varten siinä on kiinnikkeetkin.

                                Ja ettei olisi liian helppoa yksi muki putosi pois pelistä tyhjäkäyntiä pyöriessään. CAT palaa ja 7 pyörii. No siitä aiheesta tuolla toisessa ketjussa...

                                Edit: Niin ja tuo 00756 uusiutui heti kun sen nollasi, muut ei. 00737,00738 ja 00739 ei olleet antaneet vikaa. Kai nekin siellä ilmastointiblokissa pitäisi löytyä. Nuo olisi ne vasen ja oikea nestevena ja kiertovesipumppu.
                                Viimeksi muokannut LongJohn; 4.2.2012, 09:28.

                                Comment

                                Working...
                                X