Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t tulppaongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8t tulppaongelma(ko)?

    Audissa ilmenee pientä nykimisvikaa. Enkä ilmeisesti ole ainoa tai ensimmäinen kun noita vanhoja aiheita lueskelin. Nykiminen ilmenee kiihdyttäessä parhaiten matalilla kierroksilla. Ei mitenkään voimakasta, mutta huomaa että veto ei ole tasaista.

    Vaihdoin sitten ensihätään tulpat. Paikalla oli NGK:n 3-kärkitulpat ja pistin samanlaiset tilalle (en muista mallia). Vanhoissa tulpissa näytti nastaa olevan vielä ihan reilusti, mutta siitä valkoisesta osasta jokainen tulppa oli alapäästä tummunut selvästi. Nykiminen ei kadonnut.

    Onko jollain kokemusta turpoaudista noilla halpistulpilla? Pitäisikö hakea tilalle nuo NGK PFR6Q? Onko oletettavaa että kulku paranee niillä, vai pitäisikö vikaa metsästää muualta? Wanhoja aiheita luettua ajattelin vian olevan viallisessa ilmamassamittarissa, mutta ajattelin kuitenkin ensin kysäistä tuosta tulppa-asiasta jos joku tietäisi. Tuo MAF kuitenkin maksaa melko suolaiset 503 euroa Laakkosella, niin jotenkin vika pitäisi paikallistaa ettei sitä ainakaan turhaan osta. Vag-comia en ole tosin vielä pystynyt kokeilemaan missään..

    #2
    Ilmamassamittaria veikkaisin viaksi, maksaa vaihto-osana n. 100? (eli annat vanhan vaihdossa).

    Comment


    • #3
      Mulla ilmenee, kun vedättää valoista satunnaisesti kakkos ja kolmosvaihteella pientä nykimistä kun kierrokset kohoavat kolmen tuhanne pintaan. Jos kiihdyttää rauhassa, niin ei ongelmia? Kenelläkään samoja "ongelmia"?

      Comment


      • #4
        Tuossa protonin autossa ei ole sama maffi kuin uudemmissa sähkökaasullisissa versioissa. Eli hyvin paljon mahdollista, ettei ole vaihto-osana saatavissa. Ainakin vielä vm -98:ssa oli erilainen kun pari päivää sitten kaverin autosta tarkistin. Tuon varmaan jo löysitkin
        http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11269

        Comment


        • #5
          Juu tähän vanhempaan malliin ei ole saatavilla vaihto-osana ja siksi hintakin on tuo 500e. Jostain ilmeisesti voi saada tarvikeosana hieman halvemmalla? No jospa ehdin niin käytän tänään öljynvaihdossa ja vag-comissa samalla jos jotain selviäisi.

          Comment


            #6
            Leecher: ahtovuoto? Ymmärtääkseni ahtopaineet ovat tapissa 2000 rpm->3000 rpm päätteeksi juurikin 3. vaihteella kiihdyttäen, ainakin tehtaan manuskojen mukaan ahtovuotomittaukset tapahtuvat tällä välillä kaasu pohjassa kiihdyttäen.

            Comment


            • #7
              Leecher: ahtovuoto? Ymmärtääkseni ahtopaineet ovat tapissa 2000 rpm->3000 rpm päätteeksi juurikin 3. vaihteella kiihdyttäen, ainakin tehtaan manuskojen mukaan ahtovuotomittaukset tapahtuvat tällä välillä kaasu pohjassa kiihdyttäen.
              Mitenkähän tuon voisi todentaa? Näkisikö VAG:lla? Tapahtuu tosiaan satunnaisesti.

              Comment


              • #8
                Mulla ilmenee, kun vedättää valoista satunnaisesti kakkos ja kolmosvaihteella pientä nykimistä kun kierrokset kohoavat kolmen tuhanne pintaan. Jos kiihdyttää rauhassa, niin ei ongelmia? Kenelläkään samoja "ongelmia"?
                Vika korjattu -> syy oli viallinen MAF.

                Comment


                • #9
                  paljonko ottivat ilmamäärämittarista B6:een? Pystyttiinkö vikaa huomaamaan VAG Commilla? On meinaa vastavanlaisia oireita omassa..

                  Comment


                  • #10
                    Merkkiliikkeesä vaihdettiin. VAG-Com ei herjannut mitään, asentaja kävi koeajamassa ja totesi, että jokuhan siellä mättää. Epäili ensin ahtovuotoa, mutta vaihtoi kuitenkin sen MAFFIN, jolla homma sitten korjaantuikin. Operaatio maksoi töineen 170 euroa.

                    Comment

                    Working...
                    X