Auto on -09 mallia ja commonrail-koneella. Moottorin ohjainyksikön uudelleenohjelmoinnin jälkeen tehoa löytyy 174hv ja vääntöä 400nm, ja etenkin lisääntyneen väännön takia heikoimmaksi lenkiksi muodostuu todennäköisesti kaksoismassavauhtipyörän kestävyys. Vääntöhuippu tulee 2800rpm:n kohdalla, ja omalla ajotyylilläni pääsen kyseiselle kierrosluvulle vain ohitustilanteissa.
Tarvitseeko minun olla huolissani vauhtipyörän kestävyydestä, jos ajan yleensä rauhallisesti kierrosluvun pysyessä alhaisena (n. 1000-1800rpm), jolloin vääntömomenttikaan ei nouse lähelle maksimilukemia? En kuitenkaan käytä liian suuria vaihteita alhaisilla kierroksilla, jolloin auto alkaa jyrisemään. Aikaisempien viestien perusteella kaksoismassavauhtipyörän kestävyydessä on ollut ongelmia vanhempien automallien kohdalla, mutta onko oman autoni vauhtipyörään keritty tekemään mitään kestävyyttä parantavia muutoksia?
Tarvitseeko minun olla huolissani vauhtipyörän kestävyydestä, jos ajan yleensä rauhallisesti kierrosluvun pysyessä alhaisena (n. 1000-1800rpm), jolloin vääntömomenttikaan ei nouse lähelle maksimilukemia? En kuitenkaan käytä liian suuria vaihteita alhaisilla kierroksilla, jolloin auto alkaa jyrisemään. Aikaisempien viestien perusteella kaksoismassavauhtipyörän kestävyydessä on ollut ongelmia vanhempien automallien kohdalla, mutta onko oman autoni vauhtipyörään keritty tekemään mitään kestävyyttä parantavia muutoksia?