Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.8T suuttimista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 1.8T suuttimista

    Sellainen tuli mieleen enkä nyt searchilla suoraa vastausta löytänyt, kun tuossa omassa A6:ssa on edellisen omistajan toimesta vaihdettu KKK03 sport ahdin (ilmeisesti hieman normaalia "isompi"), sekä karalan lastu, niin onko tuohon suuttimien vaihdosta merkittävää hyötyä?

    Toinen juttu (en viitsi omaa aihetta tehdä niin kysyn samalla), mistähän kannattaisi lähteä tutkimaan vikaa kun ajan kanssa on ahdot tippunut vähän alemmas. ennen oli sellaista 1-1.1bar, nyt 0.8-1. pienikin ahtovuoto voi toki olla mahdollinen, mutta voiko ajan kanssa softaan tulla jotain mikä voisi aiheuttaa? Kuinka helpolla teillä hohkaa nuo ahtimet punaisena? itsellä tuntuu menevän jo pienimmästäkin kiihdytyksestä punaiseksi :/

    #2
    Tarkoitatko K03-029 vai K03-073? Jos ensimmäinen niin ei taida maksaa vaivaa mahdollisen 210hp:n takia nykyisen abaut 190hp:n sijaan. Jälkimmäisellä kai olisi mahdollista päästä suunnilleen 240hp:n tehoihin. Suuttimet eivät mitään halpoja ole ja vaatii kuitenkin softan muokkaamisen/uuden softan niin alkaa tulemaan lisäteholle hintaa. Tehot ovat arvioita, en ole expertti näissä asioissa. :)

    Ahdot pienenevät ilmojen kylmetessä, koska kylmä ilma on tiheämpää ja sama ilmamassa saavutetaan pienemmillä paineilla. Voisiko johtua ihan vain tästä? Kokemusta ahtimen hohkamisesta ei ole, mutta mahdollisuuksia voi olla liian laiha seos, katti tukossa tms. Vikakoodien luvusta ei koskaan ole haittaa, jos epäilyttää, että autossa jotain vikaa voisi olla.

    Comment


    • #3
      Nyt meni vaikeaksi sanoa että kumpi se noista on, ei mitään hajua. Ainoa tieto että se on juurikin sport versio, ei täysin alkuperäinen. mistähän tuon saisi tietää? Kyllä tuo ongelma on vaivannut jo viime kesästä asti, eli keleistä ei pitäisi olla kyllä kiinni.

      Olisikohan järkeä käyttää jossain dynossa, saisikohan sillä mitään selkoa noihin? Jyväskylän seudulta jos joku hyvä paikka löytyisi missä käyttää niin voisi käyttää, oikeastaan jo ihan mielenkiinnosta että näkisi paljonko tuossa tehoa on, itse en jotenkin vaan jaksa ihan siihen 190hv uskoa. Tosin, onhan tuo kyllä painava rotiskokin, että vaikea verrata kun toisena autona Corrado :) pieni painoero voi hämätä. Vaikuttaako katin tukkoisuus päästöihin?

      Comment


        #4
        Ettei ois katti vialla kerta punaisena hohkaa ja ahdot tippunut.

        Comment


        • #5
          Sitten vastaus siihen, pitäisikö viallisen/tukkoisen katin näkyä päästöissä? Jos siinä vika, onko missää suoraan myynnissä tuohon katin korvausputkea, vai onko vaikea edes vääntää itse?

          Comment


            #6
            Mulla oli katin sisuskalut irti ja meni katsastuksesta läpi heittämällä.

            Korvausputkella et oo saamassa läpi enää kyllä.

            Comment


            • #7
              Joo no en korvausputkella laimalle meinannutkaan :D Ajattelin vain kun on just kuukaus sitten leimattu niin olis voinut korvausputken laittaa siihen kun ei tarvii heti olla repimässä irti, katselis taas leiman ajaks sit joskus katin siihen.

              Comment

              Working...
              X