Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkin pohjaan->kierrokset nousee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkin pohjaan->kierrokset nousee

    Eli tuli nyt Audiin tällainen ongelma.Kierrokset ei meinaa laskea normaalisti vähänkään kovemmin kiihdyttäessä,vaan nousevat hetkeksi ja vasta sitten laskevat,mm.kiihdytin tuossa vähän 4tonnin päälle 2-3 vaihteella ja kytkin pohjaan->kierrokset huusi vähän aikaa rajottimessa kiinni.Myöskin aika laiskalta tuntuu auto muutenkin,(bsr ohjelma,by-pass),bensankulutus on myös koko ajan auton minulla oloajan ollut aika korkea.Vikakoodeja ei antanut äsken huollossa,käytin kun meinasi olla pienellä vaihteella alle 3tonnin kierroksilla vähän röpötystä/nykimistä mutta se nyt lakkasi kuitenkin jostain syystä.Mistä lähteä vikaa etsimään,täällä ei merkkikorjaamoja syrjäseudulla ole lähettyvillä??

    #2
    Muistelen että kytkinpolkimen asentotunnistin voisi tehdä tuollaista. Kannattaa katsoa mitä se sanoo asennoksi VCDS:llä.

    Comment


    • #3
      Ei oo asentotunnistin vaan ihan on/off-katkaisin nimeltään kytkinpolkimen katkaisin -F36
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54841

      Comment


      • #4
        Juu no tuo kytkinpolkimen katkaisin sopisi ilmeisesti koska vakionopeudensäädin lakkasi samaan aikoihin toimimasta??

        Comment


          #5
          No sehän se sitten aika varmasti on.

          Asentotunnistin se katkaisinkin on, hieman vain köyhempi malli ;)

          Comment


          • #6
            Okei,jospa se sillä korjaantuu :) Nyt muuten kylmänä rupesi taas kakostelemaan kiihdyttäessä alle 3tonnin kierroksilla,lähinnä vaihteet 1-3 huomaa selkeimmin,äsken kun oli huoltamolla lämpimässä niin sen jälkeen ei ollut heti tätä ongelmaa...Vikakoodeja ei ollut,3puolaa jouduttu vaihtamaan tässä puolen vuoden sisään,viimeiset 2kpl tuossa kahden viikon sisään meni nyt.Ilmeisesti vielä 1vanha on jäljellä,mutta pitäisi kai aika herkästi näkyä vikakoodeissa jos siinä vika?

            Comment


            • #7
              Joo elikkä nyt tuo kytkinpolkimen katkaisin on vaihdettu ja vika ei hävinnyt..Aina vaihdetta vaihtaessa kierrokset eivät rupea kytkin pohjassa laskemaan heti vaan käyttää aina vähän ylempänä kierroksia ja sitten laskee...Ja vakkari ei toimi myös edelleenkään.

              Comment


                #8
                Katsoitko VCDS:llä mitä se sanoo kytkimen tilasta?

                Comment


                • #9
                  Tuolla korjaamolla katsoivat,en tiedä millä ohjelmalla...

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja seagali Näytä viesti
                    Joo elikkä nyt tuo kytkinpolkimen katkaisin on vaihdettu ja vika ei hävinnyt..Aina vaihdetta vaihtaessa kierrokset eivät rupea kytkin pohjassa laskemaan heti vaan käyttää aina vähän ylempänä kierroksia ja sitten laskee...Ja vakkari ei toimi myös edelleenkään.
                    Olisko jarrupolkimen katkaisijassa sitten jotain häikkää? Sitä kautta vaan ajattelin kun vakkari ei kerta toimi. Jos se saa jarrupolkimelta sellasta signaalia, että jarru on päällä.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla on TT:ssä samanlaista ongelmaa, että kierrokset nousee kun vaihtaa. Vakkari ainakin menee pois päältä jos painaa kytkintä, voiko kytkimen katkasiaa jotenkin "säätää" jotta reagoisi ennenkuin painaa polkimen ihan pohjaan? Vai onko vielä jotain kohdetta joka korjaisi tilanteen? Uusi bypas on jo hanskalokerossa.
                      Viimeksi muokannut Weskuu; 26.1.2012, 11:34. Perustelu: kirotusvirhe

                      Comment


                      • #12
                        Joo elikkäs tuo vakkari nyt toimiikin näköjään normaalisti.Mutta nuo muut oireet ei parantuneet.Eli selvästi kun rivakammin kiihdyttää esim. 2->3 tai 3->4 vaihteelle,niin tuossa 3tonnin hujakoilla kun päästä kaasun ja laittaa kytkimen pohjaan,kierrokset käy vielä 500rpm ylempänä ja vasta sitten laskee...Eihän tuota huutamista oikein kiva ole kuunnella..Ja sitten tuo "kakominen" näkyy olevan aika tarkkaan kierroksilla 2500-3000,kun rauhallisesti kiihdyttää niin kakoo,ei tiedä oikein että lähteäkkö vai eikö lähteä :SS En tiedä liittyneetkö toisiinsa mutta tässä nyt samoihin aikoihin suunnilleen molemmat oireet ilmestyneet..

                        Comment


                        • #13
                          Mulla noi oireet pahenee mitä korkeammilla kierroksilla vaihto tapahtuu.

                          Comment


                          • #14
                            Etkö ole sinäkään saanut vikaa vielä selville?

                            Huomasin muuten tuossa äsken että vapari oli imaissut itsensä jonkin verran ryttyyn!?
                            Viimeksi muokannut okkim; 27.1.2012, 07:22. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, editoi vanhaa jos sen perään ei ole vastattu

                            Comment


                              #15
                              3tonnin hujakoilla kun päästä kaasun ja laittaa kytkimen pohjaan,kierrokset käy vielä 500rpm ylempänä ja vasta sitten laskee...
                              Muistaakseni joskus vuosia sitten koeajoin jotain uutta A4 1.8T:tä ja juuri noin se teki sekin, ja käsittääkseni ihan tarkoituksella.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja seagali Näytä viesti
                                Etkö ole sinäkään saanut vikaa vielä selville?

                                Huomasin muuten tuossa äsken että vapari oli imaissut itsensä jonkin verran ryttyyn!?
                                En ole ... vielä kun talliin ei autoa mahdu ja ulkona on kylmä :-(

                                Comment


                                • #17
                                  Jep.Eipä täälläkään vikaa ole selvitetty..Tuo kakostelu on kyllä ihmeellinen tuossa 2500rpm tuntumilla kun rauhallisesti ihan kiihdyttää,tosiaan huomaa 2-3 vaihteella ainakin selvästi,ihan kuin miettisi että lähtee se turbo mukaan vai ei...Ja myös tuota kierrosten nousua vaihteenvaihdon yhteydessä on edelleen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mikähän tuon kytkinpolkimen katkasian varaosanumero mahtais olla?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ainakin A4 2005 quattro 2.0 TFSI audissa osanumero on:

                                      7H0 927 189

                                      Marmoritiskiltä hain eilen kun oli hyllyssä ja citymarketin parkkihallissa vaihdoin. Aikaa meni n. 20 min.

                                      Rupesi ainakin mulla toimimaan ja oireet oli samat eli vaihtaessa kierrokset nousi ja samanaikaisesti lopetti myös vakkari toimimasta.

                                      Kohtuu halpa kokeilla onko osassa vikaa kun se marmoritiskilläkin maksaa vain 25,40,-

                                      Comment


                                        #20
                                        Miksi ETKA sanoo tuolle numerolle A4 China malliksi?

                                        A4 B6 q : 8E0 927 189 B mutta konekoodeilla avj,bfb,amb,bex 8E0 927 189 F

                                        Aih, nyt huomasin. 1.1.2010 tullut korvaava osa (kiinasta?)

                                        A4 B6 q: 7H0 927 189
                                        A4 B6 q: avj,bfb,amb,bex : 6q0 927 189

                                        Comment

                                        Working...
                                        X