Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2,0e -89 ei ole vetoja...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2,0e -89 ei ole vetoja...

    Elikkä,kysees on 5zyl. 2 litraanen ja katti malli.
    Alakierroksilta puuttuu vääntö ja,yläkierroksillakin hieman tuhnu,sytkä ja jako tarkistettu.
    Tyhjäkäynti aaltoilee lämpimänä,ja jälkikäyntiäkin ilmenee,liekö asialla jotain yhteyttä...

  • #2
    Onko puristukset mitattu? Itellä tekee samaa kun 4 ja 5 pytyssä ei paineita. Jälkikäyntiä ei tosin tuossa minun yksilössä esiinny.

    Tulpanjohdot kannattaa myös tarkistaa.

    Comment


    • #3
      Puristukset oli ok,tulpan johdot on tarkistettu ja,oikeastaan kierroksilla se kyllä kiekuu riittävästi mutta,alavääntö on kateissa.

      Tokikaan tämä mylly ei ole enää Audin kopassa,eli on mahdollista että,joku johto on jäänyt kytkemättä...

      Siksi tätyykin kysyä että,mitkä anturit/letkut ym. voisivat mahdollisesti vaikuttaa tähän ongelmaan ?


      Ilmavuotoja ei pitäsi olla,tai ainakaan niitä ei ole löydetty,ja ilmamäärä läppä liikkuu jouhevasti sekä bentsiinin paineet on kunnos.

      Comment


      • #4
        Jako pielessä pykälän?

        Comment


        • #5
          Jako on tarkistettu,ja koitettu siirtääkkin pykälällä mutta,ei vaikutusta :/

          Se tyhjäkäynnin aaltoilu loisti eilen poissaolollaan,toivotaan ettei tule takaisin...

          Comment


          • #6
            Kattihan tuosta tuli poistettua kun kori vaihtu ja,joku arveli että,se tarttis sen katin.
            Tiedä tuosta sitten mutta,voishan tuon koitaa paikoilleen tinata,josko se tois onnen...

            Comment


            • #7
              Lambadan se tarvitsee, mutta ei se sillä katilla muuta tee kuin pelasta maapallon.

              Comment


              • #8
                Sitä minäkin että,se katti on turha varuste mutta,kaks eri hemmoo puheli jotain vastapaineista ja sitä kautta sen tarpeellisuudesta,täytyy koittaa ku ei parempaakaan tähän hätään keksi.

                Puhelivat myös tapauksista joissa,alavääntö olis kärsiny katin poistosta

                Hormiahan tuossa nyt ei ole kun n.50cm ja se määrä sisältää jo 1 Simonssin pöntön joten,mitää vastapaineita siä kyllä ole.

                Lambda on kyllä paikallaan ja,pitäs olla ehjä...

                Comment


                  #9
                  Ainakin tässä tapauksessa moottori on suunniteltu ensin ilman kattia, ja sitten kiristyneiden päästöjuttujen vuoksi ängetty se katti sinne perään. Siitä voi vetää jotain johtopäätöksiä sen hyödyllisyydestä moottorin toiminnalle.

                  Comment


                    #10
                    Nelitahtimoottori ei tarvi minkäänlaista vastapainetta pakoputkistossa. Vain 2-tahtiset tarvii.

                    Comment


                    • #11
                      Niin no.. Mulla aikanaan suora kylkiputki dodgessa.. ei kulkenut kuin 100kmh..
                      eli pienen paineen ehkä tarvii. alkoi kulkeen, kun löi hiukan tilkettä.

                      Comment


                      • #12
                        Juu eihän nelitahti tosiaan mitää valtavia paineeta tartte,enkä tosiaan meinaa uskoa ittekkään että sillä katilla olis juurikaan vaikutusta mut
                        ta,alkaa konstit loppumaan ja,äkkiähän tuo nyt on kokeeltunakin.

                        Viä vähä kuvia tekeleestä,jos jotain kiinnostaa...

                        http://aijaa.com/000769574625

                        http://aijaa.com/004109574624

                        http://aijaa.com/008099574623

                        http://aijaa.com/005319574622

                        http://aijaa.com/005109574621

                        Comment


                        • #13
                          Googlettamalla tämmönen "tietoisku" löyty, mutta päätelkää itse:) Siis lainaan:

                          "Vastapaineilla tarkoitetaan nelari pannussa eri asiaa kuin kaksitahtisessa;
                          Kaksitahtarissa oikein laskettu vastapaine tarkoittaa sitä, että tietyllä kierrosalueella pakokaasun aiheuttama paineaalto käännetään osin takaisin, jolloin isku "pakkaa" huuhtelun aikana pakoaukosta karanneen seoksen takaisin sylinteriin.

                          Nelarissa taasen vastapaine on termisen tehontuoton kannalta tärkeä, sillä pakopaineiden karatessä esteettömästi ilmakehän paineeseen, ei pakokanavaan aiheudu riittävää vastapainetta, joka muotoilee kaasupatsasta ja lämmittäisi kaasua.
                          Kaasun oikea lämpötila edistää virtauspatsaan oikean muodon kanssa jäännöskaasujen tehokasta poistumista ja edistäen täten huuhtelua."

                          Ps. jaottelin hieman tuota löydöstä;)

                          Comment


                          • #14
                            Nyt se s..tana alkas saamaan liikaa pensaakin !
                            Mikälie nyt pieles...

                            Comment


                              #15
                              K-jet ei kestä pieniäkään imuvuotoja, joten siltä suunnalta kannattaa vikaa etsiä. Katso myös lampulla, että sytkä on kohdallaan.

                              Nauratti tuo otsikko kyllä hitusen. Voi olla ehjänäkin vedot aika vähissä. :)

                              Comment


                              • #16
                                Tai jos siinä on lambda.. sökö!!
                                Isoilla kierroksilla pienet vuodot ei juurikaan haittaa.

                                tai yksi mahku vielä: dampperin kiila antautunut.. jako hivenen pielessä?

                                Comment


                                • #17
                                  Lambda on nurkalla olleesta Suabista ja,täyttä varmuutta ei ole sen toiminnasta,ku jostain sais arvot niin vois mitata tuleeko tietoo vai ei.

                                  Sytkä on katottu lampulla ja jako vauhtipyörästä myös lampulla,kun siirsin sytkän 0-kohtaan niin kaikki merkit oli paikallaan.

                                  Tiedä sitte oliko liian kovat odotukset tuosta moottorista koska,viime viikonloppuna tuli haettua toinenkin satanen ja ei seny mikää kovin vääntävä ollu,kierroksilla seki kulki jotenki mutta alhaalla ei paljoa tapahtunu...

                                  Kierroksillahan tuo rakennelmaki menee hyvin,mutta alavääntöö olis hiukan kaivannu enemmän,auton käyttötarkotus huomioiden,koska nois kekkeriis misä me ajetaan,on liika kierrättäminen yleensä renkaiden surma.

                                  Lieneekö tuon kiukaan ominaisuus se että,se tarttee vain hiukan enemmän kierroksia ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aukeaahan kaasuläppä loppuun asti? Onko tuo RT? Omassani RT ja vääntää kyllä vähintäänkin riittävästi. Siinä on sellaista maamoottori-vääntöä. Että aika sama millä vaihteella lähtee liikkeelle ja vitosella voi ajella käytännössä aina, mutta voi olla yksilökohtainenkin juttu, kun ei nuo meidän neljä muuta vitoskonetta samalla tavalla jaksa mennä, RT ainoastaan.

                                    Ja ensimmäisen viestin perusteella käy laihalla tuo. Se sai kyllä apaattiseksi meidän NF:n alakierroksilla.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X