joo elikkä kysyisin että mistä voisin aloitaa selvittämään kun auto seisoo esim. yön ja aamulla pistän norm. lämmitykseen ja sitte kun käynnistän niin ei lähde ensimmäisellä vaan toisella käyntiin..? lämpötila mittari toimii, mutta välillä tipahtaa ihan nollille kesken ajon ja on myös pari kertaa pompannu ihan tappiinki hetkellisesti..nesteet kaikki ok. lämpöisesnä lähtee kyllä normaalisti käyntiin!!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a6 1.8t vm 97 käynnistys ongelma..
Collapse
X
-
Hei, mulla typ 89:ssä oli samanlainen ongelma juuri. Lämpimänä lähti käyntiin ihan OK, kylmänä parilla ensimmäisellä starttiyrityksellä ei tapahtunut muuta kuin solenoidin napsahdus, ikään kuin akku olisi tyhjä. Sitten uusilla starteilla käynnistyi normaalisti.
Tarkistin solenoidin herätevirtapiuhan, moottorin maadotuksen ja akun kengät.
Näissä ei mitään tuntunut olevan, joten seuraavaksi tänään vaihdoin virtalukon pohjan (olikin helpompi urakka kuin luulin. Mittaristo pois, virtalukon sähköliitin irti, lukkopesän reunalta kaksi ruuvia auki; punaisella lakalla merkityistä koloista kaivamalla löytyivät ja pohja vetämällä pois ja uusi tilalle).Tämän jälkeen toimii OK, joten siinä minulla oli vika. Nyt starttaa jälleen hyvin.
Moottorin lämpömittari on minulla sökö ja en ole saanut sitä toimimaan. Vaihdoin anturin ja tinailin mittariston liitokset uusiksi + putsailin lämpömittarin liitokset. Kun kasaa mittarin ja laittaa sähköt, näyttää hetkellisesti
virheellisesti kylmälläkin koneella 90 astetta ja sitten palaa kuolleeksi. En usko että tuolla on mitään yhteyttä käynnistysongelmaan, tosin minulla onkin tuo mallia kivi ja keppi...
Comment