Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN nestevuoto kannen välistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAN nestevuoto kannen välistä

    Vaihdoinpa kannen uudella metallitiivisteellä tasopinnat kunnolla putsaten ja uusilla pulteilla ja eikun kone käyntiin.
    Hyvin meni siihen asti kunnes lämpeni normilämpöön ja alkoi tiputtamaan nesteitään 5. sylinterin pakokanavan kohdalta kansitiivisteen välistä kannen puolelta, jäähdyttyään lopetti ja lämmittyään taas falskaa..
    Hohhoijaa...
    Ei toki tullut kannen suoruutta tarkastettua koska tuolta osin ehjästä koneesta sen nappasin eli uskon tasopintojen olevan ok ja puhtaat tasot.
    Mikä hitto tuota nyt riivaa ja mitä tuolle tekis, vois varmaan kuumana vielä vähän kiriä kanspultteja, vaikka neljänneskiekon?
    Kun eihän kannet kait tuolta halkeile prkele vai hakeeko se vuan paikkoonsa!!?

    Juu ja auto on siis -94 ja tuossa oli massatiiviste.

  • #2
    Kokeile nyt kunnon jälkikiristyksellä vielä. Vaihdoitko pultit?

    Comment


      #3
      Pultit ovat venyviä,ei niitä jälkikiristetä.kansi irti ja oikaisu.

      Kiristitkö oikein momenttiin??

      Comment


      • #4
        Siis jos on vaihdettu esim. Arpin pultit niin täytyy jälkikiristää. Kyllä kai Raminkin pitäs tuo tietää.

        Comment


        • #5
          Puhdistitko lohkosta kierrteet kunnolla eli puhalsit paineilmalla kierrekolosta liat ja nesteet pois?

          Jos et niin pultti "pohjaa" ennenaikojaan eikä siis kiristy kunnolla!

          Comment


          • #6
            Puhdistin reijät lohkosta ja kiristin ohje arvoihin jotka reinzin lapusta, ei arpit.
            Yleensä luulis että jos olis kansi väärä niin edellinen kone josta kansi oli olisi kärsinyt myös siitä, kannenkin irroitin oikeaoppisesti ja myös luulisi että kiero kansi oirehtisi muuten, ei yhdestä pisteestä ulospäin nestevuotona, kone muuten pelaa ok, ei tee painetta eikä sotke öljyjään.
            Jos tuon käyttäisi huomenna kuumaksi ja kokeilisi hieman kiriä pultteja, muuten kait keinot vähissä ilman purkamista.

            Comment


              #7
              Itsellä kävi kanssa viimeksi vastaavasti.

              Ongelmana oli kansipahvissa(pellissä siis) pieni vekki. Ensin epäiltiin, että kantaisi ohjuritapista, joka oli kyllä vähän koholla, muttei liikaa.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja tupi Näytä viesti
                Siis jos on vaihdettu esim. Arpin pultit niin täytyy jälkikiristää. Kyllä kai Raminkin pitäs tuo tietää.
                Oletin että on alkuperäiset,arpeilla pitää jälkikiristää.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                  Itsellä kävi kanssa viimeksi vastaavasti.

                  Ongelmana oli kansipahvissa(pellissä siis) pieni vekki. Ensin epäiltiin, että kantaisi ohjuritapista, joka oli kyllä vähän koholla, muttei liikaa.
                  Itseasiassa vuoto on hyvin lähellä ohjaintappia..

                  Comment


                    #10
                    Niin oli kanssa, siksi epäily oli vahva kun oli taso ajettu ja tapit laitettu uudestaan. En huomannut tarkistaa korkeutta ennen kannen kiinni ruuvaamista.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja VMika Näytä viesti
                      Puhdistin reijät lohkosta ja kiristin ohje arvoihin jotka reinzin lapusta, ei arpit.
                      Yleensä luulis että jos olis kansi väärä niin edellinen kone josta kansi oli olisi kärsinyt myös siitä, kannenkin irroitin oikeaoppisesti ja myös luulisi että kiero kansi oirehtisi muuten, ei yhdestä pisteestä ulospäin nestevuotona, kone muuten pelaa ok, ei tee painetta eikä sotke öljyjään.
                      Jos tuon käyttäisi huomenna kuumaksi ja kokeilisi hieman kiriä pultteja, muuten kait keinot vähissä ilman purkamista.
                      Ehkä massatiiviste antoi pienet heitot anteeksi??peltitiiviste ei painu yhtään kasaan.

                      Comment


                        #12
                        Eiköhän se tappi myötää kun vedetään kansi kiinni.

                        Et plaanannut kantta, joten nyt saat ottaa sen irti plaanausta varten vielä. Itsekin olen tuota kokeillut ja vieläpä syynäsin että näytti suoralta, mutta takanurkasta se vaan lorotti öljyä silti ulos...

                        Comment


                        • #13
                          Aika hölmoltö vaikuttas jos noin tarkka mitoitteinen tappi että nyt pohjais, pitää huomenna tutkia tuota toista irto lohkoa ja kantta onko tuo mahdollista, mahdollisesti tätä nykyistä kantta on plaanattu aiemmin, tämä kyseinen kansi oli peltitiivisteellä.
                          Viimeksi muokannut VMika; 19.1.2012, 21:48.

                          Comment


                            #14
                            Eli suosittelette plaanaamista aina jos kansi on ollu irti?

                            Comment


                            • #15
                              Ainakin koneistamossa käyttämistä jossa kertovat tarpeen.

                              Comment


                              • #16
                                Ite ainakin sillä kannalla että ehdottomasti plaanaus jos kansi irti.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                                  Ite ainakin sillä kannalla että ehdottomasti plaanaus jos kansi irti.
                                  +1 vaikka vittumainen asennella pöytään tuo vitosen kansi niin en silti jättäs oikomata

                                  Comment


                                  • #18
                                    AINA kun kansi irroitetaan niin OIKAISU TAI TARKISTUS siis AINA!! Pois lukien vanhat valurautakannet jos niissä ei ole syöpymää ne ei helpolla väänny.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Löysin lapun jonka mukaan olin kirinyt 30nm-60nm-90ast-90ast.
                                      Kiristin vielä neljänneskiekon ja vuoto jäi muutamaan tippaan tunnissa, jollaisena saa toistaiseksi olla, vaikkakin tapanahan noilla mielummin lisääntyä..
                                      Ohjaintapin korkeuden ohimennen mittasin irtokoneesta, jää varoja 2mm+kansitiivisteen paksuus.

                                      ...ongelmat vaan jatkuu tämän audin kanssa, ekaks hieman pätkimistä ja sit sammuksiin, startilla nätisti käyntiin ja muutamia sammumisia kuin veitsellä leikaten ennenkuin hyytyi kokonaan käynnistymättä, vähän vastaavaa kait tehnyt aiemminkin ja salaperäisesti aina korjaantunut eikä silloin ollut vikakoodeja, taidan aloittaa hälyttimen ohittamisella..
                                      Viimeksi muokannut VMika; 21.1.2012, 07:28. Perustelu: Sepustuksien korjailua

                                      Comment


                                        #20
                                        AINA kun kansi irroitetaan niin OIKAISU TAI TARKISTUS siis AINA!! Pois lukien vanhat valurautakannet jos niissä ei ole syöpymää ne ei helpolla väänny.
                                        +1 en oo yhtäkään kantta irroittanut ettenkö olisi käyttänyt sitä koneistamolla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oothan katsonut, että tulee varmasti kannentiivisteen välistä, eikä esimerkiksi kannen takapäässä olevasta vedenlämpöanturista tai sen alla olevasta tulpasta?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juu, peilin kautta selvästi näkyy vuotokohta, kuivattu kohta alkaa 10min. päästä hieman tiristämään vesihelmeä juurikin ohjaintapin kohdalta.
                                            Yleensä tulee kansipinnat katsottua edes teräsviivaimella, tässä vaan jotenkin jäi tutkimatta, jos ei sitten se ohjuritappi jostain syystä pohjaa, aika näyttää.
                                            Viimeksi muokannut VMika; 22.1.2012, 09:06.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllä mullekkin on toitotettu tuosta, että _aina_ kansi tarkistukseen, jos ollut irti.
                                              Ex 190E Mersun kansi tuli itse suoristettua kotopuolen isolla tasohiomakoneella.

                                              Melkein tarkistaisin mittakellolla(heittokellolla) kannen suoruuden, voi olla viivoitin vähän epäluotettava mittaväline.
                                              Harvalla tuohon on kyllä kotona mahdollisuutta. Metallipaja tai aina parempi jos ihan moottorikoneistamolle vie tarkistettavaksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ok, kait se kansi pitää oikasta. Ei suurta lovea tee budjettiin, ja kun kerta lohkokin oikastaan niin on sit vimpan päälle. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nyt jälkikirjoituksena:
                                                  Viimeinenkin vuoto kannenvälistä hävisi ajossa, nyt ajettu tuhannen kilometriä ja kaikki ok, enkä sortunut paikkausaineisiin.
                                                  Viimeksi muokannut VMika; 25.3.2012, 00:29. Perustelu: Lottoko vetämään?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Sanoisin, että hirvee munkki. Laita lotto vetämään.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mulla muuten kävi samalla tavalla ensimmäisen koneenrakennuskerran jälkeen, joskin silloin oli koneistamon jäljiltä molemmat pinnat. Arpin pultit kiristettiin täysin oikeaoppisesti, sekä myöskin jäkikiristettiin. Paikka oli sama, vitospytyn pakopuolelta siitä kannentiivisteen enemmän yli tulevan osan kohdalta, sen päällys oli aina märkä. Vuoto kuitenkin hävisi sisäänajon aikana, eikä ole sen jälkeen näkynyt siinä tai myöhemmissäkään paketeissa..

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X