Jo kauan aikaa miettinyt tuota, että vaikka paperilla ovat samanlaiset moottorit, niin mahtaako noilla olla jotain eroa toisiinsa nähden?
Pohdinta lähtenyt siitä kun vaimon -00 3B passatissa on tuo APR ja itsellä aikanaan -98 passat, jossa taasen tuo ACK.
Tässä nykyisessä -98 A6:ssa ALG (aikaisemmin pohdin että ACK). Moottori tosin vaihdettu, mutta jos vaihtomoottori on ollut sama kuin alkuperäinen, niin tietääkseni tuohon sai vain ACK moottoreita.
Mutta enivei, onhan noissa koneissa mukavasti alavääntöä, mutta huomannut, että tuo APR kyllä vääntää perstuntumalla selkeästi "kevyemmin" ja voiman tuntu on melkolailla selvempi. Siis onkohan noissa fyysisesti jotain eroja, vai tuleeko tuntuma esim. eri vaihteistoista? En ole varma onko näissä samat.
Mitään isompaa ideaa tässä ei ole takana, mutta eihän se oikein sovi että vaimon auto tuntuu tehokkaammalta (alakierroksilla) kuin oma... ;)
Edit: korjasin tuon ACK:n ALG:ksi, mikä tuossa A6:ssa on. Suomeen ei aikoinaan kuulemma tuotu A6:sia tuolla ALG-moottorilla.
Pohdinta lähtenyt siitä kun vaimon -00 3B passatissa on tuo APR ja itsellä aikanaan -98 passat, jossa taasen tuo ACK.
Tässä nykyisessä -98 A6:ssa ALG (aikaisemmin pohdin että ACK). Moottori tosin vaihdettu, mutta jos vaihtomoottori on ollut sama kuin alkuperäinen, niin tietääkseni tuohon sai vain ACK moottoreita.
Mutta enivei, onhan noissa koneissa mukavasti alavääntöä, mutta huomannut, että tuo APR kyllä vääntää perstuntumalla selkeästi "kevyemmin" ja voiman tuntu on melkolailla selvempi. Siis onkohan noissa fyysisesti jotain eroja, vai tuleeko tuntuma esim. eri vaihteistoista? En ole varma onko näissä samat.
Mitään isompaa ideaa tässä ei ole takana, mutta eihän se oikein sovi että vaimon auto tuntuu tehokkaammalta (alakierroksilla) kuin oma... ;)
Edit: korjasin tuon ACK:n ALG:ksi, mikä tuossa A6:ssa on. Suomeen ei aikoinaan kuulemma tuotu A6:sia tuolla ALG-moottorilla.
Comment