A6 2.8 ei käynnisty. Edellis iltana kylmästä käyntiin, siirsin pari metriä ja sammutin. Sen jälkeen aamulla ei käyntiin. Starttaa, niinkuin yrittäis käyntiin, mutta ei. Pakkasta oli reilu kymmenen. Nyt huomasin startatessa, että paisuntasäiliön alta tuli pakokaasua. Otin säiliön pois, alta paljastui huohotinputki hässäkkä. Mikä merkitys näillä huohotin putkilla, miksi kaikki menee yhteen ja siinähän on jokin alipainesäädin? Kuskin puoleinen huohotin oli irti. Pitäisikö nämä kaikki mennä yhteen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.8 ei käynnisty! Kastelinko tulpat?
Collapse
X
-
Tuollaista lyhyttä käyntiä ei näillä kannata tehdä. Mielummin antaa pyöriä lämpimäksi, vaikka ituhipit siitä itkevätkin.
Tuo V8 teki samankaltaisen tempun. Pitkään starttuutti ja kaasua piti painella, jotta vaivoin lähti käyntiin.
Juuri ja juuri kuudella jäi pyörimään ja sitten kohta olikin kaikki pytyt pelissä. Siitä lähtien olen antatut pyöriä hetken, vaikka siirtäisin pari metriä.
-
Itellä sama, eikä lähtenyt vaikka kuinka sahas ja pumppas / kaasu pohjassa. Taisi siinä starttikin saada siipeensä. Jos tuon nyt käyntiin haluaisi kuitenkin ilman starttia saada, niin eikös tuo kuitenkin vetämällä pitäisi käynnistyä? Saisi edes ajamalla pajalle, jossa sitten tarkemmin kattois tuon startin...
Comment
-
Uudella akulla tulikin sahattua. Hyvin ja aika kauan jaksoikin, mutta ei. Lopussa alkoi tuo startti pyöriä nihkeästi. Aamulla ladatulla akulla hädin tuskin jaksoi pyörittää.
Lisätään tähän, että tässä on tuo PESsin kitti kiinni ja ecun ohjelmassa kylmäkäynnistyksessä antaa hitosti soppaa. Sitä veikkaan (osa)syyksi miksi ei lähde, tai sitten tulpat (kesällä vaihdetut) ei toimi kunnolla. Eikös jotkut ole tulppiakin joutuneet vaihtamaan?
Perjantaille oli jo lohkolämmittimen vastuksen asennus varattu, joten nyt saavat sitten starttiakin mulkasta..
Vetämisessä on ainakin se hyvä puoli, että siinä ei ole akun kesto rasitteena.
Comment
-
Itsellä meni edellisellä V6:lla kanssa seuraavan päivän puolelle starttailu, vaikka kahta akkua käytin.
Vetämistä voisi kannattaa kokeilla, jos kerran on manuaali.
Tuntui omalla kohdalla, että kaasuun koskemisen jälkeen vaan palattiin alkupisteeseen.
Nykyisenkin autonkin olen kerran mennyt muistamatta sammuttamaan hetimmiten kun molemmat etupolttimot kärähti mutta se kyllä lähti heti käymään.
Tuli mieleen voisiko tuossa moottorinohjaus kuitenkin tehdä temput jotenkin, sehän on tässä vuosien varrella kuitenkin päivittynyt.
Comment
-
Tällä hetkellä odottelen iltaa että saa kokeiltua tuota vetämistä. Moottorinohjauksen tempuista en osaa sanoa muuta kuin sen että saa kylmänä paljon (liikaa?) bensaa, jolloin käynnistyvyys on normaaliakin heikompaa.
Tämä koko homma lähti siitä että kun pakkanen kiristyi, niin aamulla käynnistyksen jälkeen kävi hetken vajaalla. Luulin ensin että vika olisi ollut sytytyksen osissa (tulpat / johdot), mutta sitten kuulin tuosta rikkaalla käymisestä. Vituttaa vieläkin, kun yritin seuraavana aamuna antaa kaasua kun kävi vajaalla -> sai varmaan ihan hitosti bensaa ja sammui, ja se siitä...
Comment
-
Ihan jäähdytysnesteen (moottorin) lämpöanturin johtoa tarkoitin. Anturi on siinä imuputken alla moottorin takaosassa olevassa putkessa. Jättää toki vikakoodia vähän, mutta esim. AFB diesel koneessa kikkakolmonen saada vaikeasti käynnistyvä (ajotuspielessä) hehkuttamaan pitkästi jolloin käynnistyy. Mietin vain, että voisiko auttaa ABC:n kanssa jotain tuohon ruiskutuksen määrään, kun lämmöt menee oletusarvoilla.
Comment
-
Eiköhän tuossa ole sama efekti kuin väärin asennetussa letkulämppärissä, kone luulee että on 20C lämmintä -> ei lähde käyntiin. Kokeilla toki kannattaa, kyseinen liitin on vaan 2.8 30V -koneessa vähän ahtaassa paikassa.
Eikös näissä ollut joku sylinterin tuuletustoiminto, kun kaasua pitää startatessa pohjassa? Eli ei syötä ollenkaan soppaa?
Comment
-
Ei muuten kippo lähtenyt vetämälläkään käyntiin. Melko varmasti joutuu tulpat vaihtamaan, tai niin ainakin toivon ettei muuta. Katsotaan mitä huoltomies tuumaa kun tänään tuota tutkii.
Onkohan odotettavissa paljonkin ongelmia, kun tuo ei nytkään lähtenyt ja soppaa on varmaan putkeen mennyt aika kivasti? Vai haihtuuko se sieltä niin, ettei se haittaa...
Comment
-
Itsellä oli 2.8 ACK:ssa sama vika lyhyen siirron jälkeen keskellä kesää. Jostain sitten luin että kannattaa kokeilla ottaa bensapumpun sulake pois ja starttailla ilman pumppua hetken ajan. Sitten sulake takaisin ja uutta starttia jurnuttamaan. Toimi ainakin minulla. Startatessa sai edelleenkin jumpata kaasupolkimen kanssa mutta lähti kuitenkin melko helposti käyntiin.
Tuota ennen yritin jos vaikka mitä temppua kahden päivän ajan ilman että kone edes lupaili.
Comment
-
En tiedä oliko itellä sitten tulpat saanut kipeää vai mitä, mutta nyt kun uusi startti ja tulpat vaihdettiin, niin taas toimii. Vanha startti kyllä ollut jo ehtoo puolella, koska uusi pyörii ja käynnistyy huomattavasti kevyemmin.
Voipi olla että jos vielä vastaava tilanne tulee, niin otan suosiolla tulpat irti ja putsaan ne. Ehkei ittellä tuo startin sahaaminen niin auta? Toivottavasti tää talvi ainakin pärjätään ilman noita ongelmia...
Comment
Comment