Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasu arvot pielessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakokaasu arvot pielessä

    Kävin näyttämässä autoani A4 B5 1.8 katsastuksessa ja pakokaasu arvot oli pielessä.
    CO-pitoisuus oli joutokäynnillä 0,74 ja 2000rpm 0,63.
    HC-pitoisuus oli vastaavasti 143 ja 75.
    Lamda-arvo oli 2000rpm 1,02.
    CO2 14,18 ja 14,37.
    O2 1,10 ja 0,83.

    Vaihdoin sen jälkeen tulpat, ilmafiltterin ja lambda-anturin (Motonetistä 4-johtoisen jossa oli samat värit johtimissa kun alkuperäisessä)

    Uuden pakokaasutestin arvot:
    CO 1,69
    HC 153
    Lambda 0,969
    CO2 13
    O2 0,58

    Onko tässä nyt katin vaihto edessä vai mitä muuta ois tehtävissä?
    Huomasin myös että kierrosluku vaihtelee hieman koko ajan, ehkä muutama kymmene kierrosta ylös ja alas.
    VAG-COM:i ois kyllä käytettävissä jos joku vois kertoa mitä blockeja kannattais seurata niin voisin ottaa screenshottin ja laittaa jonnekkin näytille.

  • #2
    Mitenhän tuo ilmamassamittari? Aiheuttaa usein kierrosten huojuntaa.

    Jossakin viestiketjussa oli vähän vertailua 1.8 koneen ilmamassamittarin näyttämistä.

    Comment


    • #3
      Eli nyt on vaihdettu tulpat, ilmafiltteri, lambdaanturi ja katti.
      Ja pakokaasuarvot edelleenkin pielessä....
      VAG.COM:illa loggasin kanavan 02 ja kiihdytin tyhjäkänniltä 6500rpm kakkosvaihteella ja ilmamassa arvon peak oli noin 110 g/s.

      Onko se liikaa kun kone on vakio 1.8 missä on 125 hp?
      Jos käyttää kaavaa 125 x 0.8 niin se tekee tasan 100.
      Onko muuta keinoa testata onko maffi epäkunnossa?

      Niin ja tuossa kun maffia tarkistelin niin huomasin että se musta imuputki maffin ja kaasuläpän valissä oli huonosti kiinni kaasuläpän päässä. Sieltä kone on varmaan varastanut ilmaa. Otin orgiklemmarin pois ja laiton tavallisen ruuvattavan klemmarin tilalle. Pitääkö maffin tämän jälkeen "nollata" jos se on oppinut elämään sen vuodon kanssa?

      Comment

      Working...