Kävin näyttämässä autoani A4 B5 1.8 katsastuksessa ja pakokaasu arvot oli pielessä.
CO-pitoisuus oli joutokäynnillä 0,74 ja 2000rpm 0,63.
HC-pitoisuus oli vastaavasti 143 ja 75.
Lamda-arvo oli 2000rpm 1,02.
CO2 14,18 ja 14,37.
O2 1,10 ja 0,83.
Vaihdoin sen jälkeen tulpat, ilmafiltterin ja lambda-anturin (Motonetistä 4-johtoisen jossa oli samat värit johtimissa kun alkuperäisessä)
Uuden pakokaasutestin arvot:
CO 1,69
HC 153
Lambda 0,969
CO2 13
O2 0,58
Onko tässä nyt katin vaihto edessä vai mitä muuta ois tehtävissä?
Huomasin myös että kierrosluku vaihtelee hieman koko ajan, ehkä muutama kymmene kierrosta ylös ja alas.
VAG-COM:i ois kyllä käytettävissä jos joku vois kertoa mitä blockeja kannattais seurata niin voisin ottaa screenshottin ja laittaa jonnekkin näytille.
CO-pitoisuus oli joutokäynnillä 0,74 ja 2000rpm 0,63.
HC-pitoisuus oli vastaavasti 143 ja 75.
Lamda-arvo oli 2000rpm 1,02.
CO2 14,18 ja 14,37.
O2 1,10 ja 0,83.
Vaihdoin sen jälkeen tulpat, ilmafiltterin ja lambda-anturin (Motonetistä 4-johtoisen jossa oli samat värit johtimissa kun alkuperäisessä)
Uuden pakokaasutestin arvot:
CO 1,69
HC 153
Lambda 0,969
CO2 13
O2 0,58
Onko tässä nyt katin vaihto edessä vai mitä muuta ois tehtävissä?
Huomasin myös että kierrosluku vaihtelee hieman koko ajan, ehkä muutama kymmene kierrosta ylös ja alas.
VAG-COM:i ois kyllä käytettävissä jos joku vois kertoa mitä blockeja kannattais seurata niin voisin ottaa screenshottin ja laittaa jonnekkin näytille.
Comment