Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 NG kylmänä ei tyhjäkäyntiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3 NG kylmänä ei tyhjäkäyntiä

    Katsotaanpas löytyykö täältä viisaampia. Eli ongelmana on cabriolet -92 otsikonmukaisella 5-koneella. Kylmänä käynnistyy hyvin, mutta joutuu pitämään kierrokset n. kahdessa tonnissa muutaman minuutin, ennen kuin suostuu omin avuin käymään tyhjäkäyntiä . Ongelma alkoi muutaman kuukauden seisomisen jälkeen ( lämpimässä tallissa ). Vaihdettuja/tarkastettuja osia: ISV, molemmat ylävesiletkussa olevat lämpöanturit, kylmäkäyntisuutin. Auto on huollettu hyvin, joten ei pitäisi olla kiinni tulpanjohdoista, virranjakajankannesta, bensasuodattimesta ja lamdakin on vain muutama tuhat kilometriä vanha. Lämpimänä toimii kaikilla kierroksilla niinkuin pitääkin.

  • #2
    Joku bensan saantiin liittyvä ongelma kyllä taitaa olla.

    Comment


      #3
      Vastaako kylmänä ihan normaalisti kaasuun ja polkimen painaminen tietyn verran nostaa kierroksia yhtä paljon kuin lämpimänäkin? Jos, niin silloin kyllä sanoisin, ettei ISV säädä oikein. Jos ei, niin ohjauspaineensäädin syyniin.

      Comment


        #4
        Mulla saman tapaisia oireita kun isv putkistossa pieni halkeama.

        Comment


        • #5
          Kylmäkäyntisuuttimellahan on ohjaus sähköllä. Kannattaisi tarkistaa yleismittarilla että se toimii, saisi yhdellä testillä tarkistettua (lähes) koko kylmäkäyntijärjestelmän. Normaalisti suuttimen liittimen toiseen nastaan tulee koko ajan akkujännite ja moottorinohjaus maadoittaa toisen kun rikastusta tarvitaan.

          Comment


          • #6
            Kylmänä vastaa hyvin kaasuun, jos kierrokset n.pari tonnia tai yli. Jos taas kierrokset laskee selvästi alle kahden tonnin, niin saa kaasulla houkutella kierrokset takaisin pariin tonniin. ISV on herkkä ja kevyesti sen crv:llä rasvasin ja puhalsin ylimäärät paineilmalla, mutta ei vaikutusta. Mistä kaikkialta ISV:n ohjaus ottaa tietonsa? Lämpöantureitahan ei ilmeisesti ole tässä mallissa kuin kaksi siinä ylävesiletkun yhteydessä. Onko ohjauspaineen säädin määräjakajan kyljessä oleva musta mötikkä, jossa sähköliitin? Pystyykö puhdistamaan tai muuta huoltoa tekemään?

            Comment


              #7
              Ei ole sitten ISV:stä kyse.

              Comment


              • #8
                Ongelmat ratkesivat. Näin siinä vain kävi, että kaiken omatoimisen etsimisen ja osien vaihdon jälkeen ruiskun säätö ammattimiehen toimesta poisti ongelmat kylmäkäynnistä sekä lämpimänä sahailusta ( viittasi vahvasti bensanpainevaraajaan, mutta ei ollut vika painevaraajassa ). Tuli myös vaihdettua suuttimien o-renkaat, joissa oli vuotoa, mutta ongelmat eivät sillä poistuneet. Näihin vanhoihin ruiskupeleihin, myös uusiin löytyy todellinen ammattimies espoosta, Palle Lähdesmäki/autohuolto Lähdesmäki.

                Comment


                  #9
                  Mitä autolle tarkalleen ottaen tehtiin?

                  Comment


                  • #10
                    Valitettavasti aikatauluni takia en kerennyt olemaan paikalla, kun auto oli "hoidossa" ja sama kiire vaivasi myös autoa hakiessa, joten en tarkalleen tiedä mitä säädeltiin, mutta nyt tuntuu toimivan.

                    Comment


                      #11
                      Vissiin korjattiin jotain, koska K-jeteissä ei käytännössä ole säätöjä, joita rusnaamalla saisi oikeasti isot käyntiviat pois. Mutta samapa tuo, kunhan tuli kuntoon.

                      Comment

                      Working...
                      X