Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80/90 nelivedoista..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    -Sekoitetaan tota Jukan loogisen selkeää yhteenvetoa: Mulla on vm-85 1,8 quattrossa takaperässä tyyppi UH, välitys 4,55 ja 108 milliset vetarin sisäpäät!
    UH on nelosen vaihteiston koodi.. Ilmeisesti perän koodi on joko UR tai UK, ja kuten ylempänä kirjoitin näissä vanhemmissa on käytetty juurikin 108mm niveliä. Varmasti näissä esiintyy poikkeuksia, tiedot on etkasta kaivettuja, ja sieltäkin (sekä tulkitsijasta:) varmasti virheitä löytyy.

    Mutta mitä eroa on 80 vs. 90 etupäissä, jos pyörän ripustuksia yms. meinaat? Tehostin tuo muutoksia pusliin, mutta muuta? Pallonivelet...?

    Leimaamisessa ei pitäisi olla ongelmaa kun pysyt alle 120:n kilowatin. Se että uskooko inssi näin pieniä lukemia 20v moottorista voikin olla jo oma stoorinsa..

    Comment


    • #32
      onkohan tuossa kanttirapeessa levyt takana? jos ei niin käykös esim CQ typ89 / s2 jarrut/navat/akselit taakse?

      Comment


      • #33
        Quattro kantikkaassa on levyt takana (245x10mm).

        Comment


        • #34
          Jatketaas tähän topicciin kun näkyy osuvan hyvin kohdalleen oman "ongelman" kanssa.

          Nyt on projekti saatu siihen malliin että typ85q:sta saatu kone pois (2.2l 10v) ja pitäisi alkaa sovittaa AAN konetta sinne konehuoneeseen. Pari kysymystä kuitenkin tuli mieleen.

          Nythän tuossa typ85q:ssa on 016 laatikko. AAN:n perässä taas c4 kopassa on 01E.

          016 Laatikon jättäisin mieluusti tuonne mutta sillä rullattu jo yli 400tkm, eli miten herkästi audin laatikot kuluu(siis ei tuo laatikko mitään ääniä pidä eikä muutakaan, kunhan vaan on paljon ajettu)? Onko muissa 80-luvun quattroissa tuota samaista 016 laatikkoa?

          01E laatikolla olisi ajettu vain 200tkm mutta siinä taitaa mennä vetarit yms uusiksi? Sopiiko 01E laatikon jatkeeksi suoraan typ85q kardaani ja takaperä? Kestää myös vääntöjä huonommin kuin 016 laatikko?

          Vauhtipyörä/kytkin-osastolla päädytään 3b vauhtipyörä + AAN race asetelma. Levy sitten laatikon mukaan.
          Viimeksi muokannut ExPReS; 16.9.2007, 20:51.

          Comment


            #35
            AAN-asetelma ei sovi 3B vauhtipyörään. 3B-race ostettava.

            Comment


            • #36
              Hmm, mikäköhän vauhtipyörä mulla sitten mahtaa olla...Koska se sopii AAN koneen perään, se on yksiosainen ja siihen sopii ainakin AAN vakioasetelma.

              Tuo vauhtipyörä siis tuli mulle isossa kasassa osia jotka tuli tuon purku s4:n mukana. Siellä tosin oli muokattuja osiakin mukana joten vähän vaikea ottaa selkoa mikä osa on mikäkin...

              Comment


                #37
                Sopii mutta ei sovi. Eli siis AAN asetelmassa ei ole jousitetun levyn keskiölle tarpeeksi tilaa. AAN:ssä on kiinteä levy.
                Hommaa Audi 200 mallin vauhtipyörä niin ei ole mitään soviteltavaa 016 kanssa. Myös 10V ollut sopivaa.
                01E jumppa kanttikoriin ei ole oikein toistaiseksi "reseptoitu", joten pioneerityötä saisit vähän tehdä. Vetarit ja kardaani vaihtoon/muokkaukseen. Vivusto tarvinnee myös jotain toimenpiteitä joskin 016 ja 01E ovat aika läheistä sukua vivustoiltaan. Saattaisi jopa mennä suoraan 016 vivuilla tai ainakaan ihan täysin uusiksi eivät mene.
                Jos VP:ssäsi on silmälaakeri, on se luultavasti 3B S2 01A-malli, jos ei ole niin luultavasti 016.

                Comment


                • #38
                  Tuossa osakasassa tuli myös mukana 6-lapainen jousittamaton sintteri joka sopii taas 016 akseliin. Eli tuo varmasti taas sopii 3b ja AAN asetelman kanssa. Onhan mulla myös tuossa tuon vapari 10v:n vauhtipyörä.
                  Kokeilen nyt käyttää tuota 016 laatikkoa, katsotaan sitten jos menee rikki että mitä sinne sovelletaan.
                  Käyttömukavuudella ei ole mitään väliä, puhtaasti harrasteautoksi tulossa tuo vessa.

                  Comment


                    #39
                    Ei mene rikki.

                    Comment


                    • #40
                      Nostellaan kun tuntuu olevan juttua noista vaihtipyörien sopivuudesta. Tuossa tutulla olisi kiinteä vp joka passaa aan perään. Mikä limppu tuo on? Onko tietoa muista koneista sopivia kiinteitä vauhtipyöriä jotka soviteltavissa aan->01e laatikon väliin tiukemmalla kytkimellä?
                      Viimeksi muokannut Killeri; 21.2.2018, 07:32. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                      Comment


                        #41
                        Valmista kiinteää AAN vauhtipyörää löytyy esim. Speed Autoteilestä, Blingiltä, Fidanzalta, 034:ltä, taitaa olla ainakin kahta ruotsin maan valmistettakin, toinen tais olla Leander tms...

                        Jos askarrella haluaa niin 7A vauhtiksesta ilmeisesti saa sovitettua, mutta jos haluaa triggerien toimivan oikein niin nurjalta puolelta kannattaa koneistaa pois se olake jossa neljä koloa.

                        Comment


                        • #42
                          Onko esim s2 vauhtis myös kaksoismassa?
                          Viimeksi muokannut Harjula; 23.2.2018, 17:14. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu, poista se myös sovellusasetuksista

                          Comment


                            #43
                            Ei, se on umpilimppu.

                            Comment


                              #44
                              3B kiinteä ,ABY 2-massa

                              Comment

                              Working...
                              X