Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8t pakokaasun katku moottoritilassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1.8t pakokaasun katku moottoritilassa

    Terve,

    eli kun auton kylmäkäynnistää niin keulan suunnalla tulee melkoinen pakokaasun pölläys, äsken ennen töihin lähtöä avasin nokkapellin ja haistelin, mutu tuntumalla sanoisin, että haju tulisi moottorin akun puoleiselta suunnalta.

    Mainittakoon vielä, että auto kävi huollossa uuden vuoden alla ja siellä vaihdettiin jneste vuodon takia laippa koneen päätyyn, sekä jokin huohotinletku.

    Miten tämän pakokaasun katkun kanssa lähtisi etenemään? Voiko tuon huohotinletkun vaihdon kanssa olla jotakin tekemistä asian kanssa? Ajankohta sattuisi vain yksiin oireiden kanssa.

    #2
    Ettei ole samalla joku muu huohotusletku haljennut tohinassa tai jäänyt joku löysälle irti.

    Comment


      #3
      Mahdollisia syitä on useita, mutta tuo irtonainen/rikkinäinen/puuttuva huohotusletku tai muu huohotuksen osa voisi kyllä tosiaan olla. Kannattaa korjata muutenkin kuin katkun takia - vuotokohdasta riippuen herkästi aiheuttaa ahtovuodon tai päästää "mittaamatonta" ilmaa ohi MAFfin.

      Voi riippua tehtyyn korjaukseen, tai sitten ei. Itsellä viimeeksi pakokaasun hajun aiheutti löystyneet turbo-pakosarja väliset pultit.

      Comment


      • #4
        tuossa myöhemmin aamusella vielä kaverin kanssa ihmeteltiin konehuoneen puolella ja silloin ei haissut taas yhtikäs mikään, eli haju tulee mitä ilmeisemmin vain kun auto on seissyt pidempään esim yön yli ja on kylmänä. Ja silloinkin kun se katku tulee niin se ei haise kuitenkaan kuin sen hetken käynnistyksen jälkeen.

        Comment


          #5
          Jos nyt ihan kylmällä käynnistät kylmän auton niin on suht. helppo paikallistaa se vuoto - tuurilla jopa ihan silmällä näkee. Tekee vaikka ohkaisesta letkusta "sondin" jolla haistelee (anturina oma nenä).

          Pakokaasu tuoksuu eniten kylmän koneen kanssa kun rikkaampi seos on käytössä ja rundit korkeammalla joten voi johtua ihan siitäkin, mutta voisi toki myös liittyä lisäilmapumppuun / venttiiliin jonka kautta lisäilma syötetään.

          Tai kuka tietää jos on ollut huohotin jäässä ja pöläyttänyt kaasut jostain sopivasta paikasta pihalle.

          Comment


          • #6
            Otsikon aiheeseen liittyen, vanhempi 1.8T (AEB) vuotaa hiukan pakosarjan ja turbon välisestä liitoksesta, kylmänä ainakin tulee jonkin verran kaasuja siitä. Pultteja koitin kiristellä mutta on kyllä tosi tiukassa tai sitten jumissa. Onko tämä kuinka vaarallista? Lämpimänä en vuotoja oo havainnu. Turbon laippa näyttää myös hiukan märältä, tosin viime aikojen ongelmien vuoksi bensaa on päässyt raakana aika reilusti putkeen..

            Comment


            • #7
              Minulla 1.8T (AVJ) vuotaa vain lämpimänä. Silmämääräisesti vuotoa ei näe purkamatta suojia pakosarjan ympäriltä.

              Comment


              • #8
                Noniin, tuossa äsken kylmiltään kun laitoin auton käyntiin ja avasin nokkapellin niin kyllähän tuon näki ihan mistä se pakokaasu tulee, ohessa linkki kuvaan johon ympyröinyt kohdan.
                http://imageshack.us/photo/my-images/337/audia.jpg/

                kommenttia?

                Comment


                  #9
                  No vaihtoehtoina vois olla turbon ja pakosarjan välinen tiiviste kaput tai yksinkertaisesti vaan pultit löyhässä..

                  Comment


                    #10
                    Pakopesä turbosta, tai pakosarja halki.

                    Comment


                      #11
                      17mm lenkki käteen ja koitat onko noi ympyröidyn alueen sisällä olevat pultit kireällä. Yksi pultti on vielä lisää, siihen ei pääsee käsiksi kun irrottaa tuon lämpösuojapellin. Omastani juuri kiristin...

                      Comment


                      • #12
                        Postataampa tähänkin muiden vikojen selvittelyjen ohella, koitin kiristää noita mutta ei ainakaan millään järkevällä voimalla niitä saanut liikahtamaan, onko tuosta vuodosta välitöntä haittaa koneelle/turbolle vai uskaltaako ajella normaalisti?

                        Comment


                          #13
                          Jos pultit on tiukalla eikä tiiviste ole päreinä, niin pakokaasu tulee jostain muualta. Ja niitä vikakohteitahan on tossa ylempänä lisää. Luultavasti ei ole pelkoa akuutista täystuhosta, mutta mistä noista tietää...

                          Comment


                          • #14
                            Joko on vika saatu varsinaisesti selville? kun omassa b7 samat oireet mutta ei saa selvää mistä vuotaa.

                            Comment


                              #15
                              Joo-o sama vika täällä 1.8t b6 savuttaa siitä turbon lähistöltä. Muistatko miten korjasit tai korjattiin. Paljonko tuli kuluja?
                              Itsellä myös naksuu ajettaessa jokin nivel edessä. Vaikea paikantaa kun kuuluu vain satunnaisesti ajossa ja "koiranluut" juuri vaihdettu. Kenties jousessa tai vetarissa vika.

                              Comment


                              • #16
                                Moi

                                ​​​​​​Audi haisee vahvasti pakokaasulle kun on pysähtyneenä vaikka liikennevaloihin.
                                Välillä työntää pakokaasua konepellin välistä.
                                Vuoto todennäköisesti moottorin ja tulipellin välistä sieltä suuntaa ainakin haisee eniten.
                                Onkos kenelläkään ollut samaa vikaa ja mitä piti vaihtaa että tulis kuntoon.

                                Sami

                                Comment


                                  #17
                                  Jos pakokaasua pukka konepellin välistä niin vuodot pakosarjalla, turbolla tms varmaan tulis laittaa kuntoon.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ettei olisi combivalve ja/tai sen tiiviste mennyt?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Löytyi ainakin pari syytä miks haisee pakokaasu konehuoneessa(A4 b7 1.8t).
                                      Yks alipaine letku laittamatta viime huollossa kiinni.
                                      Mittatikun muoviputki poikki.
                                      Ja sitten taas tuli tehtyä uusi ongelma.
                                      Vaihtaessani sitä mittatikun muoviputkea onnistuin halkaisemaan sen sovitteen mikä on metalliputken päässä ja eihän se muoviputki enään mene paikalleen.
                                      Nyt putki tulpattu ja uusi tilattu(06D103634E).
                                      ​​​​​​Mitenköhän se vanha putki lähtee lohkosta irti?
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 2.4.2020, 11:19. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noniin nyt tais löytyä syyllinen hajuun ei ollukkaan pakokaasu vaan olikin öljyn hajua.
                                        Kampikammiontuuletus putki vuosi tiivisteen välistä kun vaihdoin sitä putki mureni moneen osaan eli tunnit tullu täyteen osalle.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X