Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3, moottori "räjähti". Toimii jo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jos tallini olisi siistissä kunnossa, tekisin moottorin vaihdon sopivasta summasta.. vehkeet löytyisi kyllä.

    Comment


    • #32
      Siinä muutama tänään otettu kuva.

      - Venttiileissä ei vielä mitän näkyvää
      - Katkennut turbon pultti
      - Mäntä
      - Sylinteriin selvästi sulanut alumiini männästä
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Kansi kannattaisi vaikka viedä kansipajalle, jos epäilee. Eiköhän tuon lohkon vielä saisi porattua ylikokoon ja uudet männät sisään vanhoihin kankiin, jos ovat suorat. Pakosarjan pultinkin varmaan saa vielä vaikka vastakierretapilla pois..

        Comment


          #34
          Poraushommia tiedossa. Toisaalta 1.8t sisuskaluja saa aika edullisesti. Samalla veivit vaihtoon, kun ei merkittävästi lisää kustannusta tuossa vaiheessa.

          Esim:
          http://www.ctsturbo.com/cart/product...o-125-121.html
          Itselleni ottaisin isolla puristuksella ellei ole tarkoitus tehdä lentokenttäkiituria.
          tai hullutellen 2 litraa:
          http://www.ctsturbo.com/cart/product...a-373-122.html

          Niin ja vaurion syykin kannattaa selvittää eli vähintään nyt suuttimet vaihtoon tai puhdistukseen/mittaukseen.

          Comment


          • #35
            Mutta minkä takia lohko pitää porauttaa? Eikö hoonaamalla nyt alumiini irtoo?

            Vaurion syynä epäilen suutinta/lambdaa. Suutin luultavasti.

            Ei tässä nyt oo tarkotus alkaa viritteleen, vaan saada auto ajoon :D Ja sen jälkeen myyntiin, oli tarkotus myydä talven aikana, kun mopokuume on suht kova. Alle tulee joka vanhempi audi 80/90/100/200.

            Comment


              #36
              Naarmujen takia ja mahdollisesti myös soikeuden. Sylinterin on tarkoitus olla tiivis eikä vain silmälle siisti.

              Jos meinaat itse hoitaa tuon kuntoon niin vie alakerta tuollaisenaan koneistamolle. He kyllä kertovat mitä pitää tehdä.

              Edullisimmillaan jostain käytetty mäntä, uudet männänrenkaat ja hoonaus, mutta arvelen kyllä ettei sillä tavalla tule nyt hyvää.

              Comment


              • #37
                Uutta osaa tulee kyllä kiinni, mutta viritteleen en oo alkamassa. Ei tässä kuitenkaan siis millään minimibudjetilla mennä!

                Jos jossain teetän työn saa ammattilainen kertoo toki oman näkemyksensä vielä.

                Comment


                • #38
                  No silti sanoisin, että kerta on auki ja ässä malli, niin on jo myynnissä valtti, kun sanoo, että kanget on vaihdettu, kun oli alakerta auki. Kanget taitaa saada n.400€:lla?

                  Comment


                    #39
                    Ihan sen verran koneistamossa työsketeleenä voin sanoa ettei toi laihoihin seoksiin ole kaatunut, tuskin olisi karstaa pehemmin noissa venttiileissä. Poikkeuksetta hyvin vaaleita ja karstattomia ovat olleet.

                    Comment


                    • #40
                      Toki on voinut vaikka venttiilikumien kautta valutella öljyä itse venttiileille. Ja sitä kautta katstottaa konetta. No venttiilien ohjurikumitkin menee vaihtoon varmuuden vuoksi. Mutta tässä asiassa on ollut yhtä monta syyllistä konerikkoon, kuin on ollut arvailijoita. Kaikki kertonut omat näkemykset ja ollut omista näkymyksistään sata varma.

                      Kumpi lambda ohjaa seoksia? etummainen vai takimmainen?

                      Comment


                        #41
                        Etummainen.

                        Comment


                        • #42
                          Voiko lambdaa testata mitenkään, vai onko se vain todettava ajossa tai vikakoodeilla?

                          Comment


                            #43
                            Perustoimivuuden voi testata mutta arvoja varmaan ei.

                            Comment


                            • #44
                              Audi kasassa

                              No pikkasen päivitystä: Eli niinhän siinä kävi että auto jäi omaan talliin ja rauhassa edeten parempia säitä odotellen. Tänään päästin savut ulos. Hyvin käy ja kukkuu.

                              Erikoista on vain venttiilien kova nakutus. En oo tyhjäkäynnillä pitänyt varmaan vielä 2 min kauempaa. Pitäisikö jo tuossa ajassa venttiilien nostajat täyttyä ja nakutus loppua? Kansi oli aivan täysin purettuna TammerDieselissä, ja uudet ohjurit löysi paikkansa. Näyttipä sinne olevan laitettu myös kaksi uutta pakovenaa, tosin kakkos-sylinteriin.

                              Eli nakuttaa omaan korvaan häiritsevästi. Paikansin sen venttiileihin meisseli&korva viritelmällä. Normaalia tälläisen remontin jälkeen?

                              Comment


                              • #45
                                Ei sen pitäis noin kauaa nakuttaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Suuri nakutus kyllä poistui. Mutta edelleen tilalle jäi itseä häiritsevä ääni. Pitää koittaa paikantaa tarkemmin vielä mistäpäin se kuuluu. Enemmän taisi kuulua ykkös-sylinteriltä kuin neloselta. Mutta ventiileihin se kyllä liittyy, koska meisseli kiinni lohkossa ei anna oikein mitään nakutusta ja kun meisseli on kiinni venttiilikopassa, on nakutus havaittava. Kuuluu tallissa hyvin auton sisälle asti.

                                  Comment


                                    #47
                                    Tarkasta että yläkertaan tulee öljyä ja jos/kun kyllä, anna naputtaa aikansa. Eiköhän se siitä hiljene, jos hydraulipainimesta tulee.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kiitoksia, tallille siis tutkiin lisää.

                                      Edit: Tallilla käyty ja irrottelin venttiilikopan. Hyvin näytti siellä öljyä olevan joka paikassa. Käyttelin varmaan sellaset 5 min yhteensä. Enempää en vielä raaskinnut.

                                      Huomikseksi jos saisi kaapelin, niin voisi sen tökätä kiinni ja katsoo vielä tuleeko vikakoodeja samalla kun antaa käydä hieman pidempään.
                                      Viimeksi muokannut Joxuz; 28.4.2012, 15:54. Perustelu: Lisäys

                                      Comment


                                        #49
                                        Tuo pieni naputus häviää jokusen sadan kilometrin jälkeen. Ainakin vapari 1.8.ssa hävisi.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ok. Ilmottelen kuinka käy huomenna, kun haen Mikalta kaapelin lainaan. Jos sitä kävis ihan sitten lenkin heittään. Pitää varmaan laittaa kesäkummit alle, niin kehtaa ajella.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Pistetääs vähän lisäystä.

                                            Hyvin toimii ja pikkasen koitin kiihdytellä. Vikakoodeja ei moottorin osalta tullut enään nollauksen jälkeen mitään. Vielä ääntää, mutta hyvin toimii ja toivotaan että ääni lähtee kilometrien karttuessa. Pitää kuitenkin välillä koittaa ottaa vielä vikakoodit jos jotain sattuu ilmaantuun.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Syy 4-syl. lämpeämiseen selvisi ilmastointivianhaun seurauksena. Moottorinohjausyksikköä oli joskus kopeloitu, ja siellä oli kosteutta.

                                              Eli tämä case: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89127
                                              Viimeksi muokannut Joxuz; 25.8.2012, 12:53.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X