Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-94 2,5 TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    -94 2,5 TDI

    Moikka kaikille
    Olen uusi Audisti, vaikka olen omistanut kortin +20 vuotta:(
    Vanhassa(edellisessä) autossa oli 440Nm ja 300hv, joten voi olla että ongelmani johtuu siitä;)

    Elikkä asiaan, tänään ostin tuollaisen -94 Avant A6 2,5 TDI:n. Mukava peli ajella ja tarkoituksena on piristääkin sitä hieman. Tai paljon, kun nyt tuntuu voima olevan KAIKKI voima hukassa??
    Aluksi kiihtyy jotenkin 1500-2500 kierroksilla, mutta 3000 paikkeilla kaikki voima..se pieni kipinäkin katoaa!? Onko normaalia? 6 vaihteinen laatikko, pumppu rempattu viime talvena, auto ei savuta laisinkaan ja mittarissa 250 000? ainakin;)

    Saiko tästä jotain selkoa?

    Jari

    #2
    Jos ei lainkaan savuta, niin siinä on jotain vikaa;) Kyllä sitä voimaa pitäisi löytyä 4000rpm asti, jolloin veto alkaa hiipua. Jos minä kiihdytän täyskaasulla, niin 3000rpm jälkeen alkaa näkyä ns. voimasavua, jos aiemmin on hissuteltu pidemmän matkaa. Jos auto on kunnossa, niin sen pitäisi 6-vaihteellakin vielä kiihtyä 100km/h vauhdista, vaikkei selkää penkkiä vasten lyökään. Voisiko olla jotain häikkää ilmamäärämittarissa tai ahtopaineosastolla? Näiden koneiden ilmamäärämittarit ovat kyllä vissiin kestävää sorttia verrattuna uudempien TDI-koneiden vastaaviin.

    Comment


      #3
      TDI

      Joo saattaa olla siellä ahtopuolella, on vaan harmi, kun pitää lähteä pitkälle reissulle torstaina ja ei oikeen ehdi tutkia...
      Miten ongelmaa mahtaisi olla paras lähestyä??

      Comment


        #4
        VAG-COM-softalla ja sopivalla OBD-kaapelilla pystyisi ahtopaineasiaa tutkimaan. Samalla näkisi onko kone pukannut vikakoodeja. Vaikea tuosta on mennä sanomaan. Voihan siinä pumpussa olla edelleen häikkää, eli ettei se anna riittävästi keittoa. Joku paremmin tietävä voi kertoa, että säädetäänkö tässä koneessa ahtopainetta jonkin säätöventtiilin kautta, joka voi myös vikaantua. Jos ei VAG-COM softaa ja kaapelia löydy, niin lienee viisainta näyttää autoa jollain asiantuntevalla korjaamolla.

        Comment


          #5
          TDI

          Joo, aamulla vaihdetaan etupyörän laakeri ja sitten koetan päästä piuhan päähän... taitaisi olla hyvä autolle ja minulle:)

          Comment

          Working...
          X