Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuparinen kannentiiviste ei kestä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kuparinen kannentiiviste ei kestä?

    Olen laittanut 1B moottoriin Wisecon männät jotka on tarkoitettu 20valve moottoriin, ne on sorvattu tasasiksi ja veivit on 20valve moottorista. Kannen palotilat on muotoiltu ja suurennettu puristuksia vähentämään.

    Propleema on siinä että pitää olla 2mm paksu kannentiiviste joka on tehty levyntyöstökeskuksella kuparista ja pehmitetty uunissa, uudet ARP pinnapultit, kuparitiiviste spray, kansi ja lohko plaanattu, mutta ei vaan kestä yli barin painetta. Puristus suhde on nyt 8.13:1

    Miten sais kannen ja lohkon niin kiinni että pysyis paineet sisällä? Monikerros terästiiviste? Pitääkö kuparitiivisteen olla kova vai pehmitetty?

  • #2
    Ootko kokeillu tavallista tiivistettä? Nimittäin noista omatekemistä kupari-tiivisteistä olen kuullut ennekin, että meinaa jäähdytysnesteetkin tulla läpi, vaikka kansi on momentissa.

    Ja jos ei muuta vaihtoehtoa ole, niin koneista liekkirengas urat lohkoon, ja renkaat paikoilleen. Jos se ei riitä, niin ei mikään.

    Comment


      #3
      Itse varmaan ostaisin 20v monikerrostiivisteitä 2 kpl ja yhdistäisin niistä sopivan paksuisen paketin. Taitaa 1 olla noin 1,6 millinen jos muistan oikein.

      Comment


        #4
        Kyllä se alkuperäispahvi piti paremmin. Mut kävi mielessä että kupari tiiviste kestäis paremmin... Käykö 20v tiiviste 1B moottoriin. Onko siinä alkuperäisenä monikerros tiiviste? 1,6mm, vain vai onko muita paksuuksia?

        Comment


          #5
          RS2:ssa on alunperin monikerrostiiviste vakiona, mutta nykyään ei perinteisiä pahveja enää myydäkään. Myös jotkut ABY ja AAN -moottorit ovat peltisellä jo tehtaalta. Pitäisi sopia 1B-moottoriin senkus laittaa vaan.

          Joku voi vahvistaa tuon 1,6mm. Anle?

          Ei ole muita paksuuksia.

          Comment


            #6
            kataloogi antaa 1,65mm 20v pahville ja 1,75mm 10v-versiolle.

            Comment


              #7
              pahvi

              kyllä se aika tarkkaan on sen 1,6mm.

              paras mahdollinen tiiviste ennen liekkirenkaita,mutta eipä taida tuo pellitiiviste kyllä antautua kovin
              helposti,tai minä ainakaan en ole saanut rikki,vielä.

              Comment


                #8
                Pitää hommata jostakin 1,6mm tiiviste.

                Vähän se puristuksia nostaa, mutta ei se haittaa kunhan vaan pitäis. paljonko sinne uskaltaa laittaa sitte painetta? Kuinka lujaan uskaltaa ARPen mutterit kiristää? Ei varmaan enemmän ku tais olla ohje n. 80-90nm.

                Comment


                • #9
                  Tuli mieleen että onhan ne pari yleisintä tiiviste-ongelman aiheuttajaa pois suljettu?

                  - moottori ei varmasti nakuta?
                  - kansitaso varmasti suora?

                  Comment


                    #10
                    Koko moottori oli levällään ja kaikki kuluvat osat on laitettu.

                    Lohko ja kansi plaanattu. Vaihdoin uuden kupari tiivisteen ja laitoin kupari liima sprayn molemmin puolin.

                    Edellinen tiiviste leikattiin plasmalla, mut hehkutettiin vaan kosaanilla. Kansi jyrsittiin uudestaan mutta ei siinä ollu vikaa.

                    Comment


                      #11
                      Millasta toi liima on?
                      Mulla on ollut sellainen käsitys, ettei tonne kannentiivistepinnoille ylimääräset aineet sovi.

                      Comment


                        #12
                        Kupari-spray Cometic kannentiivisteille. (Lautamäki Motorsportista)

                        On tarkoitettu kupari, teräs, pahvi ja korkki pahveille ns. tiiviste liimaksi lämmön sieto kyvyn ansiosta.

                        Jotain jenkki kamaa se on, mutta kaseissa käyttävät ja joissain kilpureissa.

                        Comment


                          #13
                          Ettei tuo 2mm vaan olisi himpun verran liikaa vahvuutta? 1.6mm kupari voisi kestää siinä missä peltikin. Peltiseen kuitennin vaihtaisin, on se sen verran hyväksi todettua kamaa.

                          Ahtoa laitetaan niin, ettei nakuta =)

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä vika löytyy jostain muualta kuin kansipahvista jos ei pelti tiivisteellä pärjää. Pelti tiiviste kestää kuitenkin pitkälti yli 100hv sylinteritehot.
                            Ja arp:n pultit ohjeen mukaan, muuten se että prikka uppoaa siihen alumiini kanteen.

                            Comment


                            • #15
                              Tehtaan 20v peltitiiviste paikalle ja ei mitään töhnää. Taitaa mennä heittämällä 1b lohkoon. Jos ei mene niin työstä lohkoa niin, että menee. ARPn ohjeessa momentit öljylle ja grafiittimönjälle. Katso, ettei pinnapultit pohjaa ja että ne on ohjeen mukaan kireällä lohkossa ennen mutskujen ruuvausta. ARPn pultit hyvä jälkikiristää ennen kovia vetoja. ARPin prikan tilalle kunnon prikka. Peltitiivisteen pitäisi kestää ainakin 2,3-2,5bar asti. Tosin ne sun madalletut männät saattavat päältä levitä ehkä ensin.

                              Comment


                                #16
                                Pitää kokeilla, kun vaan jaksais ottaa taas kerran kannen käteen.

                                Wisecon männistä on otettu reunat pois etteä niistä tuli just tasaset. Ei oo ohennettu.

                                Comment


                                  #17
                                  Mistä saa ostettua kyseisen kannentiivisteen?

                                  Kyselin parista varaosa liikkeestä mut ei löytyny.

                                  Comment


                                    #18
                                    Etsi sellanen koneistamo joka myy Victor Reinzin tiivisteitä niin osanumerolla 61-29335-00 saat oikean.

                                    Comment


                                      #19
                                      Osaset ketju myy ainakin Reinzin tiivisteitä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kysykääpäs Tammerdiesel ketjun koneistamosta 20v 3b, aby, aan, adu tiivistesarjaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei nyt taida kannattaa ostaa tiivistesarjaa kun kyseessä on 10v kone. Pelkkä kansitiiviste vaan Tepon antamalla numerolla. Kyllä varaosaliikekin tuon numeron kanssa palvelee (jos niitä kiinnostaa).

                                          Comment


                                            #22
                                            Liekkirenkaat niin pitäisi vuodot olla hallinnassa - tai ainakin edes hieman paremmin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Motonetistäkin olen viktor reinzejä ostanut, ainakin diesel-volkswageniin.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X