Minun audi 90 vm 88, lämmöt ovat aina jonku aikaa ajettua noin 100 astetta eli mittari on pysty suorassa .Onko tämä normaali lämpötila,Vai hiukan liikkaa?Olisiko termostaatin vaihdon aika?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottorin normaali lämpötila?
Collapse
X
-
Joo mulla sama, seilaa helvetisti. Taitaa olla tyyppi vika ku jokasessa vanhemmassa audissa missä ollu samanlainen mittari ku tässä 200:sessa mikä nyt on niin lämmöt on välillä normit siinä 90 huitteilla vähän alle ja sit välillä tipahtaas sinne 50. Veikkaan et anturi paskana.
Comment
-
Lainataas vähän ketjua kun ei uutta viitsi aloittaa.
Eli terve vaan, uusi olen täällä foorumilla ja coupen lämmöt/mittari ihmetyttää. Moottorina toimii NG, mittarin mukaan flekti pyörähtää käyntiin vähän yli 100c ja ykkösnopeudella, eikö vähän turhan myöhään lähde käyntiin?
Vai enkö osaa lukea mittaria, eli 90c seuraavan viivan yli lähtee vasta flekti käyntiin. 90c ja 120c välillä on kaksi viivaa joten eikös tuo ole 100c :) ?
Ja mittaristoon olen vaihtanut regulaattorin, kun bensamittari välillä vähän sekoili, tekee kyllä vieläkin satunnaisesti sitä. Varmaan pitäisi kolvia näyttää seuraavaksi.
Comment
-
Itselläni oli aikoinaan 80:ssä vastaavanlainen ongelma juurikin lämmön suhteen. Kaupunkiajossa helposti nousi lämmöt 100:n paikkeille. Tosin mulla oli ongelmana flektin toimimattomuus. Mittaristossa myöskin oli häiriöitä. Loppupeleissä sain ongelman korjattua vaihtamalla koko mittariston ja flektin. Kun itselläni oli 80 sedan ja osat oli otettu 100 avantista. Eipä muuta eroja ollut, kun mittaristossa oli kiekkamittari ja flekti oli huomattavasti suurempi (oma kone oli 1.6, flekti otettu 2.0 koneesta).
Vaihdettuani osat, lämmöt pysyivät kiltisti normaalilämpötiloissa, 90-97 välillä mittarin mukaan.
Comment
-
Sain käsiini tuollaisen laserlämpömittarin, joten täytyy sillä koittaa.
Ja tosiaan jos posottelee semmoista 100 nopeutta, niin silloin lämmöt on mittarin mukaan n.90c, kun taas valoissa/hiljaisissa nopeuksissa alkaa lämmöt nousta.
Edit. No perhana oikeinhan se tuntuis pelaavan. Lasermittari näytti ylävesiletkun olevan 95 astetta ja flekti pörähti käyntiin, auton oma mittari oli silloin pystysuorassa eli n. 100 asteessa.
Ihan turhaan on tullu ajeltua kusi sukassa :D Mittarin voisi kuitenkin kolvailla läpi kun tuo bensamittari sekoilee välillä.Viimeksi muokannut 1lppu; 28.3.2012, 17:13.
Comment
-
Öm, siis tollasessa vitoskoneisessa coupessahan on syylari syvällä konetilassa. Ei mikään ihme, että ei lämmöt pysy ilman flektiä kurissa paikoillaan ollessa. Kutoskoneisessa coupessa syylari on keulalla ja kyllä sekin pyörittelee flektiä kun tarvii, mutta vitoskoneisen flekti on ihan toista kertaluokkaa wateiltaan ku kutoskoneisen yhteensä :D
Comment
-
vitoskoneisessa pitää tosiaankin olla syylarin ohjainmuovit paikoillaan, että selviää edes jotenkin sivistyneellä flektin käytöllä. Koska tosiaan syylari on siellä koneen kyljessä keulan ja eturenkaan välissä.
Kutoskoneisella on siis tosiaan syylari keulalla, pelkät 2kpl sähköflektiä ja ovat tosiaan hepposia verratuna vitosen ainoaan flektiin siellä pyöräkotelon kyljessä (taitaa olla täysillä reipas hevosvoima käytössä). Vitoskoneisen pitäisi lisäksi jäähdytää vaparinakin ajon jälkeen jos pellin alla lämmöt nousee liiaksi.
Comment
-
Nyt heräsi sellainen kysymys, että onko NG:ssä vakiona lisäjäähdytin keulassa?
Löysin tällaisen sivun: http://www.audiworld.com/tech/eng102.shtml
Siinä näkyy kuvissa 4 ja 7.
Itsellä siinä kohtaa putki tekee vain lenkin?
Comment
Comment