Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin normaali lämpötila?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin normaali lämpötila?

    Minun audi 90 vm 88, lämmöt ovat aina jonku aikaa ajettua noin 100 astetta eli mittari on pysty suorassa .Onko tämä normaali lämpötila,Vai hiukan liikkaa?Olisiko termostaatin vaihdon aika?

    #2
    On se vähän liikaa.

    Joko mittari tai termostaatti temppuilee

    Comment


      #3
      Lähteekö flekti pyörimään?, muistaakseni 102C pitäisi jo ykkösnopeudella..

      Comment


      • #4
        Mielestäni se pitäis tossa vaiheessa mennä jo kakkosnopeudella ja ykkönen olis 95.
        Mutta voin muistaa väärin.

        Ja sekään ei ole mahdoton yhtälö, että flektin anturi on myös rikki.

        Comment


          #5
          Eikä sekään ole ihan tavatonta, että mittari näyttää omiaan. Ei olisi ensimmäinen kerta. Onko mahdollista mitata sitä lämpöä jollain muulla mittarilla samanaikaisesti, niin näkisi missä mennään.

          Comment


          • #6
            mulla ainakin mittari näyttää erilukuja kun VCDS, mittari kun on pystysuorassa 90 niin VCDS seilaa välillä 94-98 astetta.

            Comment


            • #7
              Joo mulla sama, seilaa helvetisti. Taitaa olla tyyppi vika ku jokasessa vanhemmassa audissa missä ollu samanlainen mittari ku tässä 200:sessa mikä nyt on niin lämmöt on välillä normit siinä 90 huitteilla vähän alle ja sit välillä tipahtaas sinne 50. Veikkaan et anturi paskana.

              Comment


                #8
                Lötköjen "uudempi" kolminapainen lämpöanturi ottaa nokkiinsa ajoviimasta melko helposti.

                Comment


                • #9
                  Eli termostaatin vaihtoa kannatatte? Flekti pyörii aina sillontällön kun lämmöt on 100

                  Comment


                  • #10
                    Flekti lähtee pyörimään eikä lämmöt nouse yli sadan.

                    Comment


                      #11
                      Lainataas vähän ketjua kun ei uutta viitsi aloittaa.
                      Eli terve vaan, uusi olen täällä foorumilla ja coupen lämmöt/mittari ihmetyttää. Moottorina toimii NG, mittarin mukaan flekti pyörähtää käyntiin vähän yli 100c ja ykkösnopeudella, eikö vähän turhan myöhään lähde käyntiin?
                      Vai enkö osaa lukea mittaria, eli 90c seuraavan viivan yli lähtee vasta flekti käyntiin. 90c ja 120c välillä on kaksi viivaa joten eikös tuo ole 100c :) ?
                      Ja mittaristoon olen vaihtanut regulaattorin, kun bensamittari välillä vähän sekoili, tekee kyllä vieläkin satunnaisesti sitä. Varmaan pitäisi kolvia näyttää seuraavaksi.

                      Comment


                      • #12
                        Mittarin näyttämä ei välttämättä ole se todellinen ja se on ihan tarkoituksella tehty niin.
                        Muuten mittari vispaisi kuin...

                        Diagnostiikasta katsottuna noi pitäisi aina todeta, menee toikin aina hankalammaksi mitä vanhempi auto.

                        Comment


                          #13
                          95/84 ja 102/91 °C

                          Ihan oikealta kuulostaa toiminta. Voihan sinne vaihtaa viileämmän anturin, jos siltä tuntuu.

                          Comment


                          • #14
                            Itselläni oli aikoinaan 80:ssä vastaavanlainen ongelma juurikin lämmön suhteen. Kaupunkiajossa helposti nousi lämmöt 100:n paikkeille. Tosin mulla oli ongelmana flektin toimimattomuus. Mittaristossa myöskin oli häiriöitä. Loppupeleissä sain ongelman korjattua vaihtamalla koko mittariston ja flektin. Kun itselläni oli 80 sedan ja osat oli otettu 100 avantista. Eipä muuta eroja ollut, kun mittaristossa oli kiekkamittari ja flekti oli huomattavasti suurempi (oma kone oli 1.6, flekti otettu 2.0 koneesta).
                            Vaihdettuani osat, lämmöt pysyivät kiltisti normaalilämpötiloissa, 90-97 välillä mittarin mukaan.

                            Comment


                              #15
                              Sain käsiini tuollaisen laserlämpömittarin, joten täytyy sillä koittaa.
                              Ja tosiaan jos posottelee semmoista 100 nopeutta, niin silloin lämmöt on mittarin mukaan n.90c, kun taas valoissa/hiljaisissa nopeuksissa alkaa lämmöt nousta.

                              Edit. No perhana oikeinhan se tuntuis pelaavan. Lasermittari näytti ylävesiletkun olevan 95 astetta ja flekti pörähti käyntiin, auton oma mittari oli silloin pystysuorassa eli n. 100 asteessa.
                              Ihan turhaan on tullu ajeltua kusi sukassa :D Mittarin voisi kuitenkin kolvailla läpi kun tuo bensamittari sekoilee välillä.
                              Viimeksi muokannut 1lppu; 28.3.2012, 17:13.

                              Comment


                              • #16
                                kun tuo bensamittari sekoilee välillä
                                Ei varmaan pahaa se kolvailu tee, mutta sen bensamittarin vika saattaa löytyä myös tankin sisältä.

                                Comment


                                  #17
                                  Öm, siis tollasessa vitoskoneisessa coupessahan on syylari syvällä konetilassa. Ei mikään ihme, että ei lämmöt pysy ilman flektiä kurissa paikoillaan ollessa. Kutoskoneisessa coupessa syylari on keulalla ja kyllä sekin pyörittelee flektiä kun tarvii, mutta vitoskoneisen flekti on ihan toista kertaluokkaa wateiltaan ku kutoskoneisen yhteensä :D

                                  Comment


                                    #18
                                    Näin se asia on niin kuin gedu totesi.

                                    Onko sinulla 1lppu ne syyläri ohjausmuovit kunnossa? sekin vaikuttaa ilmanvirtaan jotta flekti toimisi tehokammin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Se ylämuovi puuttuu kokonaan. Voisikin askarrella sellaisen tässä viikonlopun aikana ja tyypittää.

                                      Comment


                                        #20
                                        vitoskoneisessa pitää tosiaankin olla syylarin ohjainmuovit paikoillaan, että selviää edes jotenkin sivistyneellä flektin käytöllä. Koska tosiaan syylari on siellä koneen kyljessä keulan ja eturenkaan välissä.

                                        Kutoskoneisella on siis tosiaan syylari keulalla, pelkät 2kpl sähköflektiä ja ovat tosiaan hepposia verratuna vitosen ainoaan flektiin siellä pyöräkotelon kyljessä (taitaa olla täysillä reipas hevosvoima käytössä). Vitoskoneisen pitäisi lisäksi jäähdytää vaparinakin ajon jälkeen jos pellin alla lämmöt nousee liiaksi.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt heräsi sellainen kysymys, että onko NG:ssä vakiona lisäjäähdytin keulassa?
                                          Löysin tällaisen sivun: http://www.audiworld.com/tech/eng102.shtml
                                          Siinä näkyy kuvissa 4 ja 7.
                                          Itsellä siinä kohtaa putki tekee vain lenkin?

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä siinä käsittääkseni on. Jos letkut lenkitetty, niin tulppaa ne koska muuten neste kiertää jäähdyttimen ohi.
                                            Ilmasn lisäsyyläriäkin pärjää mainiosti.

                                            Comment


                                              #23
                                              Vaparivitosissa ei kaikissa ole lisäjäähdytintä alunperin, se on lämpimien maiden tai ns. raskaan käytön varuste. Jälkimmäinen tarkoittanee vetokoukkuvarustusta tai jotain sinnepäin. Näin ainakin vuosimalliin -91 asti.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X