Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolahdus, veto katosi ja öljyä tiputti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kolahdus, veto katosi ja öljyä tiputti

    Moi,

    Olisikohan kellään ideaa mikä autoon iski.

    Käännyin niin kuului pieni kolahdus laitoin pakinpäälle ja pakitin muutaman metrin sitten taas eteenpäin ja tällöin pääsin eteenpäin jonkun 2 metriä. Kuului sellainen kolahdus ja rusahdus. Veto loppui siihen. Moottori kävi kuitenkin ok ja vaihde valitsin näytti ihan oikeita kirjaimia eikä mennyt vikatilaan.

    Sammutin samantien auton ja katselin että pelkääjän puolelta hankeen vuosi oljyä ei mahdottomasti, mutta vähän kuitenki.

    Kesästä asti auto naksahteli oikealta puolelta kun ajoi töyssystä tai korokkeen yli. Huollossa tutkittiin, mutta eipä löytynyt mitään.

    Pientä tärinää myös esiintyi kun ajeli 80-100km tunnissa sekin tuntui tulevan pelkääjänpuolelta. Olisiko vetoakseli/nivel irrota moottorin päästä ja aiheuuttaa kyseiset ongelmat? Autohan kuljetettiin huollonpihalle jo, mutta kunhan uteliaisuuttani ammattilaisilta kyselen että mikä voisi olla vikana.

    Autona siis A6 avantti 03 1.9tdi

    #2
    Vetari varmaan irronnu koneen päästä kenties?

    Comment


    • #3
      Toivottavasti olisi vain sellaisesta kyse. Ei varmaan ihan maltaita maksa korjata? Ihme että tuolla tavalla voi irrota, eikä huolloissa olla huomattu mitään.
      Viimeksi muokannut miikkis; 8.1.2012, 17:22.

      Comment


      • #4
        noniin tänään tuli tuomiota.

        Vetoakselin sisäpään kiinnitys irronnut pultti katkennut laippaan ja rikkonut vaihteiston öljyputket. Laippa on myös mennyt rikki.

        Eli ei ihan pieni vika sitten taas ollutkaan. Hiukan tässä ihmetyttää kun auton myyjälle raportoin kesällä jo että oikea puoli naksahtelee kun ajaa töyssystä. Silloin vikaa tutkittiin huollossa, mutta mitään ei löytynyt. Ja nyt sitten pamahti kaikki. Lisäksi tosiaan 4kk sitten ollut long life huollossa ja silloinkaan ei ollut mitään vikaa missään.

        Ei mahda olla kovin yleistä tämä, koska osat pitää kuulma tilata saksasta kun ei ole varastoissa valmiina.

        Comment


        • #5
          Kannattaa vaihtaa vetonivelet heti, kun alkavat pitämään ääntä. Vika on tuossa vaiheessa helppo paikallistaa ja kohtuu hintainen korjata.

          Paljonko oli korjaamon arvio laskusta?

          Comment


          • #6
            Kyllähän sen olisin vaihtanut heti kun olisin tiennyt missä vika on :) mitään ääntä ei missään vaiheessa siis pitänyt. Paitsi tuota naksumista kun ajoi töyssystä. Ja silloin sen huollossa käytinkin, mutta mitään vikaa ei siis silloin löytynyt.

            Arviot oli siellä hiukan päälle tonnissa.

            Pitäisipä löytyää joku osoite tuonne suomen audille johon voisi avautua kohteliaasti.

            Comment


            • #7
              Pienemmälle pajalle ja osat Tepolta, varmaan laskee hintaa muutamalla satasella. Alkaa varmaan tuo 03 autokin olemaan jo sitä luokkaa, että kaikki osat on melkein Suomessa tilaustavaraa paitsi suodattimet ja perustiivisteet.

              Toki, jos sulla on mahdollista saada liikkeen piikkiin osa summasta.

              Comment


              • #8
                Joo se olisi pitänyt ehkä heti hinata pienemmälle pajalle, mutta ei ole vielä oikein tietoa mikä olisi hyvä paikka huollattaa. Kuka on Teppo niin tiedän jatkossa suunnata osa tiedustelut sinne päin? :) Jospa sitä joskus saisi vaikka autotallin missä näitä voisi itsekkin hiukan huoltaa. Tuolla lumen keskellä ei paljoa tutkailla.

                Hinauskin maksanee aina jonkun verran joten siirtäminen toiseen paikkaan ei välttämättä enää tule sen halvemmaksi.

                Comment


                  #9
                  http://speed-autoteile.fi/ sieltä sen kuuluisan Tepon löytää ;)

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos kiitos :) pitääpä alkaa näköjään harrastamaan tosissaan tätä remontointia. Säästää pitkän pennin kun osaa edes vähän itsekkin roplata :)


                    Tosin tätä en olis ihan ekana hommana alkanu itse korjaamaan.

                    Comment


                      #11
                      Eipä sitä oikeasti tartte paljoa mekaanista ymmärrystä kun voi jo tehdä sellaisia asioita mitä normaali autonomistaja ei ikinä tekis. Toki jossain saattaa huomata, että työkaluja on kertynyt niin paljon, että yhdessä muovilaatikossa ollessaan niitä ei tälläinen 192cm/70kg pakkasen väkisinmakaama pulkannaru tahdo saada nostettua edes avantin peräluukkuun :D

                      Comment


                        #12
                        Vetoakselin sisäpään kiinnitys irronnut pultti katkennut laippaan ja rikkonut vaihteiston öljyputket. Laippa on myös mennyt rikki.
                        Luulenpa että nuo vetarin pultit ovat olleet löysällä, ja sen takia katkenneet.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                          Luulenpa että nuo vetarin pultit ovat olleet löysällä, ja sen takia katkenneet.
                          Juu ei ne muuten katkea..

                          Comment


                          • #14
                            Autoon vaihdettu vaihdelaatikko 2 ja puolivuotta sitten. Pitää tarkastaa mitä muita remontteja on tehty jossa tuohin olisi koskettu. Koska kyseessä on varmaankin asennusvirhe siltä firmalta kuka niihin on viimeksi koskenut. Tätä kautta voisi saada kenties hyvitystä?

                            Comment


                            • #15
                              2 vuotta taitaa olla noilla merkkiliikkeen töillä takuuta.

                              Comment


                              • #16
                                Joo niin on... Nyt on huoltokirja tuolla pörhöllä niin en nää onko tässä jossain välissä niita muuten korjailtu paitsi tuolla laatikon vaihdossa. No ilmoittelen miten tämä asia päättyy :) Ensiviikon loppupuolella pitäisi olla auton taas ajossa.

                                Comment


                                • #17
                                  Noniin auto on korjattu en ole vielä noutanut, joten hinta ei ole tiedossa Ohessa muutama kuva osista.






                                  huollosta tullutta raporttia vielä.

                                  oli oikea vetoakselin sisäpään kiinnitys irronnut, jonka
                                  seurauksena sisäpään laippa oli rikkonut myöskin vaihteiston öljyputket
                                  sekä suojapellin
                                  nivelen ja sisäpään ympäriltä. Sisäpäätä tarkastettaessa huomattiin, että
                                  sisäpään pulteista ainoastaan yksi oli paikoillaan ja sekin oli katkennut
                                  laipan sisälle.

                                  Sisäpään irtoaminen on mahdollisesti johtunut aikaisemmista
                                  korjaustoimenpiteistä. Pultit mahdollisesti jääneet löysälle tai menneet
                                  väärille kierteille, jonka takia ajanmyötä löystyneet ja irronneet.
                                  Lopuksi sisäpää ollut mahdollisesti enää yhden pultin varassa joka
                                  rasituksesta katkennut.

                                  Joten kaikkea sitä voikin sattua ja tapahtua.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nostetaanpa tämä vielä, koska pientä ongelmaa on edelleen.

                                    Elikkä auto tuli kuntoon ja kävin hakemassa huollosta pois. No heti vähän matkan ajon jälkeen huomasin että autosta kuuluin sellainen sirinä ku antoi auton rullata ilman vetoa. Välillä kuului kun esim käynnistin auton niin hetken.

                                    no auto takaisin huoltoon ja olivat unohtaneet laittaa vaihteistoon, öljyputkien kiinnityksen / tuen. Osat siis alle ja taas saatiin auto kotiin.

                                    Ja taas heti kun lähdettiin ajamaan niin huomattiin, että taas on uusi ääni. Eli nyt kun ajelee pienillä kierrosilla niin sellanen mekaanisempi tärinä/Jurina ääni. Rattiin ei tunnu juurikaan mitään erikoista.

                                    Onko kellään ideaa mikä voisi olla vikana? Huoltoonhan tuo taas menee, mutta mielenkiintoisia vikoja tulee kun huollossa käyttää.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X