Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABC venttiilikoneistossa häikkää?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABC venttiilikoneistossa häikkää?

    Eli korvakuulon perusteella toisen puolen venttiileistä kuuluu siritystä/säklätystä. Tarkottaako heti sitä, että menee venttiilikoneisto vaihtoon vai voiko sitä jotenkin muuten huoltaa? Minkälainen homma olis kyseessä ja mitä kustantaa?

    Apua kaivattas tietämättömälle... :)

  • #2
    Moi
    Itsellä myös säikäytti. Piti aivan selvän nakutuksen. Mulla oli kyseessä venttiili, joka pitää nostajissa riittävän oljynpaineen. Tosin mulla oli tuota ABS-moottoria edeltävä malli AAH. En tiedä sitten kuinka paljon ABS eroaa tuosta AAH-mallista. Mutta lukaise läpi tuo linkin threadi, jospa siitä olisi jotain hyötyä sinulle.
    Omani tuli kuntoon.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...307#post831307
    Viimeksi muokannut FINJERRY; 5.1.2012, 11:15.

    Comment


    • #3
      Siis kysehän on ABC eikä ABS koneesta.. :) Eikö tuo AAH ole melkeinpä sama kone kuin ABC?

      Comment


      • #4
        Kannet on samat noissa (ABC-> AAH)

        Comment


        • #5
          No Hitto! Kirjoitus-, tai ajatusvirhehän tuossa oli sattunut. Tarkoitin tietenkin koko ajan ABC-moottoria. Lieköhän Audilla lainkaan ABS-moottoria.. :))

          Comment


          • #6
            Samalla kun siellä jumppailee, niin vaihtaisin kaikki kansien öljykanavien venttiilit. Myös siltä vielä hiljaiselta puolelta, ei kuitenkaan lisää työaikaa tai kustannuksia ihan mahdottomasti, ja varmasti vituttaa seuraavan 6kk sisällä sitten hoitaa se toinen puoli, BTDT

            Comment


            • #7
              öljyventtiilit ei ainakaan itsellä entisessä bensa-audissa koskaan jumitelleet kun käytin 7 vuotta täyssynteettisiä öljyjä. Loppuajasta 5w-30.

              Jostain jäi käsitys että nimenomaan mineraaliöljyt ja pätkä-ajo & pitkät öljynvaihtovälit -> kosteutta öljyn seassa jonka takia ruostuvat jumiin nuo öljynpaineventtiilit.

              En osaa tarkemmin sanoa kun ei tarvinnut koskaan käyttää auki edes venttiilikoppaa.

              Comment


              • #8
                Jotkut ovat kokeilleet Forten Motor Flushia tjsp. hyvällä menestyksellä. Hyvällä tuurilla kilinät lakanneet lähes kokonaan ilmestyäkseen sitten toki vanhemmiten taas uudelleen... Jossain vaiheessaa ne nostimet pitänee vaihtaa.

                Comment


                • #9
                  Itsellä hiljeni äänet ABC koneesta lähes täysin tuolla Fartella, mutta kerran kävin radalla ajamassa niin, että öljyn lämmöt kävi 130 tuntumassa niin äänet palasivat. Nyt on kannet ylhäällä palaneen kansipahvin takia niin tehdään sitten kerralla kaikki ;D

                  Comment


                  • #10
                    ...asiaan liittyen... itselläkin on suunnitelmissa purkaa tuo yläkerta, todennäköisesti ensi kesänä. Juuri kunnostin oikeastaan koko pyöränripustukset eteen puslineen, tukivarsineen, laakereineen, eikä enää tälle vuodelle viitsi enää jumppailla muuta. Itselläni Audi on talvikulkine ja kesällä ajellaan hiukan matalammilla, käytännössä 2-paikkaisilla vehkeillä :-)

                    Joka tapauksessa, valleyssä näyttäisi olevan öljyä ja kansienkaan vuotamattomuudesta en ole 100%. Tarkoitus olis purkaa yläkerta ja samalla vaihtaa, mitä tarvii/ kannattaa.

                    Kysymys kuuluukin, mitä tarvii ja kannattaa ja miten operaatio hoidetaan vähimmillä ylimääräisillä liikkeillä? Hyviä ohjeita?

                    Comment


                    • #11
                      Kerta asiasta puhutaan, niin mitenkäs vaarallista on / tartteeko asialle tehdä mitään, kun -94 vm abc kone pitää startin jälkeen melkoista säksätystä, kunnes lämpenee ehkä kilometrin ajon jälkeen ja sen jälkeen käy nätisti.

                      Eli muuten ihan normaalia, mutta tuo säksätys kuuluu autoon sisälle asti, hävettää pistää kylmänä julkisella paikalla käyntiin :D Lämpösellä koneella kehrää nätisti startinkin jälkeen.

                      En ny pelkän akustiikan takia rupea jumppaamaan, mutta tartteeko tuolle kestävyyden takia tehdä jotain / mitä?

                      Comment


                      • #12
                        Vaihdat öljyn laatua niin voi lähteä pois. Virallisen ohjeen mukaan tuo meteli on normaalia, jos se parissa minuutissa lakkaa. Itsellä väheni kylmäkäynnistyksissä oleva metele käytännössä kokonaan, kun vaihdoin öljyjä aikasemmasta Castrolin SLX Professional 5W-30:sta Castrolin uuteen Edge Professional 0W-40 laatuun. Sekaan vähän Redline Break-in-additivea (sinkkiä).

                        Toki sellanen kalkatus nostimista vielä lähtee kun kone on lämmin, mutta ei tuo ole haitannut. Sen verran täältä lukenut, että vaikka vaihtaisi nostimet niin kohta on uudestaan metelit takaisin. Tiedä sitten mistä johtuu. Voisihan tuota vielä jäykempää öljyä kokeilla, mutta nykyiset on ihan hyvät ja ei juuri vuoda (paitsi ne venttiilikannen tiivisteet mitkä pitäs vaihtaa).

                        Comment


                        • #13
                          Jos venttiilin nostajat pitävät ääntä käynnistettäessä, mutta hiljenevät nopeasti, vika on todennäköisesti öljyn takaisiniskuventtiileissä( chek valves). Öljy pääsee tällöin palaamaan sylinterin kannesta takaisin.
                          Jos venttiiliin nostajat pitävät ääntä myös ajossa, tällöin vika on todennäköisesti paineensäätöventtiileissä (pressure relief valves).
                          Hydrauliset venttiilinnostjat saavat öljyä kunnolla vasta kun ko. systeemissä on riittävästi painetta.
                          Tuossa 12V org kuva: http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw&sm=oil

                          Comment


                          • #14
                            No noissa takaiskuventtiileissä se sitten mulla on, koska lämpösenä kone käy erittäinkin nätisti. Onko kallista, kannattaako ja onko vaikea vaihtaa huoltaa putsata, mitä niille nyt pitää tehdä? :)

                            Comment


                            • #15
                              ...eli siis....

                              ...asiaan liittyen... itselläkin on suunnitelmissa purkaa tuo yläkerta, todennäköisesti ensi kesänä. Juuri kunnostin oikeastaan koko pyöränripustukset eteen puslineen, tukivarsineen, laakereineen, eikä enää tälle vuodelle viitsi enää jumppailla muuta. Itselläni Audi on talvikulkine ja kesällä ajellaan hiukan matalammilla, käytännössä 2-paikkaisilla vehkeillä :-)

                              Joka tapauksessa, valleyssä näyttäisi olevan öljyä ja kansienkaan vuotamattomuudesta en ole 100%. Tarkoitus olis purkaa yläkerta ja samalla vaihtaa, mitä tarvii/ kannattaa.

                              Kysymys kuuluukin, mitä tarvii ja kannattaa ja miten operaatio hoidetaan vähimmillä ylimääräisillä liikkeillä? Hyviä ohjeita?

                              Comment

                              Working...
                              X