Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 3,2 quattro, tyhjäkäyntiongelmia (8P, -05)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 3,2 quattro, tyhjäkäyntiongelmia (8P, -05)

    Moi!

    Tuli jonkun aika sitten hankittu 3,2 litrainen A3 quattro vm 2005. Automalli on aiemmista tuttu mutta 3,2 kone ja neliveto (audissa) ovat meille uudet tuttavuudet...

    Valitettavasti emme ole päässeet testaamaan tätä autoa kovin paljon kun nyt on ilmestynyt tyhjäkäyntiongelmia :(

    Auto lähtee käyntiin ihan normaalisti mutta hetken päästää rupee nykimään tyhjäkäynnillä... "blöblöröblööppp"

    Olen ymmärtänyt että kuusipönttösten käynti olisi tasainen.... :P

    Luin jostain että Audilla on ollut ongelmia ilmamäärämittarien kanssa... Tiedän että se on kerran vaihdettu... Mutta millaisia oireita on jos ilmamäärämittari on rikki?

    Olemme yrittäneet lukea vikakoodeja (VCDS:llä) mutta ei ilmenee mitään joka voi tähän ongelmaan liittyä.

    Vihjeitä otetaan vastaan. Kiitoksia jo etukäteen!!

    #2
    Kuuluisiko puolat vaihtokampanjaan tai onko jo vaihdatettu? Toisaalta viallinen puola antaa kyllä vikakoodin.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
      Kuuluisiko puolat vaihtokampanjaan tai onko jo vaihdatettu? Toisaalta viallinen puola antaa kyllä vikakoodin.
      ei oo vaihdettu.. eikä ole vielä päätetty vaihdetaanko vai ei?! Mutta, vikakoodeja ei siis tule...

      Ilmamäärän mittari oli vaihdettu ~60tkm sitten... syy "sammu omia aikojaan"

      Comment


        #4
        Huono tulppa tekee misfiren, mutta siitäkin pitäisi jäädä vikakoodi?

        Paraneeko käynti kun irroittaa maffin johdon?

        Kaasuläpän puhdistus?

        Worst case scenario - riittävän reilusti venynyt nokkaketju?

        Comment


        • #5
          Huono tulppa tekee misfiren, mutta siitäkin pitäisi jäädä vikakoodi?
          Tulpat ovat huoltohistorian mukaan vaihdettu ~45 000 km välein ja alkaa tosiaan olla aika vaihtaa niitä taas... Kannattaa varmasti aloittaa sieltä.

          Paraneeko käynti kun irroittaa maffin johdon?
          Ei parane. Tilanne sama.

          Kaasuläpän puhdistus?
          Ei ole vielä tehty...



          Worst case scenario - riittävän reilusti venynyt nokkaketju?
          Huu, pelottava. Mutta erittäin hyvä spekulointi/ ajatus! Kun mietin asiasta olemme kuulleet koneesta kolinaa :S
          Onneeksi emme ole ajaneet kovaa/pitkää että jos hyvin menee pääsemme säikähdyksellä tästä (tai ainakin vähemmällä kustannuksella...)

          Vianhakuu jatkuu... Kiitos avusta!

          Comment


          • #6
            Moi, mulla samoja ongelmia. Onko selvinnyt mitään?

            Comment


            • #7
              outo juttu...

              No niin, tallissa on tapahtunut...

              Kun emme muita vaihtoehtoja löytäneet päätimme ottaa moottori irti ja vaihtaa ketjut. Vanhat ketjut näyttivät olevana hyvässä kunnossa eikä olleet juurikaan venyneet. No, uudet olivat jo ostettu ja kone pöydällä että yhtä hyvä vaihtaa..

              Suurin toivein kasasimme kamat takaisin konehuoneeseen ja käynnistimme auton.. ja sama paskainen tyhjäkäynti :(

              Ei auttanut ollenkaan.


              Paljon on luettu netistä ja tämä oli mielenkiintoista.. http://www.a3quattro.de/pdf/Bericht_...onlineVers.pdf

              Hankala vaan tuo kieli...

              Olemme tarkistaneet kaikenlaisia arvoja VCDS:llä ja huomasimme että nokkaakselin säätöarvot eivät olleet rajaarvojen sisällä. Ja saimme vikakoodi 16395.


              Emme viitsineet heti osta uusia hall-anturia eikä säätöventtiilejä (N205 /N208) kun kone oli jo asennettu taikaisin.. Isäntä rupesi seuraamaan/tarkistamaan kaikki johdot. Otti pistoke kerrallaan irti ja heti kun N205-ventiili oli pois pelistä tyhjäkäynti pareni!

              Todennäköisesti on jotain vikaa siellä N205-venttiilissä ja jos varovaisesti taputtaa sillä tilanne parenee. Katsotaan miten edetetään.


              (Lisäksi voin sanoa että kone oli likainen. Tämän kokemuksen jälkeen en suosittele LongLife-huolto kenellekään... Siellä oli karstaa vaikka kuinka paljon)

              Comment


                #8
                Syötä tuo pdf google translaten kautta, jos kyseinen kieli tökkii.


                --
                OT: Onko Jeppis Pietarsaari? Jos, niiin pitäisiköhän siinä lukea jälkimmäinen...

                Comment


                • #9
                  A3 3,2 quattro, tyhjäkäyntiongelmia (8P, -05) RATKAISTU

                  Olemme vaihtaneet N205 ja N208 venttiilit (tulivat pakettina, siksi molemmat menivät vaihtoon) ja nyt kone käy ja kukkuu :)

                  --------------

                  OT:


                  Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                  Syötä tuo pdf google translaten kautta, jos kyseinen kieli tökkii.

                  --
                  OT: Onko Jeppis Pietarsaari? Jos, niiin pitäisiköhän siinä lukea jälkimmäinen...
                  Ilmeisesti et yrittänyt itse kääntää google translatella ennen kuin kirjoitit vastaus. Tiedosto on aivan liian iso google translatelle. Anteeksi, unohdin mainita.

                  Paikkakunta korjattu.

                  Comment

                  Working...
                  X