Noh, jos nyt tilastojen valossa taas seuraavat 200tkm...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic ongelma Audi s6 -00
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja _EeroR_ Näytä viestiNo niin tänään saatiin laatikko auki, yksi pakka on mennyt rikki (pakin, mäntä tullut läpi) se vaihtoon sekä levyt ja pesu. Ensiviikoksi pitäisi saada jo auto alle :)
Comment
-
Sen verran lisäystä asiaan vielä että venttiilikoneisto menee kans uusiks, osien maahantuoja sanoi että siellä olevasta viasta on mennyt näitä pakin pakkoja rikki, joten sekin uusitaan samalla. Vein irtolaatikon Joensuussa autofrachille elomaan juhalle, touhunnut näiden kanssa ikänsä.
Comment
-
Toivotaan lykkyä projektiin. Tuosta valve bodyn kunnostuksesta/vaihdostahan on ollutkin juttua muissa tippiaiheissa. Tarpeellinen toimi, joka ei kaikissa paikoissa vaan tunnu onnistuvan. Tuossa muistutukseksi:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101596
Oma laatikko saapui tänään TNT:n kyydillä, josko tuon saisivat ensi viikolla paikalleen. On vaihdettu sisuksia, fixattu valve body, säädetty solenoideja jne.dynossa ajaen. Turbiininkin uusivat mokomat ;)
Ja vuoden takuu lämmittää mieltä.
Comment
-
Omaan laatikkoon vaihdettiin öljyt ja suodatin mutta ei parantunut(ei ollut yllätys) Huoltokirjan mukaan ei ole ikinä vaihdettu, ajettu 260tkm.
Seuraavaksi auto menee toiseen paikkaan tutkittavaksi ja jos ei muuten mitään selviä niin otetaan laatikko irti&remonttiin. Sellaisen huomasin eilen kun kokeilin vaihteita työmaan pihalla niin vaihteiston saa kyllä vaihtamaan hyvin 1-2 tipin ollessa +/- asennossa,varmaan sama toimisi D asennossakin mutta liikkeelle lähdön tarvii olla todella hidas eikä kaasua saa painaa kunnolla(muuten menee vikatila päälle samantien) pidempää matkaa en viitsinyt kokeilla eikä tuo onnistuisi pieneenkään ylämäkeen ajaessa.
Comment
-
Päivitelläänhän vähäsen.
Laatikko tuli Recrolta 1 1/2 viikkoa lähetyksen jälkeen ja asentaja puhkui sen tänään paikalleen.
Eipä voisi olla tyytyväisempi fiilis just nyt. Ei se huonosti toiminut ennenkään (ennen kosahdusta), mutta onhan tuo sisuskaluilta osittain uusittu ja dynotesterissä säädetty loota aivan mahtavan mukava kampe.
Toki fiilikseen vaikuttaa kolme viikkoa Cadillacin 4-lovisella lootalla ajelu (3+ylivaihde), mutta ekaa kertaa tänään loota pääsi yllättämään enkä huomannut 3-->4 vaihtoa kuin kiekkamittarista ;)
Rahaa tuohon paloi 2162€, josta rahti 300€, öljyt 100€ ja Recron osuus 1762€.
Tietyti laatikon alta-alle-asennus kustansi rahan tai kaksi, mutta sitä ei liene järkevää hinnoitella lootan kunnostuksen.
Recrolta tuli 12kk takuu ilman km-rajoitusta, joskin takuun ehdot ovat hassun tiukkoja. Esim.jos auto myydään tänä aikana, tulee uuden omistajan ilmoittautua Recron arkistoon takuun voimassaoloa varten...
Noh, enpä usko autosta haluavani luopua kuin pakon (tai S6:n :-) edessä, joten saas nähdä...
Comment
-
Joo, alko samat ongelmat ku tääl muillakin; ei lähe D päällä liikkeele, pitää laittaa manuaalilta 1 päälle ja lähtee kierroksia lisäämällä vaikeesti liikkelle. Mutta ku saa liikkeelle, toimii kyllä, ainakii vielä. Pakki toimii normaalisti. Mites tonne Recrolle lähettäminen noin käytännössä toimii, Jassi? Vai oisko Imatra-Lappeenranta akselilla joku, joka näitä korjais? Nii ja pitäskö käyttää viel noita vikakoodeja luettamassa??
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jassi Näytä viestiKannattaahan nuo koodit aina käydä luetuttamassa. Helpommillaanhan kardaanin stefa vuotaa (jos nelikko) ja öljyn vähyys aiheuttaa outomuksia.
Recrolle vaan mailia aiheesta, jos haluut transmission rebuildin ne hoitaa kaiken kuljetuksiin liittyvän. Sen kun kertoo nouto-osoitteen.
Comment
-
Ainakin 5v tipissä auto vaateriin, öljynlämmöt n.35c ja pohjaproppu auki. Sitten vaan täytetään kunnes pursuaa yli. Tästä on omat topikkinsa jotka kannattaa lukaista.
Hartsi, mitähän mulla sitten tuosta kutosesta valui, kun kardaanin etupään laipan stefa vuosi ja laatikko rupesi arpomaan. Stefa vaihtoon ja 7dl öljyä niin taas pelasi kuin unelma...
Comment
-
Laatikko tuli viikon päästä noudosta ja hintaa tuolle tuli 2318e, toiminnasta en tiedä vieläKÄÄN mitään koska vaihteisto on maannut yli viikon korjaamon lattialla. Täälläpäin ei kiire paina korjaamoilla, kokonaisuudessaan auto on ollut jo 2kk pois liikenteestä ja alkaa suoraan sanottuna v*tuttamaan jatkuva odottelu ja lupailut auton valmistumisesta. Latvialaiset noutivat laatikon Suomesta,korjasivat sen ja toivat takaisin, nopeammin kuin täällä saadaan se edes paikalleen hallin lattialta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jassi Näytä viestiJoo, muistaaksenihan joku täällä mietti ajamista Recrolle, jossa saman päivän aikana olisi otettu laatikko irti, uusittu sisuskalut ja kiinnitetty takaisin--->illaksi kotiin ;)
Vähän eri meininki tuolla päin...
Sunnuntai-iltana yli ja ajo Latviaan hotlaan. Aamulla recrolle, laina-auto heiltä käyttöön tai muutenvaan kyyti kylille. Siellä sit päivä, illalla auton haku ja seuraavana päivänä lähtis takaisin. Eli tiistaina olisi jo takaisin. Kaikkinensa olisi kai tullut hintaa juuri vähän päälle pari tonnia. Sisältäen loman, reissut ja hotellit. Otin sitten sen valve bodyn ja tein öljynvaihdot ja muut. Hintaa tuli vajaa tonni kun laitoin enemmälti osia uusiks.
Comment
-
Terveisiä C?sisistä! Ollaan kahden tippi ongelmaisen Audin kanssa liikkeellä. Eilen illalla tultiin hotellille, jota Recro oli suositellut ja tehnyt varauksenkin meidän puolesta. Hotellin aamupala mitä mainioin, ja respassa kaupunkiesitteiden lisäksi tuoreita numeroita Playboysta ja FHM:stä.
Tänään sitten aamusta 8 aikaan vietiin autot Recrolle. Ja käytiin tutustumassa pajan toimintaan. Asialliselta vaikutti kaikin puolin. Oltais saatu auto lainaan, mutta ei sitä tarvittu. Joten pyydettiin kyyditys vain takaisin hotellille. Käytiin samalla kyydillä tutustumassa C?sisiin. Molemmat autot saadaan "vasta" huomenna puolen päivän maissa takaisin. Raportoidaan vaikka kotiin paluun jälkeen tarkemmin miten homman kanssa kävi. Tähän asti pelkkää plussaa kaikesta.
Comment
-
Terveisiä C?sisistä! Ollaan kahden tippi ongelmaisen Audin kanssa liikkeellä. Eilen illalla tultiin hotellille, jota Recro oli suositellut ja tehnyt varauksenkin meidän puolesta. Hotellin aamupala mitä mainioin, ja respassa kaupunkiesitteiden lisäksi tuoreita numeroita Playboysta ja FHM:stä.
Tänään sitten aamusta 8 aikaan vietiin autot Recrolle. Ja käytiin tutustumassa pajan toimintaan. Asialliselta vaikutti kaikin puolin. Oltais saatu auto lainaan, mutta ei sitä tarvittu. Joten pyydettiin kyyditys vain takaisin hotellille. Käytiin samalla kyydillä tutustumassa C?sisiin. Molemmat autot saadaan "vasta" huomenna puolen päivän maissa takaisin. Raportoidaan vaikka kotiin paluun jälkeen tarkemmin miten homman kanssa kävi. Tähän asti pelkkää plussaa kaikesta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ameeba Näytä viestiTerveisiä C?sisistä! Ollaan kahden tippi ongelmaisen Audin kanssa liikkeellä. Eilen illalla tultiin hotellille, jota Recro oli suositellut ja tehnyt varauksenkin meidän puolesta. Hotellin aamupala mitä mainioin, ja respassa kaupunkiesitteiden lisäksi tuoreita numeroita Playboysta ja FHM:stä.
Tänään sitten aamusta 8 aikaan vietiin autot Recrolle. Ja käytiin tutustumassa pajan toimintaan. Asialliselta vaikutti kaikin puolin. Oltais saatu auto lainaan, mutta ei sitä tarvittu. Joten pyydettiin kyyditys vain takaisin hotellille. Käytiin samalla kyydillä tutustumassa C?sisiin. Molemmat autot saadaan "vasta" huomenna puolen päivän maissa takaisin. Raportoidaan vaikka kotiin paluun jälkeen tarkemmin miten homman kanssa kävi. Tähän asti pelkkää plussaa kaikesta.
Tai no.. Ehkä se auto siellä melko nopeasti lavalle->laittoon saatais jos niin huono arpa kävis että kesken matkan antautuis.
On pojat kyllä iskeny kultasuoneen jos vaan hinnat pysyy kurissa. Eikä nyt ihan ensimmäisenä tullu vanha venäjä mieleen sivujen videopätkästä.Viimeksi muokannut Jarno; 8.3.2012, 15:42.
Comment
-
Ei voi kuin yhtyä edelliseen. Itse asiassa Recron vetäjän kanssa touhutaan vapaa-ajalla kalastuksen parissa, niin pyysi että oltaisiin asusteltu hänen mökillään järven rannassa korjauksen ajan. Kuulemma kelpo pilkkivedet olisi ollut =D. Mutta omat aikataulut ei antaneet periksi, vaan joutuu hotellilta hoitelee työjuttuja.
Toisen auton tippi luistaa jonkun verran, ja toinen nypyttää tietyillä kierroksilla. Et ei missään täysin epätoivoisessa kunnossa kumpikaan onneksi ollut. Ja kun ollaan kahdella autolla liikkeellä, niin riitti uskallus lähteä reissuun.
Comment
-
Lähdetään ehdottomasti Moukka käymään siellä porukalla joku kerta :) Noniin tänään sain auton korjaamolta ja vaihteisto pelaa jälleen moitteettomasti, jopa hiukan paremmin mitä ennen hajoamista.. Koko homma maksoi 2848e, liikkeestä oli vielä takuuta jäljellä laatikon hajotessa joten korvauksia pitäisi vielä hakea sieltä suunnalta, mutta se onkin toinen juttu se.
Comment
-
Reissu takana ja hyvin onnistuneen reissun jälkeen mukava palata kotiin. Laatikko toimii todella hienosti, vaihdot pehmeet ja muutenkin tuntuu auto paremmalta kuin koskaan.
Tässä vähän faktoja reissusta mitä päällimmäisenä tulee mieleen. Ajoaika Tallinnasta C?sisiin 3,5-4 tuntia. Latvian puolella tiet aika huonossa kunnossa. Nopeusrajoituksia kannattaa noudattaa ainakin Viron puolella, molempiin suuntiin ajettaessa nähtiin useampi virkavallan edustaja tutka kädessä. Suomen puolella laivalta tullessa puhallutettiin kaikki ajoneuvot. Hotelli Cesisissä (http://www.viss.lv/en/?p=84033) oli oikein mukava, myös sapuskat oli hyviä ja paikalliset tuntuivat käyvän siellä syömässä. Porukat Latviassa oikein mukavia, ei mitään negatiivista. Ei kertaakaan tullut oloa, että tarvitsisi miettiä kolkatuksi joutumista. Tutustuttiin sekä Latvialaisiin, että Latvian Venäläisiin, molemmatl leppoisaa sakkia. Olut on huokeeta, ja bileet jatkuu niin pitkään kuin porukat viihtyy baarissa.
Mitä autolle sitten tehtiin. Periaatteessa täydellinen rebuild, testataan ja säädetään aski. Niillä oli koneet venttiilistön säätämiseen ja testaukseen. Lisäksi oli penkki jossa säätivät laatikon. Myös momentinmuunninta varten oli omat härvelit. Tässä vielä mitä kertoi, kun kysyin onko vahvistetut osat: Carbon lockup plate in TC improve torque handling and VB calibration for light firmer shifts. These updates make longer transmission life.
Niin ja vielä toteutuneita hintoja.
Laatikon remontti 1250€ + alv 22%. Sama hinta nelikolle ja etuvedolle. Eurot kelpaavat maksuvälineenä, kortti ei.
Hotelli ~40€ /yö
Laiva ~130€ /auto
Biljardi ~ alle 1€ / peli
Olut 1-2€ /tuoppi
Tuliaiset Tallinnasta ~1000€
Tästä nyt tuli kaiken kaikkiaan melkoinen mainos, mutta kun ei mitään negatiivista ole tullut vastaan.
Comment
-
Non niin.
Nyt(kö) se meni paskaksi??
Laatikko oirehtii seuraavasti...
Laittessa P:ltä D:lle, tuntuu kuin vaihde kytkeytyisi ja sitten löysää heti perään.
Kaasua kun antaa, niin juuri jaksaa liikkua, eli luistaa ihan hitosti ja sitten paukahtaa, nykäsee ja taas luistaa.
Paukahduksen jälkeen palaa kaikki vaihteet tietikoneen ruudulla yht'aikaa.
Tippi puolikaan ei pelaa. Pakki puolestaan toimii.
Onkohan toi kaput koko hoito??
Niin siis s6 5hp24 tippi
Comment
Comment