Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic ongelma Audi s6 -00

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja _EeroR_ Näytä viesti
    Menee heti nollauksen jälkeen, eli käytännössä samantien kun käynnistät auton. Kuulin itseasissa tuosta boxista myös muualta että on ollut hapettumia tms. huomenna pitänee purkaa ja tarkistella tarkemmin.

    Kiitoksia jo tässä vaiheessa porukalle vastauksista!
    Siis tarvi tarvii ajaa vai ei?Kannattaisi lukea koodit VAG-COMilla niin tietäisi mistä se koodin antaa.

    Comment


    • #32
      Tarvii ajaa. Mutta vika päällä vaikka saisi nollattua hetkeksi ennen ajamista. Tänään laitetaan vag com kiinni ja ajellaan :)

      Comment


      • #33
        Palatakseni viestiin 10, itselläni vikatiloja tuli 7dl öljynvajauksen takia. Tarkistin just asentajalta määrän.

        Mutta kyllähän tuo nyt jo vähän ilkeältä tuo _EeroR_ tilanne vaikuttaa...

        Comment


        • #34
          Varmasti ajaessa riittää tuo 7dl vajaus.Paikallaan tarvitaan sitten litrojen vajaus että koodia pukkaa.

          Comment


          • #35
            No niin vag comilla luettu koodit ja antaa pelkästään P0730 - 35 -00 väärä välitys suhde, eikä muuta. Out put testi suoritettu ja läpäisty. Ei herjannut mitään.

            Ideoita vielä mitä lähteä katsomaan ennen ku lähtee tuo laatikko irti?

            Sen verran vielä tarkennusta että ajotietokoneen p,r,n,d,4,3,2 taulukko menee kokonaan punaiseksi siinä vaiheessa kun on d-mennyt silmään.

            Comment


            • #36
              Loggasitko ajossa?Turbiinin luistoa ja lukitusta vois measuring blokeista tsekata.
              Turbiinivika ei kyllä taida vikatilaan viedä.

              Comment


              • #37
                Näin ymmärsin itsekkin että se ei vie vikatilaan, ilmenee enemmänkin luistamisena.

                Vaihtoehdot taitaavat olla seuraavat:
                - johdinsarja
                - valitsinvivun asentotunnistin/kytkin ( varmaan pois suljettu kun muut toimiii ? )
                - vaihteiston mekaaninen vika

                Comment


                • #38
                  Joo, mä ajelin lähes vuoden sutivalla turpaanilla ilman yhtään vikakoodia aikoinaan...

                  Comment


                  • #39
                    Kyseinen vikakoodi tuolla selityksellä tarkoittaa ettei vaihdelaatikon sisään tuleva nopeus eikä ulostuleva nopeus keskenään ole oikeissa arvoissa tai niistä ei saada mitään arvoa . Sisään tuleva nopeusanturi on G182 ja ulosmenevä G195.
                    Siis johtovika tai anturivika ainakin voi olla mahdollinen.
                    Vaihdelaatikon measuring blockeista pitäisi katsoa kyseisten antureiden näyttämä. Niiden pitäisi näyttää nollaa , kun kone ei käy. Samalla voidaan katsoa myös moottorin nopeusanturin näyttämä.

                    Comment


                      #40
                      Joko anturiarvot ja johtosarja on tutkittu vai onko tämä edelleen samalla arvailulinjalla? Jos on esim. jompi kumpi ( tuleva nopeus tai lähtevä nopeus) anturi sökö niin vaihtamiseen ei mene 2 tuntia kauemmin ja anturit ei maksa montaakaan kymppiä, edes marmorilla ja johtosarjan mittaamisessa ei kauaa kulu se sulkee jo useita vaihtoehtoja.
                      Viimeksi muokannut sfk78; 6.1.2012, 18:58.

                      Comment


                      • #41
                        Yritettiin juuri päästä vag comilla sisään, mutta herjaa jotain interface -03:sta koko ajan eikä pääse sisään autoon. huomenna jatkuu ivan etsintä. Ilmoittelen kun saan nuo arvot antureista.

                        Comment


                        • #42
                          Heh, kyllä nää on vekkuleita.

                          Hakiessa emännän nelkkua korjaamolta, teki mun kutonen nyt tenän korjaamon pihaan :-D
                          Pakki kyllä pelittää, mutta D:llä ei ensin tapahdu mitään. Vasta kierroksia nostettaessa yli 2000-2500 tarraa kiinni ja menee heti vikatilaan. Pakilla ajettiin sisään jäähtymään ja huomenna tsekataan öljymäärää vuodon varalta, kun saadaan öljyt oikean lämpöisiksi. Vikakoodi se perinteinen Boschin testerin 0730 (Vaihteiston välityssuhde, väärä).
                          Noh, jos se ei johdu ölpän määrästä niin kohtahan tässä pitäää organisoida kimppakyyti Recrolle!

                          Edit: ei auta itku markkinoilla kun pashanahan se on.

                          Mutta vika on Recron sedän mielestä ilmeinen, joten osa lähtee tulemaan huomenna kohti kotia. Yritetään siis vaihtaa tuo "input drum" itse, kuulemma simppeli homma. Samalla toki turbiinin stefa ja ölpät+suod.
                          Ohessa lainaus Raimondsin kertomuksesta:

                          "All is clear, problem is with input drum. It is broken and clutch "A"
                          (1;2;3;4 gear) do not engage. In safe mode transmission works in 5th gear
                          and reverse only. You can change this drum by self, it is easy. I can send it to you together with installation tutorial, if you
                          want."

                          Voisikohan olla Eeron ässässä sama ropleema...
                          Viimeksi muokannut Jassi; 8.1.2012, 19:33. Perustelu: eihän se perkele öljyistä johtunut...

                          Comment


                          • #43
                            Mulla samat oireet kun Jassilla, paitsi että pakki oli luistanut aikaisemmin. Kerro jos oli helppo vaihtaa!
                            Tietääkö joku, pitäisikö output speed sensorin näyttää jo auton käynnissä ollessaan lukemia? Mulla näyttää vasta sitten kun kytkeytyy +2000 rpm (tuli se sensorikin vaihdettua G38)

                            Comment


                            • #44
                              Viikonloppuna alkoi myös oma S6 tekemään sellaista että D silmässä pitää kierroksia hivuttaa 2000rpm kieppeille kunnes veto menee päälle ja samalla mittaristossa kaikki vaihteensiirron pykälät hohkaavat punaisena.Vika "nollautuu" kun sammuttaa auton, pakki toimii aina normaalisti. Auto menossa Käyttöautoon testeriin keskiviikko aamuna niin selvitellään ongelmaa.

                              Comment


                              • #45
                                Kun kerran päästiin vauhtiin aiheessa, niin omani n. 1 500km uusien ölppien jälkeen alkoi tekemään satunnaisesti samanmoista, mutta tilanne korjaantuu käyttämällä valitsin pakilla ja sitten D ja menoksi.
                                Veikkaisin jotain irronnutta karstaa jossain venttiilin toimintaa jumittamassa. Onko muilla ollut samanlaista oirehdintaa?

                                Comment


                                • #46
                                  Sulla varmaan auttaisi se valve bodyn korjaus. Jcarlson on aiheesta höpissyt enemmänkin.

                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101596

                                  Viesti nr.33.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Näitähän tulee kuin sieniä sateella :D

                                    Omasta otetaan tuo loota tässä lähipäivinä poikkeen ja ruvetaan ihmettelemään mitä sieltä löytyy.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ostin joulukuussa laatikkovikaisen 4.2 quatron, hintakin toki sen mukainen, paljastui sitten kuiteista että oli tehty remonttia vuonna 2009 olisko ollu 20-30t kilometriä sitten. Oli vaihdettu turbiinia ja inputsaftia, mutta ei ilmeisesti juuri tota "paineenohjaus venttiilin/männän" runkoa, josta noi viat kuulemma aika usein johtuu. Niin ja sitte joku o-rengas joka ei voi mennä rikki ku kasatessa löyty poikkinaisena. :(

                                      No nyt on vaihdettu se valvebody uuteen + muita osia jotka oli luistaessa/rytkytellessä kulunu ja pelittää loistavasti. :) En kyllä suosittele kasaamaan sitä pelkästään uudella inputshaftilla. Syypää senkin rikoutumiseen lienee se mainittu valvebody. Oho tulipa pötköön tekstiä.

                                      Siis sitä koko valvebodya ei tarvii vaihtaa, vaan se lohko mistä se paineensäätö venttiili/mäntä syö sen pesän hotoks.
                                      Viimeksi muokannut arto s; 11.1.2012, 12:11. Perustelu: pientä tarkennusta. mode-edit: Ja siistintää.

                                      Comment


                                        #49
                                        Voisko osa tippiongelmista johtua huonosta akusta?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Lisähöpinöiden jälkeen päätin Recron suosituksesta lähettää tuon valve bodyn uusittavaksi. Kun ovat sen uusineet lähettävät sen paluupostissa uusien tiivisteiden/stefojen/suodattimen/rummun jne.kanssa.

                                          Voipahan sitten hyvällä mielellä jatkaa huristelua.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Audi kävi testerissä ja kauppasivat uutta vaihdelaatikkoa edulliseen 5847e hintaan +työt 1100e. En ostanut, ensi viikkoon sain ajan laatikon öljyjen tarkastukselle&vaihdolle toiseen paikkaan ja jos ei ala pelittämään niin taitaa olla laatikkorempan paikka, Porista löytyi yksi paikka johon soittelin jo ja kaveri vaikutti asialliselta, kymmenisen tippilootaa korjaillut kuulemma vuosittain.

                                            Comment


                                              #52
                                              Että merkkitiski tarjoaa uutta laatikkoa? Ei varmaan yllättänyt ketään.
                                              Kertovatko edes mikä siinä voisi olla vikana perusteluina koko laatikon vaihdolle?

                                              Comment


                                                #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Panu H Näytä viesti
                                                Audi kävi testerissä ja kauppasivat uutta vaihdelaatikkoa edulliseen 5847e hintaan +työt 1100e. En ostanut, ensi viikkoon sain ajan laatikon öljyjen tarkastukselle&vaihdolle toiseen paikkaan ja jos ei ala pelittämään niin taitaa olla laatikkorempan paikka, Porista löytyi yksi paikka johon soittelin jo ja kaveri vaikutti asialliselta, kymmenisen tippilootaa korjaillut kuulemma vuosittain.
                                                Aika miellyttävän hinnan laitto. Saiko sanottua nauramatta..? Mikähän paja porissa noitten laatikkojen kans on pelannut? Jos sitä alkais saalistamaan jo varuiks Saksanmaalta varalaatikkoa ja käyttäis sen remontissa ni voi sit tienpäällä vaihtaa uudistetun paikalleen kun se päivä koittaa :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mulla on kaveri siinä tiskillä niin kyllä siinä naureskeltiin yhdessä sitä hintaa. Ei ne niitä sen enempää ala analysoimaan merkkiliikkeessä, uutta vaan tilalle. Autotransmission Pekka Nätkin on ainakin korjaillut automaattilaatikoita yli 30v.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mä päätin hankkia itselleni mielenrauhaa tuleviksi vuosiksi. Lähtee aamulla koko laatikko Recrolle rebuildingia varten. Kaikki uusiksi niin eipähän tartte enää tämän auton kohdalla miettiä laatikkoa ;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Paljonko tulee hintaa rempalle? Tulee varmaan tarve tehdä remontti keväämmällä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        1450€ netto, mitä lie tarkoittaneekaan. En tiedä tuleeko päälle rahti ja alvi tms, mutta väliäkö tuolla. Edukas se on silti ja lopettaa kerralla sen jokaisen tippimiehen alitajuisen pohtimisen "montakohan kilsaa tällä vielä..."

                                                        Uskoakseni tuon sun 5HP 19- lootan remppa on vähän edullisempi.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Laskeskelin syksymmällä että ois maksanut n. 2000e matkoineen ja hotelleineen AJAA Recrolle ja teetättää homma siellä kuntoon. Olisi sisältänyt uuden turbiinin ym kaikki helyt. Päivän aikana kuntoon. Ei paha?
                                                          Päädyin kuitenkin siihen valve bodyyn. Sille touhulle tuli öljyineen, johtosarjoineen ja antureineen lähes tonni hintaa. Ei vaan sillä hetkellä ollut toista ylimääräistä tonttua.

                                                          Jäi muuten valve body yli (5HP19FLA) jos joku tarttee?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Lehmossa on Auto-2 Lamminsalo (Kruununtie 7, 80710 LEHMO). Lamminsalo korjaa automaattilaatikoita. En ole siellä vaihteistoa laittattanut, mutta kuplaan tein koneen siellä Nuutisen avustuksella. Nuutisella lienee vieläkin yli 100 volkkaria siellä kotitilallaan(?).

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Edukas se on silti ja lopettaa kerralla sen jokaisen tippimiehen alitajuisen pohtimisen "montakohan kilsaa tällä vielä..."
                                                              Eipä taida lopettaa :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X