Alkuperäinen kirjoittaja _EeroR_
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic ongelma Audi s6 -00
Collapse
X
-
No niin vag comilla luettu koodit ja antaa pelkästään P0730 - 35 -00 väärä välitys suhde, eikä muuta. Out put testi suoritettu ja läpäisty. Ei herjannut mitään.
Ideoita vielä mitä lähteä katsomaan ennen ku lähtee tuo laatikko irti?
Sen verran vielä tarkennusta että ajotietokoneen p,r,n,d,4,3,2 taulukko menee kokonaan punaiseksi siinä vaiheessa kun on d-mennyt silmään.
Comment
-
Kyseinen vikakoodi tuolla selityksellä tarkoittaa ettei vaihdelaatikon sisään tuleva nopeus eikä ulostuleva nopeus keskenään ole oikeissa arvoissa tai niistä ei saada mitään arvoa . Sisään tuleva nopeusanturi on G182 ja ulosmenevä G195.
Siis johtovika tai anturivika ainakin voi olla mahdollinen.
Vaihdelaatikon measuring blockeista pitäisi katsoa kyseisten antureiden näyttämä. Niiden pitäisi näyttää nollaa , kun kone ei käy. Samalla voidaan katsoa myös moottorin nopeusanturin näyttämä.
Comment
-
Joko anturiarvot ja johtosarja on tutkittu vai onko tämä edelleen samalla arvailulinjalla? Jos on esim. jompi kumpi ( tuleva nopeus tai lähtevä nopeus) anturi sökö niin vaihtamiseen ei mene 2 tuntia kauemmin ja anturit ei maksa montaakaan kymppiä, edes marmorilla ja johtosarjan mittaamisessa ei kauaa kulu se sulkee jo useita vaihtoehtoja.Viimeksi muokannut sfk78; 6.1.2012, 18:58.
Comment
-
Heh, kyllä nää on vekkuleita.
Hakiessa emännän nelkkua korjaamolta, teki mun kutonen nyt tenän korjaamon pihaan :-D
Pakki kyllä pelittää, mutta D:llä ei ensin tapahdu mitään. Vasta kierroksia nostettaessa yli 2000-2500 tarraa kiinni ja menee heti vikatilaan. Pakilla ajettiin sisään jäähtymään ja huomenna tsekataan öljymäärää vuodon varalta, kun saadaan öljyt oikean lämpöisiksi. Vikakoodi se perinteinen Boschin testerin 0730 (Vaihteiston välityssuhde, väärä).
Noh, jos se ei johdu ölpän määrästä niin kohtahan tässä pitäää organisoida kimppakyyti Recrolle!
Edit: ei auta itku markkinoilla kun pashanahan se on.
Mutta vika on Recron sedän mielestä ilmeinen, joten osa lähtee tulemaan huomenna kohti kotia. Yritetään siis vaihtaa tuo "input drum" itse, kuulemma simppeli homma. Samalla toki turbiinin stefa ja ölpät+suod.
Ohessa lainaus Raimondsin kertomuksesta:
"All is clear, problem is with input drum. It is broken and clutch "A"
(1;2;3;4 gear) do not engage. In safe mode transmission works in 5th gear
and reverse only. You can change this drum by self, it is easy. I can send it to you together with installation tutorial, if you
want."
Voisikohan olla Eeron ässässä sama ropleema...
Comment
-
Mulla samat oireet kun Jassilla, paitsi että pakki oli luistanut aikaisemmin. Kerro jos oli helppo vaihtaa!
Tietääkö joku, pitäisikö output speed sensorin näyttää jo auton käynnissä ollessaan lukemia? Mulla näyttää vasta sitten kun kytkeytyy +2000 rpm (tuli se sensorikin vaihdettua G38)
Comment
-
Viikonloppuna alkoi myös oma S6 tekemään sellaista että D silmässä pitää kierroksia hivuttaa 2000rpm kieppeille kunnes veto menee päälle ja samalla mittaristossa kaikki vaihteensiirron pykälät hohkaavat punaisena.Vika "nollautuu" kun sammuttaa auton, pakki toimii aina normaalisti. Auto menossa Käyttöautoon testeriin keskiviikko aamuna niin selvitellään ongelmaa.
Comment
-
Kun kerran päästiin vauhtiin aiheessa, niin omani n. 1 500km uusien ölppien jälkeen alkoi tekemään satunnaisesti samanmoista, mutta tilanne korjaantuu käyttämällä valitsin pakilla ja sitten D ja menoksi.
Veikkaisin jotain irronnutta karstaa jossain venttiilin toimintaa jumittamassa. Onko muilla ollut samanlaista oirehdintaa?
Comment
-
Sulla varmaan auttaisi se valve bodyn korjaus. Jcarlson on aiheesta höpissyt enemmänkin.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101596
Viesti nr.33.
Comment
-
Ostin joulukuussa laatikkovikaisen 4.2 quatron, hintakin toki sen mukainen, paljastui sitten kuiteista että oli tehty remonttia vuonna 2009 olisko ollu 20-30t kilometriä sitten. Oli vaihdettu turbiinia ja inputsaftia, mutta ei ilmeisesti juuri tota "paineenohjaus venttiilin/männän" runkoa, josta noi viat kuulemma aika usein johtuu. Niin ja sitte joku o-rengas joka ei voi mennä rikki ku kasatessa löyty poikkinaisena. :(
No nyt on vaihdettu se valvebody uuteen + muita osia jotka oli luistaessa/rytkytellessä kulunu ja pelittää loistavasti. :) En kyllä suosittele kasaamaan sitä pelkästään uudella inputshaftilla. Syypää senkin rikoutumiseen lienee se mainittu valvebody. Oho tulipa pötköön tekstiä.
Siis sitä koko valvebodya ei tarvii vaihtaa, vaan se lohko mistä se paineensäätö venttiili/mäntä syö sen pesän hotoks.Viimeksi muokannut arto s; 11.1.2012, 12:11. Perustelu: pientä tarkennusta. mode-edit: Ja siistintää.
Comment
-
Audi kävi testerissä ja kauppasivat uutta vaihdelaatikkoa edulliseen 5847e hintaan +työt 1100e. En ostanut, ensi viikkoon sain ajan laatikon öljyjen tarkastukselle&vaihdolle toiseen paikkaan ja jos ei ala pelittämään niin taitaa olla laatikkorempan paikka, Porista löytyi yksi paikka johon soittelin jo ja kaveri vaikutti asialliselta, kymmenisen tippilootaa korjaillut kuulemma vuosittain.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Panu H Näytä viestiAudi kävi testerissä ja kauppasivat uutta vaihdelaatikkoa edulliseen 5847e hintaan +työt 1100e. En ostanut, ensi viikkoon sain ajan laatikon öljyjen tarkastukselle&vaihdolle toiseen paikkaan ja jos ei ala pelittämään niin taitaa olla laatikkorempan paikka, Porista löytyi yksi paikka johon soittelin jo ja kaveri vaikutti asialliselta, kymmenisen tippilootaa korjaillut kuulemma vuosittain.
Comment
-
1450€ netto, mitä lie tarkoittaneekaan. En tiedä tuleeko päälle rahti ja alvi tms, mutta väliäkö tuolla. Edukas se on silti ja lopettaa kerralla sen jokaisen tippimiehen alitajuisen pohtimisen "montakohan kilsaa tällä vielä..."
Uskoakseni tuon sun 5HP 19- lootan remppa on vähän edullisempi.
Comment
-
Laskeskelin syksymmällä että ois maksanut n. 2000e matkoineen ja hotelleineen AJAA Recrolle ja teetättää homma siellä kuntoon. Olisi sisältänyt uuden turbiinin ym kaikki helyt. Päivän aikana kuntoon. Ei paha?
Päädyin kuitenkin siihen valve bodyyn. Sille touhulle tuli öljyineen, johtosarjoineen ja antureineen lähes tonni hintaa. Ei vaan sillä hetkellä ollut toista ylimääräistä tonttua.
Jäi muuten valve body yli (5HP19FLA) jos joku tarttee?
Comment
-
Lehmossa on Auto-2 Lamminsalo (Kruununtie 7, 80710 LEHMO). Lamminsalo korjaa automaattilaatikoita. En ole siellä vaihteistoa laittattanut, mutta kuplaan tein koneen siellä Nuutisen avustuksella. Nuutisella lienee vieläkin yli 100 volkkaria siellä kotitilallaan(?).
Comment
Comment