Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kokeileppas A6:n pumppua niin pelaa vaan kun on yli n.1/3 polttoainetta.
    Sieltähän se PDF löytyy minun laittamana:)
    Jos tyhjennät tankkia niin tankkaa sitten kun olet pumpun vaihtanut.
    Viimeksi muokannut Hartsi; 1.4.2013, 19:05.

    Comment


    • #62
      Ai se oli oli sun laittama pdf :-)

      Ei noissa VDO:n valmistamissa pumpuissa (405-052-002-001z) ja
      (405-052-003-002z)ole kuin tuottoero niin en ymmärrä miksi se A6:en pumppu toimisi vain kun tankissa yli 1/3 bensaa...


      http://static.mister-auto.com/pdf//P...2-002-001Z.PDF

      http://seekpart24.com/vdo/fuel-pump-405052003002z

      Hmm, itse asiassa tuolta varaosat24 sivulta kun katsoo niin tarjoaa A6:en 4.2 koneeseen myös tuota pienempitehoista pumppua eli onko se sit kuitenkin A8:in ominaisuus että tarvitsee isompitehoisen pumpun jostain syystä :

      http://www.varaosat24.com/fi/varasto...5052003002Z,83

      No, anyway, pötkylä tuli noilla edellämainituilla ohjeilla suht kivuttomasti ulos sieltä pumppuineen päivineen. Keskiviikkona takaisinlaitto jahka uusi pumppu kotiutuu.
      Jaa niin, se tankin tyhjennys onnistuu helposti kuparisella löylykauhalla :-)

      Comment


      • #63
        A6:n pumpussa ei ole kahta imureikää.
        Lappoamalla olisi ollut helpompaa.

        Comment


        • #64
          Tyhmä kysyy: Eli Auto on Audi A8 D2 vm. 1995 ja on seisonut koko talven lämpimässä. Viimeksi ajettu marraskuussa ja nyt kun sitten pisti avaimen virtalukkoon, niin ei inahtanutkaan. Eipä auttanut akkulaturikaan, joten uuden akun ostin. Sitten pistin akun kiinni ja huomasin, ettei lähtenyt käyntiin sittenkään.

          3 sulaketta oli palanut ja ne vaihdoin. Sama uudelleen eli sulakkeet paloi. Sisällä autossa palaa kokoajan sisävalo (edessä ylhäällä keskellä) sekä tuuletin puhaltaa myös takaluukun valo sekä muut sisävalot palavat ovia availtaessa. Muuten auto on täysin pimeänä - ei pala siis mikään kojelaudan valo tms.


          Ja siis 1 sulake kärähtää kun pistää akun kiinni ja 2 muuta sitten kärähtää, jos sattuu virta-avainta kääntämään.
          Virta-avainta kääntämällä kuuluu konepellin alta myös vaimeaa nnnn-ääntä (likö joku startti tms.) mutta ei pörähdä käyntiin ei. :(
          Saakohan kukaan näin epäselvästä tarinasta mitään selkoa? Joku ehti jo epäillä, että olisi jotain tekemistä varashälytin/ajonesto tms. hässäköiden kanssa.

          Eli apuva kaivataan ja kaikki vinkit ovat tervetulleita. :)

          Comment


          • #65
            A8 D2:n bensapumpuista...

            Omaani kun pumppua vaihdoin, niin vastaan tuli mielestäni melko kirjavasti esitettyä tietoa siitä mikä pumppu sopii. Etenkin ebaysta tuli useita ilmoituksia joissa myytiin "yhdellä pohjareiällä" varustettua pumppua "Fits A8 D2" ilman kone tarkennetta.

            Korjatkaa jos olen väärässä, mutta vielä selvyyden vuoksi:

            A8 D2 ; 4.2 ja 3.6 koneet vaativat aina pumpun jossa on pohjassa "kaksi reikää". Tuotto lienee aina riittävä, kun tuota pumppua ei käytetä missään muussa audissa. Eli jos pumpun ilmoitetaan sopivan myös A6:n, kannattaa asia vielä varmistaa...

            A8 D2 2.8 koneisessa on erilainen tankki, jolloin "yleisempi" bensapumppu toimii.


            **

            Sulakkeista... Mitkäköhän sulakkeet sieltä palaa ? Periaatteessa ajoneston pitäisi antaa koneen käynnistyä hetkeksi ja sammua vasta sitten, joten ensimmäiseksi en sitä epäilisi.

            Comment


            • #66
              Niin arvasin, että tarinasta jäi joku osa pois. :)

              Eli siis marraskuussa ajelin sillä ympyrää. Sitten se seisoi ja tammikuussa käynnistin ja se käynnistyi niin, että se kävi käynnissä mutta sitten pimeni. Tyhmänä jätin silloin sen siihen ja ajattelin että lataan akun keväällä kun lumet sulaa. Tämä siis siihen ajonestoon viittasi tuttuni perusteella. Luulin siis silloin, että akku oli tyhjä. Mutta voiko olla, että silloin tammikuussa siis meni ajonesto päälle. Silloin meni jotkut valot sen yhden käynnistyksen jälkeen päälle ja nyt sitten kun on akku mennyt täysin tyhjäksi ja pysynyt tyhjänä jonkinaikaa niin se on jotenkin "lukossa" se auto ja sen takia polttelee niitä sulakkeita.

              Ilmasointiin viittaava sulake oli 2 kpl jotka paloivat (saksalaisesta sulaketaulusta lueskeltu ja pikasuomettettu).

              Uuuh. Ois niin hienot kelit ajaakin jo. :(

              Comment


              • #67
                Jos se ajonesto temppuilisi niin antaisi käynnistyä mutta sammuisi muutaman sekunnin jälkeen.
                Tekee siis tuota edelleen?
                Mikä se yksi sulake on, joka kärvähtää myös?

                Comment


                • #68
                  Kannattaa tarkistaa akkukaapelin liitos repsikan pyöräkotelosta.

                  Comment


                  • #69
                    Omaan 2,8 ack koneeseen tuli tuo pumppu vaihdettua ja kyllä se tankki ja pumppu on samanlainen kuin isommissa koneissakin. Mulla sattui olemaan 4.2:en koneesta pois purettu pumppusysteemi vieressä niin pystyi vertaamaan. Ilman noita ohjeita tuskin olisi saanut vaihdettua ehjänä, kiitokset Hartsille !

                    Comment


                    • #70
                      Pitää tarkistaa ensin tuo pyöräkotelo. Auto nimittäin on ollut ulkona vuosikaudet ja nyt yhden talven sisätiloissa, eli mun lokiikalla jos se on nyt sitten kuivunut ja se maa onkin irronnut ja/tai ei saa yhteyttä.

                      Palataan asiaan, kun saan tarkistettua asian.

                      Kiitos jo näistä neuvoista. :)

                      Comment


                      • #71
                        Noniin.

                        Nyt on taas kummasteltu ja apuakin saatu. Osia irroteltu ja löydetty uusia sulakkeita ympäri autoa. Huh.

                        Nyt tulikin seuraava kysymys eteen: Eli tietääkö kukaan missä sijaitsee tämän ABZ-moottorikoodilla varustetun moottorin maadoituspisteet?

                        Koska akun kun pistää kiinni, niin palaa tietyt sulakkeet ja sitten kun kääntää virta-avaimesta, niin päsähtää ohjausyksikön vierestä 20A:n sulake (konepellin alla apparinpuolella muovilaatikon sisällä - 1kpl rele, 3 15A:n sulaketta ja 1 kpl 20A:n sulake).

                        Virta tulee siis ainakin sinne asti ja tuo apparinpuolen renkaan takana oleva jakorasia (tai mikä ny olikaan) on putsattu. Näppäränä myös irroitin ne suojamuovit sieltä renkaan ympäriltä, heh, meneekin taas aika jos toinenkin kun ne taistelee takaisin kiinni.

                        Ja siis arveltu on, että moottorin maadoituksessa on nyt häikkää.

                        Ei googlella löytänyt oikein mitään vastausta taikka kuvaa joka selventäisi tilannetta.

                        Comment


                        • #72
                          Uskomatonta mutta totta, vika selvisi.

                          Ja vikahan oli yllättäen se, että asensin uuden akun autoon ja katsoin vain, että punainen johto menee plussaan. heh.
                          Eli vika oli alun alkujaan se, että pistin akun väärinpäin.

                          Nyt kun akku asennettiin oikein, niin lähti käyntiin palaneiden sulakkeiden vaihdolla.

                          Kyllä osaa sitten olla näppärä jätkä näissä hommissa. :)

                          Comment


                          • #73
                            jännä sinällään että harvoin miinuskaapelin saa ängettyä ilman vasaraa plus napaan. navat kun on eri kokoiset...

                            Comment


                            • #74
                              Muistanko oikein, että CAN-väyläisessä autossa tämä akku väärinpäin-lysti olisi ollut melko edukas?

                              Comment


                              • #75
                                Eikös punaisen johdon pidäkin mennä plussaan?

                                Comment


                                • #76
                                  Ainakin omassa A8 punainen piuha menee - napaan.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ettei olisi ruskea.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kieltämättä ei mennyt niin sutjakkaan paikoilleen piuhat kun voisi kuvitella. Tietty opimpa myös sen, että voimaa ei tarvinne näissä asioissa käyttää.
                                      Opittua tuli myös se, että taitaa olla ruskea se piuha. Omaan silmään punainen. Mutta se toinen piuha oli kyllä täysin musta.

                                      Ei tuntuisi muuta vikaa tuosta ilmentyvän kuin laturi. Eipä lataa akkua kunnolla.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X