Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jos ajonesto aktivoituu niin hörähtää hetkeksi käyntiin ja valo vilkkuu.Jättää vikakoodin myös.
    Sitähän ei tiedä miten korjattu..
    Niin oliko millä laitteella koodit luettu?

    Comment


    • #32
      Polttoainepumpun rele löytyy matkustajan jalkatilasta.

      Ensin jalkatilan vasemmasta laidasta paneeli irti, lattiamatto pois tieltä. Maton alla on jostain "pahvista" tehty levy joka on muutamalla ruuvilla kiinni. Levyn takaa löytyy kaksi riviä releitä. Alemmassa rivissä on 6 kpl releitä. Bensapumpun rele on rivin oikeanpuoleisin.

      Comment


      • #33
        En tarkkaan seurannu että millä noi vikakoodit katto.. Mut kaiman vinkki edellä oli oikeen suuntanen. Bensapumpun rele oli huonossa hapessa. Kiitokset avuista ja jouluja!

        Comment


        • #34
          Ei ollu pitkä ilo uudesta pumpun releestä/lämpötila-anturista.. Taas sama jatkuu, ei käymään. Monta kertaa saa jurnuttaa ja sit EHKÄ lähtee yskimään. Lämpimänä ei tota tee koskaan. Edelleenkään ei koodeja löydy eikä ajonesto vilku. Vanhalla bensapumpun releellä(mikä oli ilmeisesti toimiva myös), huomasin että ei aina yhdistä kun siitä oli suojakuori pois, ja käsittääkseni pitäis pumppu surista aina kun vääntää avaimesta, sen sekunnin kaks? Ohimosuoni pullistelee jo siihen malliin että osuvat vihjeet on rahan arvoisia.

          Comment


          • #35
            Pyöriikö pumppu startatessa?

            Comment


            • #36
              Pumppu pyörii AINA kun avaimesta vääntää, sen pari sekuntia.
              Ovatkohan vaihaneet oikean lämpöanturin? Eikös ilmamassamittarissakin ole joku lämpöanturi?

              Säilytätkö autoa aina ulkona? Mulla tulee ainakin siitä ongelmia jos siirtää auton esim. lämpimään remontin ajaksi, ja siitä kun koittaa käyntiin niin saa sahata kyllä vähän hemmetisti, mutta muuten lähtee aina.

              Comment


              • #37
                Ei pyöritä pumppua joka kerta.. Mut pitkän yrittämisen jälkeen sit ilmeisesti tulee toisiin ajatuksiin ja saattaa herätä. Mahtaako olla montakin muuttujaa ton bensapumpun ja aivolaatikon välillä? Siis tuleeko tolle releelle jostain muualtakin jtn tietoa kunnei aina yhdistä? Lämpöanturi tuli marmoritiskiltä, tuskin on väärä. Tosta ilmamittarista en kyllä ole kuullut että olis lämpöanturi siinäkin?
                Auto on aina ulkona katoksessa.

                Comment


                • #38
                  Ettei olisi pumppu lopussa.Oletko kokeillut jaksaako pumppu tehdä painetta?

                  Comment


                  • #39
                    Ei pyöritä pumppua joka kerta.. Mut pitkän yrittämisen jälkeen sit ilmeisesti tulee toisiin ajatuksiin ja saattaa herätä.
                    Tämä johtunee siitä, että mikäli linjastossa on tarvittava paine jo valmiiksi, ei pumppu pyörähdä, ennenkuin autoa startataan. Odottelun jälkeen kun paine on laskenut, pumppu herää taas virrat päälle laittaessa.

                    Comment


                    • #40
                      Niinhän se on.

                      Comment


                      • #41
                        Ootteko ny ihan varmoja? Missä sijaitsee polttoaineen paineanturi?
                        Mulla kyllä pyörii pumppu, vaikka renkkaisi avainta ~1sec intervallilla.

                        Comment


                        • #42
                          Suutinrungon paluupäässä on jousikuormitteinen alipainesäätöinen painesäädin. Ei siellä sen kummempaa anturointia ole.

                          Comment


                          • #43
                            Ei ole paineantureita järjestelmässä.Mielestäni rele tarvitsee sytytyspulsseja vetääkseen.

                            Comment


                            • #44
                              Vekotin menee nyt pajalle ihmeteltäväksi. Sähkökuvien kans voi olla jotain edes toivoa et kipu löytyy, kerron lisää kun viisaampi.

                              Comment


                              • #45
                                Eihän pakoputki voisi olla jäässä, näitä kuvauksen kaltaisia vikoja ollut aikas paljon.. Eli ei lähdekkään käymään pakkasesta ja lämpimänä ei ongelmia.

                                Kun kerran hetken aikaa lämpimässä olleena lähtee normaalisti käymään.

                                Kannattaa ainkin koittaa, että kaasu toholla lämmittää pakoputkea ja poraa alimpiin kohtiin vaikka 3mm reiät mistä vesi pääsee pois.

                                Comment


                                • #46
                                  Pumppuongelma voi alkaa pienelle ongelmalla. Meillä aluksi piti tankissa vähintään puoli tankkia, jotta toimi.
                                  Jos pääsi alle niin saattoi sammua, eikä enään käyntiin.

                                  A8:ssa tankin sisälläki on putkia, jotka hoitelee lappoamisen puolelta toiselle. Aika monimutkainen systeemi mun mielestä. Mitään muita pumppuja siellä ole.


                                  Lopulta se sitten lopettikin kokonaan toimimisen.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 9.1.2013, 10:37.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Polttoainepumpun sähköiset kykennät releeltä pumpulle on melko yksinkertaiset.

                                    Bensapumpun rele kytkee kaksi kontaktia, kuvassa näkyvä 76:n johtaa edelleen lambdan lämmitysvastukselle ja 136 vie suoraan pumpulle. Eli jos rele vetää ja sulake on ehjä pumpun pitää pyöriä. Aina. Jos ei pyöri, johto on poikki tai pumppu rikki.

                                    Vian haun helpottamseksi, voi vaikka avata takaluukussa oikealla olevan suojaluukun ja mitata löytyykö pumpulle meneviltä johdoilta jännite. Muistaakseni johdoissa ei ole hyvää paikkaa mittaukselle, mutta kaksi nuppineulaa johtojen läpi hoitaa homman... (Myönnetään, rumaa mutta toimivaa ;))
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #48
                                      Se tässä just ongelmana onkin että pumppu pyörii aina ja joka kerta kun rele napsahtaa kiinni, mutta kun ei tule releelle joka kerta käskyä. Esim jo nollakelillä toisena aamuna herää kun koskee avainta ja toisena ei edes yritä hörähtää.. Lämpimänä ei kertaakaan ongelmaa. Yhden Ameriikan tarinan löysin vastaavasta kulkineesta ja ongelmasta, oli ECUa elvytetty ja alkanu pelaamaan.. Ens viikon alussa auto menee tutkintaa ni toivottavasti viisaampia sillon.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ettei olis ecun liitin hapettunut? Releen ohjaus taitaa tulla suoraan sieltä. Piuhalla olis kätevä kattella herääkö koko purkki edes henkiin avainta kääntämällä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Pannaan nyt jälkipolville vielä tiedoksi. Moottorin pyörintä/impulssi-anturi vaihdettu ja auto pelaa niinku pitää. Eli näköjään voi häiritä käyntiinlähtöä kylmänäkin.. Ja vähän ajan päästä ei lähteny enää lämpimänäkään käymään muutakun tuskasen pitkän yrityksen jälkeen. Ilmeisesti ei saanu ko. anturilta aivolaatikko kunnollista kipinätietoa, ja bensapuoli pysyi siitä syystä välillä pimeänä. Kuskin puolen eturengas pois, anturin näkee moottorin ja vaihteiston liitoskohdassa. Yhdellä kuusiokololla kiinni. Johdon toinen pää tulipellissä jäähdytysjärjestelmän ilmausnatsojen vieressä, kannattaa vähän katsoa ettei jää johto makaamaan esim. pakokaasujen takasinkierrätys-systeemeihin kiinni.. Kannattaa vaihtaa jos starttailu nihkeää.
                                          Viimeksi muokannut Jarno; 30.1.2013, 10:46. Perustelu: Turhaa selittelyä pois, ratkaisu tiedoksi.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jahasjahas, tuo oma A8 ei sitten lähtenyt aamulla käyntiin, kone on tosin 2.8 ACK mutta sama auto kuin tässä ketjussa.Starttaa mutta ei käynnisty.Illalla jätetty pihaan ajosta ja aamulla ei edes lupaa.Ei oireita aikaisemmin muuta kuin alhainen tyhjäkäynti. Avaimen kuva ei vilku näytössä. Mittarissa 290tkm.

                                            Tämä ilta tuota olis nyt ainakin aikaa diagnosoida, ajattelin lähteä järjestyksessä :
                                            - vikakoodien luku (ei ollut koodeja)
                                            - pyöräkotelossa olevan virranjakoblokin puhdistus/hapettumien poistaminen.
                                            - bensapumpun releen vaihtaminen, löytynee siis matkustajan jalkotilastako ?(onko se nelinapainen perusrele ?)
                                            - sähköjen mittaus, tuleeko pumpulle sähköä

                                            Mitäs muita ideoita on, itse kallistuisin tuohon bensapuoleen mutta täytyy kipinäkin tarkistaa..
                                            mites muita antureita voisi tarkistaa vai pitäisikö niistä tulla vikakoodi jos ovat viallisia ?

                                            Comment


                                            • #52
                                              niinpä,rele toimi ihan oikein mutta bensapumppu on hiljaa vaikka syöttää suoraan 12v napoihin.Eiköhän tää ole selvä tapaus.
                                              Milläs ton tankin saa tyhjennettyä kun eilen tankkasin tietysti täyteen eli siellä on nyt se n.80l bensaa :-)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jos monttu tai nostin on käytössä niin lappo systeemillä tankki on melko näppärä tyhjätä. Jos korkeuseroa ole auton ja astian välille tehtävissä niin löytyisikö jostain vaikka porakone vetoinen pumppu. Bensiiniä kestävä tietenkin.

                                                Tokikaan en osaa kasin tapauksessa sanoa mistä letkun saisi tankkiin parhaiten ujutettua. 3B Passatissa ja typ44 audissa luontevinta oli työntää letku tankin huoltoluukusta sisään.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Auto on kyllä ajettu ramppien päälle.Eli letkusta imemällä alkuun ja kun bemsaa tulee niin kanisteria alle ?Täytyy käydä vain hankkimassa 4x 20l jerrykannuja kunhan kaupat aukeaa....
                                                  Tuota porakonepumppua ei taida uskaltaa käyttää kun lähtee pian sekä mies että auto jos sattuu kipinöimään.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    No kunhan tankissa olevan letkun pää on korkeammalla kuin se astiassa oleva toinen pää niin lappo toimii.

                                                    Tuo imeminen on yksi keino täyttää letku, mutta ei terveellisin. Itse tekisin niin että tulppaisin letkun toisen pään jollain ja kippaisin letkun täyteen bensaa. Sitten vain letkun tulpattupää tankkiin ja toinen siihen kanisteriin. Tulppa pois ja voi´la.

                                                    Porakoneen kipinöinnissä on pointti mutta ennen ja jälkeen pumppua on letkua jonkin verran niin pitäisin riskiä kuitenkin melko pienenä. Kukin kuitenkin oman varavaisuustajunsa mukaan.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Miksi se tankki pitää tyhjentää?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mukavampi työskennellä jos on ekaa kertaa pumppua vaihtamassa, tosin jos on samanlainen ratkasu tässä kun c4 kopassa niin ei niitä käsiä pitkään tarvii siellä liottaa. Ja tankin tyyjentämiseen menee siinä tapauksessa eniten aikaa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          ei siellä mun muistaakseni tartte käsiä liottaa, mutta mukavampaa varmasti jos tankki ei ihan piripinnassa ole.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ei sinne tankkiin tarvitse käsiä tunkea.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Löysin toisesta ketjusta jonkun ohjeen jonka mukaan se tankki pitäisi tyhjentää jotta tiiveystarkastus onnistuisi. Jos ei ole tiivis niin bensa "loppuu" kun jäljellä on 1/3 tai 1/4 tankkia. Toki voihan sen tehdä myös siten että ajaa tankin niin tyhjäksi ja katsoo hyytyykö auto :-)
                                                              Tilasin pumpun (179e )ja releen (30e) myös niin ei tarvitse sit tuolla osastolla enään toivon mukaan temppuilla.

                                                              Jälkeenpäin aloin miettimään että sinne olisi tuon A8 2.8 koneen tapauksessa varmaan riittänyt myös A6:en pumppu joka on tismalleen samanlainen kuin A8:issa. Ainut ero on että tuotto on A8:issa 110l/h ja A6:essa 95l/h.
                                                              A8:n pumppu on taas sama kaikissa moottoreissa eli todennäköisesti mitoitettu tuon 4,2 koneen mukaan. Taisi olla tuo A6:n pumppu puolet halvempi...

                                                              Edit tuolta löytyy se 16-sivuinen pdf ohje bensapumpun vaihtoon

                                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...A8+BENSAPUMPPU
                                                              Viimeksi muokannut Coupevesqu; 1.4.2013, 09:53.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X