Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 käynnistysongelma

    On painiskeltu A8 (4,2, vm 1995) käynnistysongelman kanssa.
    Startti vain naksahtaa eikä toimi. On uusittu ensin solenoidi ja sitten koko startti ja sama juttu jatkuu. Nyt mitattiin starttiin tuleva virta ja todettiin että sinne tulee vain n. 8 V jännite vaikka akusta lähtee normaalit reilu 12 V. Olisiko jollakulla jotakin vinkkiä tai tietoa onko joku A8:n tyyppivika mitä etsiä tai jotakin muuta vinkkiä asian tiimoilta.
    Näyttäisikö vikakoodina jotakin kun seuraavaksi yritetään sellaista katsoa?

  • #2
    Onkohan maadotus kunnossa akulta?

    Comment


    • #3
      ...ja korin ja moottorin välissä?

      Comment


      • #4
        Oletko tarkistanut pyöräkotelossa olevan liitoksen?

        Comment


        • #5
          Joo tsekkaa apparin puolelta edestä pyöränkotelossa olevat kaapeliliitokset.
          Kaikissa A8:ssa taitaa ennen tai myöhemmin ne hapertua poikki.

          Comment


          • #6
            Samalla kun mönkii sinne pyöräkoteloon niin tarkistaa samalla maakaapelin liitokset.Jos et ole vielä tehnyt.

            Comment


            • #7
              Jep. Repsikan pyöräkotelo nuohoamaan ensimmäiseksi. Sieltä löytyi omasta vika ja oli vielä suhteellisen helppo ja varsinkin edullinen korjattava.

              Comment


              • #8
                Kaikki ei tartte edes olla ilmeisesti kiinni siellä. Mulla yksi oli hapertunut irti, mutta ei vaikuttanut mihinkään.

                Comment


                • #9
                  Kyllä niillä kaikilla johdoilla tarkoituksensa on.Siellä pyöräkotelossa on "päävirtakaapelin" liitos ja jos se on huono niin ei käynnisty eikä akku lataudu.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos vinkeistä.
                    Hapetuneet virtajohdot on käyty läpi ja korjattu osa mutta ei lyö starttia vieläkään päälle naksahdusta lukuunottamatta. Pyöräkotelossa olevaan liitokseen tulee täysi virta/jännite mutta starttiin edelleen se n. 8 V. Madoituksia tarkastellaan seuraavaksi. Osa niistäkin aika huonossa kunnossa.

                    Comment


                    • #11
                      Siis liitokseen suurempi jännite kun startille?Siitä liitoksesta lähtee johto suoraan startille.Vika on siinä liitoksessa.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä niillä kaikilla johdoilla tarkoituksensa on.Siellä pyöräkotelossa on "päävirtakaapelin" liitos ja jos se on huono niin ei käynnisty eikä akku lataudu.
                        Niinhän sitä luulisi. Yksi johto kuitenkin "väliaikaisesti" teipattuna mulla se auto toimi ilman ongelmia.
                        En koskaan kerinny selvitään mikä piuha se irtonainen oli. Paksu se kuitenkin oli.

                        Comment


                        • #13
                          Itsellä oli starttivaikeuksia, saattoi lähteä välillä käyntiin mutta pahimmoillaan vain naksahti. Vika oli vajaan vuoden ikäisessä akussa, jossa yksi viallinen kenno. Ongelmaa pitkitti myös se, ettei tullut mieleenkään että "uudessa" akussa olisi vikaa.

                          Comment


                          • #14
                            Rauno,saitko kuntoon?

                            Comment


                            • #15
                              Ongelma ratkesi. Suuret kiitokset kaikille vinkeistä
                              Ongelma oli johdoissa eli juuri siinä mitä suurin osa epäili.
                              Johtojen navat syöpyneet ja uusittiin maadoitusjohtoja niin jopa ratkesi ongelma.
                              Nyt olisi A8:n hyvä käytetty startti myytävänä tarpeettomana jos jollakulla olisi tarvetta

                              Comment


                              • #16
                                A8 lisää käynnistysongelmia

                                Kiitokset starttiin liittyvistä vinkeistä. Se ongelma ratkesi mutta nyt palasi vanha ongelma uudelleen joka kuviteltiin jo kadonneen.

                                Eli A8, 4,2 , 1995 tekee sellaista että yleensä käynnistyy normaalisti, mutta täysin sattumanvaraisesti yhtäkkiä ei käynnisty ollenkaan hetkeen. Siis startti pyörii hyvin mutta moottori ei sano yhtään mitään. Sitten antaa auton seistä 15 minuuttia ja kokeilee uudelleen niin (toistaiseksi ainakin) hörähtää käyntiin aivan kuin ei mitään. Näin jatkuu taas epämääräisiä aikoja kun ilman mitään systemaattisuutta tai logiikkaa tekee sen saman ja taas odottelun jälkeen käynnistyy kuin ei mitään ja käynnistyy taas epämääräisen ajan ilman huolenhäivää.

                                Voisiko joku käyntianturi tehdä tuollaista. Ongelman tästä tekee se ettei siinä ole mitään logiikkaa. Vai ollaanko jälleen jonkun virtaa huonosti saavan johdon kanssa tekemisissä.

                                Comment


                                • #17
                                  Onkos vikakoodit luettu?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tapahtuuko käynnin aikana mitään muutoksia jos vika iskee päälle? Siis että onko vika vain startatessa, mutta jos auton saa käyntiin niin sitten ei ole huolen häivää?

                                    Comment


                                    • #19
                                      On kyllä harvinaisen typerään paikkaan Audilla tuon virranjakoblokin sijoittaneet. Itsellä ei ollut mitään vikaa mutta kun muiden sähkötöiden ohella tuli rassattua tuo hyvin hapettunut liitos sieltä palkista, niin startti intoutui pyörittämään konetta paljon jouheammin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Käynnin aikana ei tapahdu mitään outoa. Kaikki menee ihan kuin ei mitään mutta aivan satunnaisesti sitten ei lähdekään käyntiin. N. 10-15 minuutin odottelun jälkeen sitten lähtee aivan normaalisti käyntiin ja sen jälkeen toimii taas ihan normaalisti. Nyt viimeksi toimi kuukauden ihan normaalisti ja sitten taas teki tuon. Joskus tekee viikottain tuota aivan sattumanvaraisesti.
                                        Vikakoodeissa oli käyntianturia näyttänyt mutta miksi se sitä vain joskus tekisi eikä aina

                                        Comment


                                        • #21
                                          Melkein veikkaisin kampiakselinasentotunnistinta vialliseksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Noin vähän vähemmän noista antureista perilläolevana niin tarkoititko anturia joka on
                                            autossa moottorin takaosassa. En nyt enää muista pääsikö sinne ylä- vai alakautta mutta pahassa paikssa se oli. Sellaista anturia on nimittäin katseltu muutama kerta ja huomattu pari kertaa jonkinmittaisen purkutyön jälkeen että anturi tai sen pistoke on väärä. Sitä olisi nyt vielä tarkoitus kokeilla mutta ihmetytti vain se että vika ei ole koko ajan. Nytkin olen ajanut autolla edellisen häiriön jälkeen viikon ilman mitään ongelmaa käyntiinlähdössä

                                            Comment


                                            • #23
                                              Yläkautta pääsee liittimeen käsiksi ja anturiin kun irroittaa vasemman eturenkaan.
                                              Tuolla tavalla asentotunnistimet voivat kyllä oireilla.
                                              Mulla on sellainen toimiva jos haluat kokeilla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minun täytyy selvittää millainen pistoke siinä oli joka sopii autooni kun siihen oli 2 vaihtoehtoa ja se jota sovitettiin niin oli väärä.
                                                Onko se sinulla myytävänä jos pistoke on sopiva ja minkälasta hintaa siitä pyydät

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Liitin näissä on samanlainen vain pikkukoneisissa on erilainen.(tietääkseni)Mielellään en kyllä myy sitä,joskus voin itse tarvita sitä.Olen lauantaina tulossa Helsinkiin päin niin voisin napata sen mukaan.Voit soittaa 0407708398
                                                  Viimeksi muokannut Hartsi; 16.2.2012, 12:55.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuntuu nyt tökkivän tämä hankintapuoli ja löytyvän vain "ovaalinmallisilla" pistokkeilla olevia tunnistimia ja ymmärsin että pitää olla "kantikas" liitin. Mistähän tuollaista voisi tarvikkeena metsästää

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tepolta saa alkuperäisen 120 eurolla ja taitaa löytyä tarvikeosanakin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt on avuntarvetta ja hyvät vinkit tervetulleita. -01 vm S8 oikutteli muutaman kerran startatessa(lähti toisella yrittämällä käyntiin). Nyt pari päivää oireillut ja turha koittaa enää sahata käyntiin.. Autossa ei ole lämmitintä. Ainoastaan kylmällä koneella tekee tätä. n.10 asteen pakkasesta oli lykätty sisälle korjaamolla niin käymään ongelmitta?! Eikä ollu puolta tuntia kauempaa lämpimässä ollu. Lämpö-anturi oli ensimmäisenä vaihdettu ja ei vaikutusta. Vikakoodeja ei anna vaikka oli johdon päässä kun koitettu startata.. Ajonesto ei vilkuttele avaimenkuvaa ja siitä kai vikakoodi jäis. Akku on hyvissä voimissa. Tuleeko tosta nyt sit pelkästään kesä-auto?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Millä vikakoodit luettu?Oisiko ihan sattumalta lähtenyt käyntiin lämpimässä vai onko todettu useamman kerran?
                                                          Polttoainepumppua melkein veikkaisin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä se lähtee lämpimänä käymään just niin monta kertaa kun koittaa. Polttoainekuvioihin kannattaa varmaan joo seuraavaks keskittyä, pumpun rele oli jo etsinnän alla, mutta tuntuu olevan niin salaperänen kulkine ettei selkeetä paikkaa oltu neuvottu oikeen missään. Pyörittääkö polttoainepumppua jos ajonesto kenkkuilee? Autossa on entisen omistajan mukaan ollu joskus mittariston takana johdoissa kontaktihäikkää(ajonesto)? Ja oli ollut vaikeuksia saada pakkasella käymään, mutta oli saatu kuntoon ja ei nyt jaksa uskoa että taas sama olis. En tullut kysyneeks vilkuttiko sillon aikanaan keltasta avaimenkuvaa mittaristossa.. Nyt sitä ei tee.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X