Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TTQ 225 -99 - Paukkumista ja resonontia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TTQ 225 -99 - Paukkumista ja resonontia

    Moi kaikille,

    Kuten otsikossa mainitsin niin autossani on ollut pientä resonointia ja paukkumista autoa kääntäessä, kiihdyttäessä ja vaihdetta vaihtaessa

    Olen maininnut tästä tutulle korjaamolle missä huollot on tehty. Kommentit on ollut että kytkin on ok jos vaihtaa vaihteet, eikä kytkin luista... Edellämainittuja oireita en ole huomannut kytkin vaihtaa vaihteet mallikaasti, ainoa mikä siis häiritse on tuo kytkimen äänekkys vaihtojen jälkeen

    Yksi oire on ollut vaihteenvaihdon jälkeen kuuluva paukahdus + 2-3 vaihteen vaihdon yhteydessä on tullut resonointia ja vaihteen vaihduttua tyylikäs pamaus (mikä voisi viitatata pyörän laakeriin). Viime kerralla pamahduksen jälkeen pysähdyin tarkistamaan mahd pintavauriot (vuotaako jotain auton alta, jne) mitään en huomannut.

    Eli olisiko voimansiirrossa/tukirakenteissa/pyörien laakereissa jotain vikaa
    Autosta vaihdettiin takajouset juuri äskettäin eikä korjaamossa huomattu mitään joka mikä vaatisi korjausta.

    [COLOR=#800080]http://www.audiforums.com/forum/audi-tt-7/tt-lemon-40302/[/COLOR]

    linkissä vastaavanlaisesta ongelmasta keskustelua

    Osaatteko kertoa/auttaa hölmöä tässä? pahoittelen myös spekuloinnin ja ongelmankuvauksen tasoa =)...

    #2
    Tämä tuli vähän mieleen, ei ainakaan tee pahaa tarkistaa noi ABS-kehät yms: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88232

    Comment


    • #3
      Yks vaihtoehto on, että siellä on takajousi poikki (normaali ongelma TT'ssä) tai sitten yks kallistuksenvakaajien kum(e)ista kateissa.

      Itse tuossa vaihoin syksyllä 140tkm ajettuun tissuttimeen takajousen, kun oli poikki.

      Comment


        #4
        Tais tuossa sanoa jo että on uudet jouset takana.. mutta voisin veikata että olisko vauhtipyörässä vikaa ? Värinää ja ääntä ei oikein muualta voisi kuvitella tulevan. tekeekö kytkin pohjassa tai eri kierroksilla/nopeuksilla samat oireet vai onko äänet satunnaisia ? Suoraan ajettaessa vai mutkassa ? Niin ja mikään laakeri ei kyllä pauku, paitsi etuiskarin yläpään laakeri jos on rikki niin kääntäessä jousi saattaa paukkua.

        Comment


        • #5
          Kappas, niinpä oliki. Lukeemaan vois joskus opetella :)

          Comment


          • #6
            8n Tt:n etuvakaajasta meinaa karata ne holkit, joiden päälle runkokumit väännetään. Niitä vakaajatankoja on vaihdettu sen takia uudempaan versioon. Ja takajouset on myös hetkessä poikki.

            Jos jousia on poikki, minulla olisi joutavana nelikon kw jousisarja jossa on tavallista paksummat takajouset. Löytyy kanssa kasa iskareita eteen ja taakse, ehjiä, ja jos kiinnostaa, niin vakio 312 jarruille 4 mäntäiset satulat hiluineen.

            Comment


            • #7
              Moi, kiitokset kaikille vastauksista.

              Eli hitaassa vauhdissa kääntäessä kuuluu edellämainitun kaltaisia ääniä. Ihme kyllä jyrkissä käännöksissä kovemassa vauhdissa en ole havaitsevinani ko ääniä(liekö johtuisi siitä ääntä tulee autosta muutenkin aika paljon kovassa mutkassa, jolloin mahd oireilun ääni peittyy muun melun alle)

              Lujassa vauhdissa kaasun lisääminen samalla vaihteella tuottaa myös ko ääntä

              Kytkimen käytöllä ei ole ollut vaikutusta tuohon oireilun eikä kierroksilla

              Juuri nyt en näe tarvetta varaosille, ellei diagnoosin saatuani ilmene äkillistä tarvetta tässä viestiketjussa mainituille osille.

              Voisin huomenna napata lyhyen videon ko probleemasta niin tallentuu äänet ja kuva ko tapahtumasta.

              Comment


              • #8
                Ps. Onko tuo rikkinäinen vauhtipyörä sitten operaationa yhtä kuin kytkimen vaihto? Eli työmäärä on sama jolloin suositeltavaa on uusia koko kytkin.

                Sitten mitä kytkintä suosittelisitte jos kytkin menee vaihtoon. Orkkis on ilmeisesti aika hyvä kahden vauhtipyörän ansiosta (näin ajomukavuutta ajatellen) Sachs kytkimiä tuntuu moni suosittelevan, taitavat olla kuitenkin yhdellä vauhtipyörällä varustettuja tt:lle vaikka dmf kytkimet taitavat nekin kuulua sacshin tuotantoon.

                Comment


                  #9
                  Ei se ihan sama ole, työtä on vähän enemmän kun sen kytkimen lisäksi pitää irroittaa ja asentaa se vauhtipyöräkin.

                  Comment

                  Working...
                  X