Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.8 v6 30v miten "sivistyneet" mörinät?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
    Äkkiseltään etsittynä juurikin tuo Simons cat-back olisi halvimmasta päästä, kai.

    Toki hintaa silläkin meilkein 900€.
    Jokos on tullut pörinäpönttö hommattua? Omassa kulkineessa nuo imuäänet parani huomattavasti uudella softalla ja alkoi jo kiinnostaa putken vaihto. Oiskohan näistämihinkään?
    Viimeksi muokannut Kilu7; 30.8.2012, 18:29.

    Comment


    • #32
      Ei oo tullu hommattua, tuo nykyviritys tuntuis kestävän.

      Se noissa putkissa tavallaan pelottaa, että ottaa päähän jos niistä lähteekin joku järkyttävä mökä mikä harmittaa itteäkin ajaessa.

      Comment


      • #33
        Tuli vaihdeltua Simonsin vaimentimet biturbon vakiopönttöihin toisen klubilaisen kanssa, kun ei uudelleenvilloitus auttanut kuminoihin tarpeeksi. Ääniin olen tosi nyt tyytyväinen, murinat on varsin sivistyneet, eikä kumise matka-ajossa. Ei missään nimessä liian hiljaiset, murahtaa mukavasti kaasua annostellessa. Lookkikin miellyttää sivulistamiehiä, kun putkenpäitä ei näy ;)

        2.8:n orkkispöntöt on 42 mm putkella ja nuo biturbon 50 millisellä.

        Comment


        • #34
          Niin, onko A6:ssa välipöntön ja takapönttöjen välissä liitos?

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
            Niin, onko A6:ssa välipöntön ja takapönttöjen välissä liitos?
            Eikai noissa orkkiksena oo mutta elsa neuvoo katkaisemaan pakoputken siitä välistä jos tulee tarvis vaihtaa takapöntöt.

            Comment


            • #36
              Ite otin vähän toisenlaisen lähestymistavan ässän äänimaailman parantamiseen. Menin siitä mistä aita oli halvin eikä modi maksanut tarpeiden lisäksi mitään. Pudotin siis putken alas, sitten vaan Leepulla 4-5 reikää pienellä terällä molempiin takapönttöihin. Näitä ei parane sohia ihan miten sattuu vaan ideana on porata vaimentimen sisällä kulkevien putkien läpi asti. Sitten kun haluttu määrä halutunkokoisia reikiä on saatu tehtyä, ite käytin muistaakseni 12mm terää lopulta, niin hitsikoneella päällikuoren reiät takaisin kiinni ettei tarvi amistella.

              Kokeilemalla ja päättelemällä hoksaa aika hyvin ne vaimentajan sisäputkien paikat. Tässä on tietenkin ideana ohittaa vaimennin osittain. Miinuspuolena pitää porata yleensä ehjään putkeen reikiä joista lähtee korroosio paljon todennäköisemmin liikkeelle kuin ehjästä pellistä. Jos nyt kuitenkin on putkistoa vaihtamassa niin mitään menetystähän ei tapahdu. Reiät olisi voinut tehdä myös alapuolelle mutta itse halusin säilyttää OEM ulkonäön jollin kaikki työstön jäljet jäävät vaimentimien yläpuolelle piiloon.

              Nyt kuuluu kasin äänet tyhjäkäynnillä mielestäni tosi hienosti. Äänenvoimakkuus ei kasvanut suoraan sanoen lainkaan mutta pientä terävyyttä ja karismaa käyntiääneen tuli heti lisää. Nuo ässän takapöntöt on niin suuret että tosissaan jos haluaisi tällä metodilla saada pöntöistä ääntä pihalle niin pitäisi käytännössä leikata plasmalla pöntön kylkeen luukku ja työstää tosissaan niitä pöntön sisäosia. Työn määrä ja mahdollinen negatiivinen vaikutus virtauksiin tulee mieleen jolloin joku valmiiksi kovaäänisempi tarvikepönttö on varmaan parempi valinta.

              Comment


              • #37
                Yks vaihtoehto ois jättää takapöntöt kokonaan pois niin on takuulla racet äänet :D

                Comment


                • #38
                  No niin no, plussastahan putosi tuuninkien jälkeen putki ekaan monttuun joskus pari kesää sitten. Kannoin sitten putken olkapäällä pari kilometriä kotiin, peltikalja toisessa kädessä ja mamma ajoi pelkillä kateilla kotiin. Pari päivää siinä meni että sai takas paikoilleen ja oli muuten aika race.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti

                    Se noissa putkissa tavallaan pelottaa, että ottaa päähän jos niistä lähteekin joku järkyttävä mökä mikä harmittaa itteäkin ajaessa.
                    Niinpä, perkule kun sen pes g2:sen saisi "halvalla", niin ei tarttisi äänistä huolehtia.

                    Comment


                    • #40
                      [ame="http://www.youtube.com/watch?v=vr25802sR94"]http://www.youtube.com/watch?v=vr25802sR94[/ame]

                      Vakioputkesta poistettu väliäänenvaimennin ja konehuoneessa bilteman vapaavirtaussuodatin. Operaatio kustantaa 30 - 50 euroa yhteensä eikä ole häristevä ja huomiota herättävä ratkaisu. Auto 2.4 30v.

                      Tässä pari kuvaa operaatiosta kuinka itse ne toteutin:

                      Väliäänenvaimentimen tilalle lentopalloverkon suora tolppa.
                      http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater

                      Bilteman vapaavirtassuodatin ilmansuodatinkotelon tilalle + extra suodatinkangas alapuolelle.
                      http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater

                      Comment


                      • #41
                        "2.8:n orkkispöntöt on 42 mm putkella ja nuo biturbon 50 millisellä. "

                        Käykö nuo bitukan alkukäppyrät kateille asti suoraan vai vaatiiko uudelleen muokkausta? Voisi kokeilla bitukan putkistoa periaatteella leikkaa ja liimaa.

                        Comment


                        • #42
                          Jos A6:sta puhutaan, niin kyllä käy, mutta Passatissa lienee jotain eroja ainakin putkien pituuksien suhteen? Itsellä on S6:n keskiputki ja takapöntöt bitukasta, etuputket luonnollisesti 2.8:n omat. Mitään ei tarvinut muokata.

                          Myös S6:n takapöntöt (50 mm putki niissäkin) isoilla ulostuloilla löytyy ylimääräisinä, jos sellaisille sattuu olemaan tarvetta?

                          Comment


                          • #43
                            Itse mallailin C5 S6:sen putkistoa 3B passatin alla ja vaikutti siltä, että ovat kokolailla identtiset, mitä nyt ulostulot ovat passatissa piilossa ja S6:ssa tulevat läpi. Ja siis putkien koko myös eri. Kattien jälkeen S6 keskiputki alkaa 50 millisenä. Helpoin tapa lienee saada sopimaan on laittaa kattien jälkeen supisteputket 42(45) --> 50mm ja siihen biltemasta 2kpl 50mm putkiliitoksia.
                            Multa muutamalla hassulla kympillä toi S6 putkisto pois tilaa viemästä... ;)

                            Itse en sivistyneistä niin tiedä, mutta omasta A4 2.8:sta nyppäsin takapöntön kokonaan veks ja putkea tilalle, ja yllättävän inhimilliset äänet tuli. Hiljaisemmat äänet kuin entisessä A6 2.8:ssa, jossa takapönttöinä jotkut tuuninki "koventimet". Toki putket ovat erilaiset, mutta siinä ei voinut vaimentimista juurikaan puhua...

                            E: eikun hetkinen. Silloin kun mallailin, niin en passatin etuputkien kokoa edes katsonut. Jos Aleksilla on mennyt ilman muokkaamisia S6:n keskiputki alle, niin luulisi menevän passattiinkin. Tuskin siis tarvitsee mitään supistusputkia sinne väliin...
                            Viimeksi muokannut T.Hell; 26.8.2013, 13:35. Perustelu: lisäystä

                            Comment


                            • #44
                              Kuinkas paljon Timolla sitä S6:n putkea on? Laita vaikka privaan, vois kiinnostaa.

                              Comment


                              • #45
                                Helpoin tapa lienee saada sopimaan on laittaa kattien jälkeen supisteputket 42(45) --> 50mm ja siihen biltemasta 2kpl 50mm putkiliitoksia.
                                Käsittääkseni ne katin ja keskipöntön väliset putket on aina vähintään 50 mm, ainakin A6:ssa. Etkastahan nuo näkee suht helposti.

                                Comment

                                Working...
                                X