Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P 1.8TFSI imusarjan irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8P 1.8TFSI imusarjan irroitus

    Piti kaasuläppä vaihtaa otsikon kulkineeseen, kunnes huomasin, että saattaakin olla hieman kinkkisempi homma, ellei irrota koko imusarjaa. Yksi neljästä kiinnityspultista on todella ahtaa näköisessä paikassa...

    Nyt kysymys kuuluukin, että mitä tuossa projektissa tulisi ottaa huomioon:

    - Mitä tarvitsee tietää / varoa?
    - Tarviiko esim. jotain tiivisteitä / muita vaihto-osia?
    - Muita hyviä vinkkejä ja ohjeita?

    Imusarja itse on muovia ja päältäpäin katsottuna kiinni lukuisilla torxeilla yläpuolelta ja alapuolelta.

  • #2
    Kyllähän ne tiivisteet sinne samalla kannattaa vaihtaa. Kyseisestä motista ei ole tietoa itellä mut jos todella vaatii imusarjan irroittamisen niin kaikki mahd. tiivisteet tietenkin vaihtoon. Halpaa ja hyödyllistä.

    Comment


      #3
      Kun irroitat imusarjaa, saattaa samalla irrota myös suuttimet kannesta. Jos näin käy, pitää suuttimien tiivisteet uusia. Kannen päässä on suuttimessa valkoinen tiivisterengas ( jonka materiaalia en nyt muista, ei ole kumia) joka pitää aina uusia. Sen uusimiseen on olemassa ohjeet ja erikoistyökalut ( T10133), jotta tiiviste ei hajoa asennettaessa ja pitää varmasti.
      Alla kuva mitä tiivistesetissä on, numero ei välttämättä ole sama. Kuvassa näkyy pieni valkea rengas, joka on tuo hankala tiiviste.


      Ulkomaisilla foorumeilla on noita tiivareita uusittu ilman tuota erikoistyökalua. Työkalulla on se idea, että laitettaessa uusi tiiviste suuttimeen, se venyy. Työkalulla se saadaan puristettua taas kasaan, jotta tiiviste ei repeä kun suutin asennetaan uudestaan kanteen. Suuttimet siis asennetaan ensin kanteen, sitten vasta imusarja suuttimiin.

      Itse suosittelen työkalun käyttöä tai suuttimien viemistä pajalla tiivareiden asentamiseen, jossa työkalu on.
      Jos kuka on asentanut noita ilman työkalua, kertokoon metodeista/ onnistumisesta. Repo?

      Comment


      • #4
        Oisko ollu jopa jotain teflonia toi tiivari?

        Mutta hittolainen kun meneekin näköjään monimutkaiseksi toi läpän vaihto. Kaasuläppä itse on vain neljällä pultilla kiinni imusarjan alapuolella, mutta kaikki pultit osoittavat alaspäin ja vasemman puolen taaimmainen on kyllä sen verran kinkkisessä paikassa, että en ainakaan kotikonstein ihan heti keksinyt miten päästä siihen käsiksi.

        Kun tuntuu toisaalta neljän torxin takia melkoiselta jumpalta lähteä vetelemään suuttimia yms irti ja kertyyhän noista tiivisteistäkin sitten taas ylimääräisiä kuluja... :)

        Comment

        Working...
        X