Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic automaatti ravistaa välillä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Öljyissä ei pitäi olla vikaa, ne vaihdettiin viimesyksyllä ja syksyn kytkinpakan sopeutuksen jälkeen laatikko toimi tosi hyvin. Nyt taas ei. Vaiva alkoi yhtäkkiä ja jopa sammuttaa moottorin kun pysähtyy. Kierrokset pysähtyessä hyppää n. 1600 ja laskee heti n. 400:n jonka jälkeen se sammuu.

    Comment


      #62
      Antaako moottori tai laatikko vikakoodeja ulos? On aika turha lähteä arvailemaan syytä ennen kuin mahdolliset vikakoodit on selvillä.

      Comment


      • #63
        Alkuperäinen kirjoittaja miccomus Näytä viesti
        Auto 4F TFSI Multironic 303tkm :) Kaikki etupään tukivarret ja apurungon takimmaiset puslat olisi vaihdettuna. /Piti vielä lisätä että myös vetoakselit on vaihdettu 140tkm ajetusta/ Auto on hyvä ajaa ja alle 100km/h nopeuksissa ei mitään tärinöitä tms. kiihdytyksessä. Kuitenkin kun kiihdyttää nimenomaan hitaasti vääntö isoimmillaan 100-120km/h nopeuteen niin ilmenee vapinaa/ravistusta.
        Oliskos se nyt sitten kuitenkin niin että apurungon etummaiset puslat antavat vielä periksi? Vai sitten multin tukikumi?
        Jatketaas vielä selvittelyä. Paikalla ollessa alkoi vihdoin tuntua pientä "klappia" kun rattia kääntelee. Nyt kun kaikki muut paikat on tiiviitä niin voisiko raidengoissa olla väljyyttä ja se aiheuttaisi isommissa nopeuksissa/väännöissä tärinöitä joka tuntuisi rattii paremmin?
        Ja kaippa ne voisi jo 303tkm kohdalla vaihtaa muutenkin... Kommenttia?

        Comment


        • #64
          Mulla taas laatikko kunnossa. Ei antanu vikakoodeja jotain elektroniikkaa uusittu. Pelaa taas niin kuin on suunniteltu. Taas vähän aikaa, toivottavasti pitempään.

          Comment


          • #65
            Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
            Saa erikseen. Marmorilla ~15€. BEXiin vaihdoin joku reilu kuukausi takaperin, helppo homma. Puslan vaste kannattaa samalla säätää. Elsan ohje oli siihen että antaa vasteen nojata puslaan omalla painollaan ja sen jälkeen pultit kiinni.
            Tarkennatko horch tuota tukikumin säätöä?

            Comment


              #66
              Kolme mutteria löysätään (kuvassa yksi piilossa toisella puolen) ja annetaan tuon palkissa olevan kannattimen nojata tuohon moottorin tukeen omalla (olemattomalla) painolla jonka jälkeen mutterit kiinni. Eli toisin sanoen puslan yläreunan pitää koskettaa kolon yläreunaan, mitään vääntämistä ei tarvita missään välissä.
              Viimeksi muokannut horch; 3.7.2018, 00:29.

              Comment


              • #67
                Ok! Kiitos horch! Nyt onkin jo etupään nivelet vaihdettu vetareita myöden ja silti semmoinen jyrinä ilmenee kun kiihdyttää noin 2000rpm kierroksilla jolloin vääntö on isoimmillaan.
                Tuli mieleen tuosta jyrinästä (ihan kuin moottorintukikumi ottaisi suoraan runkoon) että täytyy vielä säätää tuo etummainen tukikumi ja samalla uusia.
                Vai onko parempia ehdotuksia?

                /Onnistuuko moottorin tukikumien vaihto miten helposti?/
                Viimeksi muokannut miccomus; 4.7.2018, 13:30. Perustelu: Tukikumien vaihto

                Comment


                • #68
                  Saisko apuja kysymykseen että miten iso operaatio on moottorin tukikumien vaihto? Apukuskin puoleinen antaa selvästi periksi.

                  Comment


                  • #69
                    2.0 tfsi automaatti a6 2007 nakutus ja resonoiva ääni

                    Elikkä otsikon mukainen potilas pitää erkoista ääntä veto päällä. Etenkin kylmänä lähdettäessä vedättämään noin 1300-2000 kierroksen alueella kuuluu naputtavaa ääntä joka muuttuu nopeuden/kierrosten mukaan. Kun kierrokset nousee yli 2500 kierroksen ääni hävii moottori äänen taakse. Maantienopeuksissa ääni ei kuulu vain kiihdyttäessä ja risteyksestä lähtiessä. Kylmänä myös kyseinen ääni resonoi tullessa risteykseen kun jarruttaa kevyesti. Ääni resonoi ehkä noin sekunnin vielä sen jälkeen kun auto on pysähtynyt. Myös resonointia tulee kun ajaa pientä mäkeä ylös tyhjäkäynnillä esimerkiksi autotalliin mennessä. Resonointia kuuluu vain kun kone on kylmänä, lämpimänä mielestäni naputtava ääni myös pienenee. Naputus ääntä voisi kuvailla vanhan v8 harva iskuiseen ääneen. Äänet hävii kun laittaa N tai P päällä, eli ilman vetoa ääntä ei kuulu vaikka polkee kaasua. Onko kellään kokemusta moisesta?

                    Comment


                    • #70
                      Kaksoismassavauhtipyörä (S-tronic / dsg-tyyppinen laatikko) ?

                      Comment


                        #71
                        Jos etuvetoinen se on multitronic vaihteisto.

                        Comment


                        • #72
                          Se jäi sanomatta eli etuveto ja multitronic. Autolla ajettu vasta 134tkm.

                          Comment


                            #73
                            Ja multitronicin yhteydessä on 2-massavauhtipyörä.

                            Comment


                            • #74
                              Multitronic automaatti ravistaa välillä.

                              Olis luullut että kestäisivät noi kaksoismassavauhtipyörät kauemmin, kun ei ole minkää kasin jatkeena.
                              Viimeksi muokannut -kimi-; 13.4.2019, 00:10.

                              Comment


                                #75
                                Kasit käy niin tasaisesti, ettei niissä moista keksintöä tarvita.

                                Comment


                                • #76
                                  Multitronic automaatti ravistaa välillä.

                                  Niin no lähinnä toi kasi oli vertaiskuvana suureen tehoon ja voimaan, mikä vissiin on noiden keksintöjen ensisijainen surma.
                                  Viimeksi muokannut -kimi-; 13.4.2019, 00:10.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Millä tavalla voi varmistaa että ääni tulee vauhtipyörästä kun kyseessä on automaatti? Manuaalissa taitaa ääni muuttua kytkintä painaessa.

                                    Comment


                                      #78
                                      Ei oikein mitenkään, mutta jos vauhtipyörä on menossa, niin kyllä se alkaa jossain vaiheessa ravistamaan ja se ravistus vain pahenee.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Onkos kukaan vaihtanut laatikon tukikumia? Mietin vaan että omasta olen kaiken muun vaihdellut ja se olisi seuraavana listalla...

                                        Comment


                                        • #80
                                          En vaihtanut vieläkään tukikumia vaihteistoon. Kaiken jälkeen lopullinen juurisyy oli ulompi vetari joka ravisti kääntyessä/kiihdyttäessä paikalta.

                                          Comment


                                          • #81
                                            A4 b7 -05 1.8t multitronic potilaana.


                                            Kylmänä kun kytkee R,D tai S -vaihteen silmään, alkaa tärisemään paikallaan ollessa jalka jarrulla. Liikkeelle lähtiessä tärisee/ravistaa, mutta kun vauhtiin on päässyt, ei tärise enää. Laatikko vaihtaa nätisti, ei luista tms. Valoihin pysähtyessä suht kylmällä/haalealla koneella täristää edelleen. Motin lämmetessä tärinä häviää lähes tai kokonaan.

                                            VCDS luettu vikakoodit:

                                            1 Fault Found:
                                            18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196)
                                            P1793 - 000 - No Signal
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01110000
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 254
                                            Reset counter: 40
                                            Time Indication: 0

                                            Freeze Frame:
                                            RPM: 960 /min
                                            RPM: 50 /min
                                            (no units): 2.0
                                            Torque: 34.0 Nm
                                            Temperature: 9.0°C
                                            T.B. Angle: 0.0°
                                            Bin. Bits: 1010 0 0

                                            Pikaisella foorumin selailulla ja googlettelulla vika voisi olla TCU:ssa

                                            Onko vaihtoehtoisia kohteita, ennenkuin alan purkamaan tcun ulos ja korjauttaa sen?

                                            Comment


                                              #82
                                              Joo ohjainyksikkövika. Oon noita samalla vikakoodilla useamman korjannu.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X