Öljyissä ei pitäi olla vikaa, ne vaihdettiin viimesyksyllä ja syksyn kytkinpakan sopeutuksen jälkeen laatikko toimi tosi hyvin. Nyt taas ei. Vaiva alkoi yhtäkkiä ja jopa sammuttaa moottorin kun pysähtyy. Kierrokset pysähtyessä hyppää n. 1600 ja laskee heti n. 400:n jonka jälkeen se sammuu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Multitronic automaatti ravistaa välillä.
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja miccomus Näytä viestiAuto 4F TFSI Multironic 303tkm :) Kaikki etupään tukivarret ja apurungon takimmaiset puslat olisi vaihdettuna. /Piti vielä lisätä että myös vetoakselit on vaihdettu 140tkm ajetusta/ Auto on hyvä ajaa ja alle 100km/h nopeuksissa ei mitään tärinöitä tms. kiihdytyksessä. Kuitenkin kun kiihdyttää nimenomaan hitaasti vääntö isoimmillaan 100-120km/h nopeuteen niin ilmenee vapinaa/ravistusta.
Oliskos se nyt sitten kuitenkin niin että apurungon etummaiset puslat antavat vielä periksi? Vai sitten multin tukikumi?
Ja kaippa ne voisi jo 303tkm kohdalla vaihtaa muutenkin... Kommenttia?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiSaa erikseen. Marmorilla ~15€. BEXiin vaihdoin joku reilu kuukausi takaperin, helppo homma. Puslan vaste kannattaa samalla säätää. Elsan ohje oli siihen että antaa vasteen nojata puslaan omalla painollaan ja sen jälkeen pultit kiinni.
Comment
-
Kolme mutteria löysätään (kuvassa yksi piilossa toisella puolen) ja annetaan tuon palkissa olevan kannattimen nojata tuohon moottorin tukeen omalla (olemattomalla) painolla jonka jälkeen mutterit kiinni. Eli toisin sanoen puslan yläreunan pitää koskettaa kolon yläreunaan, mitään vääntämistä ei tarvita missään välissä.Viimeksi muokannut horch; 3.7.2018, 00:29.
Comment
-
Ok! Kiitos horch! Nyt onkin jo etupään nivelet vaihdettu vetareita myöden ja silti semmoinen jyrinä ilmenee kun kiihdyttää noin 2000rpm kierroksilla jolloin vääntö on isoimmillaan.
Tuli mieleen tuosta jyrinästä (ihan kuin moottorintukikumi ottaisi suoraan runkoon) että täytyy vielä säätää tuo etummainen tukikumi ja samalla uusia.
Vai onko parempia ehdotuksia?
/Onnistuuko moottorin tukikumien vaihto miten helposti?/
Comment
-
2.0 tfsi automaatti a6 2007 nakutus ja resonoiva ääni
Elikkä otsikon mukainen potilas pitää erkoista ääntä veto päällä. Etenkin kylmänä lähdettäessä vedättämään noin 1300-2000 kierroksen alueella kuuluu naputtavaa ääntä joka muuttuu nopeuden/kierrosten mukaan. Kun kierrokset nousee yli 2500 kierroksen ääni hävii moottori äänen taakse. Maantienopeuksissa ääni ei kuulu vain kiihdyttäessä ja risteyksestä lähtiessä. Kylmänä myös kyseinen ääni resonoi tullessa risteykseen kun jarruttaa kevyesti. Ääni resonoi ehkä noin sekunnin vielä sen jälkeen kun auto on pysähtynyt. Myös resonointia tulee kun ajaa pientä mäkeä ylös tyhjäkäynnillä esimerkiksi autotalliin mennessä. Resonointia kuuluu vain kun kone on kylmänä, lämpimänä mielestäni naputtava ääni myös pienenee. Naputus ääntä voisi kuvailla vanhan v8 harva iskuiseen ääneen. Äänet hävii kun laittaa N tai P päällä, eli ilman vetoa ääntä ei kuulu vaikka polkee kaasua. Onko kellään kokemusta moisesta?
Comment
-
-
A4 b7 -05 1.8t multitronic potilaana.
Kylmänä kun kytkee R,D tai S -vaihteen silmään, alkaa tärisemään paikallaan ollessa jalka jarrulla. Liikkeelle lähtiessä tärisee/ravistaa, mutta kun vauhtiin on päässyt, ei tärise enää. Laatikko vaihtaa nätisti, ei luista tms. Valoihin pysähtyessä suht kylmällä/haalealla koneella täristää edelleen. Motin lämmetessä tärinä häviää lähes tai kokonaan.
VCDS luettu vikakoodit:
1 Fault Found:
18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196)
P1793 - 000 - No Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 254
Reset counter: 40
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 960 /min
RPM: 50 /min
(no units): 2.0
Torque: 34.0 Nm
Temperature: 9.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Bin. Bits: 1010 0 0
Pikaisella foorumin selailulla ja googlettelulla vika voisi olla TCU:ssa
Onko vaihtoehtoisia kohteita, ennenkuin alan purkamaan tcun ulos ja korjauttaa sen?
Comment
Comment