Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic automaatti ravistaa välillä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Audi Näytä viesti
    Onko tuo kierrosluvun vaeltelu ihan huomattavaa. Eli esim. 100-200rpm heittelyä. Vai puhutaanko +/-50rpm? Entä voiko tämän kierrosluvun elämisen aiheuttaa jokin muu?



    Mutta eikös tämä koko vaihteisto ole kuminauhamainen käytökseltään? :)
    Ehkäpä nuo omat havainnot tulevat vain ja ainoastaan tien epätasaisuuksista.
    Oman kokemuksen mukaan kierrosten vaeltaminen alkuun on luokkaa 50-100 rpm, mutta hiljalleen se siitä pahenee. Sitten kun se on luokkaa 100-200 rpm, sen alkaa jo tuntemaan ahterissakin. Vaihteisto toki antaa kuminauhamaisen tunteen ollessaan kunnossakin kun kiihdytetään, mutta kun nopeus on tasainen, ei kuminauhamaista nytkyttämistä saa esiintyä.

    Comment


    • #32
      Onko vauhdista riippumattomat ja tasanopeutta ajettaessa satunnaiset pienet nytkähtelyt, osa tätä kytkimen oireilua. Vai kertooko se jostain muusta?

      Comment


        #33
        Alkuperäinen kirjoittaja Audi Näytä viesti
        Onko vauhdista riippumattomat ja tasanopeutta ajettaessa satunnaiset pienet nytkähtelyt, osa tätä kytkimen oireilua. Vai kertooko se jostain muusta?
        Uskoisin tulevan muualta kuin vaihteistosta.

        Comment


        • #34
          Uskoisin tulevan muualta kuin vaihteistosta.
          Voisikohan tämän aiheuttaa esim. virheellinen määrä öljyä laatikossa? Meinaan vaan kun olivat tuolla marmorilla tuon vauhtipyörän vaihdon yhteydessä saaneet menemään laatikkoon noin litran verran öljyä?Ja nämä nytkähtelyt ovat esiintyneet tämän remontin jälkeen.

          Tai sitten se tulee muualta kuin vaihteistosta.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Hdsi Näytä viesti
            , eli kun valitsin on joko asennossa R tai D, auto täristää jarrulla paikallaan pidellessä.

            Valitsimen siirto P tai N asentoon lopettaa tärinän.

            Kierrokset pysyvä samalla tasolla.



            rapiat 52 tkm

            Nyt on homma kunnossa, autoon vaihdettiin uusi vaihdelaatikko ja kaksoismassapyörä.

            Auto toimii taas totutun samettisesti ; )

            Nopeaa ja hyvää toimintaa Audilta/Laakkoselta,

            Kiitos.

            Comment


              #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Hdsi Näytä viesti
              Nyt on homma kunnossa, autoon vaihdettiin uusi vaihdelaatikko ja kaksoismassapyörä.

              Auto toimii taas totutun samettisesti ; )

              Nopeaa ja hyvää toimintaa Audilta/Laakkoselta,

              Kiitos.
              Mikä laatikossa oli vikana niin, että se jouduttiin vaihtamaan?

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                Mikä laatikossa oli vikana niin, että se jouduttiin vaihtamaan?
                Ilmeisesti molemmat kytkimet oli jotenkin vialliset ja tärinä tuli sieltä.

                Comment


                • #38
                  Autoa käytetty merkkiliikkeessä koeajettavana, näiden tasanopeudessa esiintyvien nytkähtelyjen vuoksi. Jotka todella satunnaisia. Tuomio oli että toimii heidän mielestään täysin normaalisti, ei mitään vikaa. Kuulemma testerillä katsottu vielä ettei kytkimessä esiinny luistamista. Ei vikakoodeja. Onko näin että VCDS:llä pääse tämän kytkimen luistamisen toteamaan?

                  Näitä samantapaisia nytkähtelyjä on ollut havaittavissa väillä myös tyhjäkäynnillä, valitsimen ollessa N/P asennossa. Eli onkohan tämä nyt moottoripuolelta tulevaa oireilua?

                  Toinen mitä olen huomannut, on satunnaiset nykäykset paikaltaan lähdettäessä nopeuden ollessa n.15-30km/h.

                  Tämä oireilu ollut havaittavissa vasta tuon vauhtipyörän vaihdon jälkeen.

                  Autonahan on tämä A4 2.0tdi multitronic -09 B8

                  Mikä neuvoksi?

                  Comment


                    #39
                    En ole VCDS:n kanssa ehtinyt tutkimaan multitronicin measuring blockeja niin paljoa, että löytyykö sieltä kohtaa joka kertoo kytkimien luistamisesta. Mutta merkkarin testerillä sen kyllä saa selville. Jos nytkähtelyä esiintyy myös valitsimen N -asennossa, ne tuskin silloin tulee laatikosta.

                    Comment


                      #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja Hdsi Näytä viesti
                      Ilmeisesti molemmat kytkimet oli jotenkin vialliset ja tärinä tuli sieltä.
                      Kytkimet voi akseleineen kyllä vaihtaa erikseenkin, ei sen takia koko laatikkoa tarvitse vaihtaa.

                      Comment


                        #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                        Kytkimet voi akseleineen kyllä vaihtaa erikseenkin, ei sen takia koko laatikkoa tarvitse vaihtaa.
                        Luultavasti aiheesta on tehty tehtaalle vikailmoitus, ja tehdas on käskenyt vaihtaa koko laatikon. Tuon ikäinen auto, niin otetaan varman päälle.
                        Tehtaan-maahantuonti-korjaamo välinen keskustelu valottaisi varmasti, miksi laatikko on uusittu. Mutta sehän ei meille näy ei edes kuulu.

                        Comment


                          #42
                          Varmaankin ihan totta kun noinkin uusi auto on kyseessä.

                          Comment


                          • #43
                            Audi a6 1,8t ravistaa

                            Morjens! Tuli tuossa hetki sitten hankittua vm. 2000 a6 1,8t etuveto automaatti. Ongelmana (ollut aiemmin jo tiedossa mutta nyt vasta itse kokenut) että yhtäkkiä alkaa ravistamaan melko voimakkaasti. Kävin kaupassa äsken ja sen jälkeen tankilla, tankkauksen jälkeen ensimmäisissä valoissa alkoi "vatkaamaan". Kepin siirtely ei auttanut. Vatkaaminen jatkui myös liikkeellelähdettäessä ja loppui parin minuutin päästä yllättäen itsekseen. Pääsin parkkiin niin ei ravistanut enää. Olisko jotain heittoja missä voi olla vika? Kiitos etukäteen vastauksista!

                            Comment


                              #44
                              Kaksoismassavauhtipyörä.

                              Comment


                              • #45
                                Vaikuttaa itse asiassa siltä että joku pytty tippuu kesken kaiken pelistä. Aika harvakseltaan tekee tuota, ja kun vähän rynkyttää kierroksia niin loppuu tärinät. Sillon ku alottaa vapinan niin kierrokset tippuu tyhjäkäynnillä 800 pikkasen alaspäin ja kun vapina loppuu niin kierrokset kohenee 850 ja tippuu takas 800. Joskus nopeesti lukasin vikakoodit niin siellä oli jotain virheilmoitusta sytytyskatkoksista... pitänee lukea koodit uudestaan ja paneutua asiaan vähän tarkemmin.

                                Comment


                                  #46
                                  Ach so. Lukaseppa tosiaan vikakoodit ja katso missä sylinterissä on misfire. Sitten voit vaihtaa sen sylinterin puolan toiseen sylinteriin ja katsoa siirtyikö misfire puolan vaihdon myötä. Jos siirtyi, niin sitten vain marmorille viiskymppisen kanssa uutta puolaa noutamaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    a4 1.8t multitronic ravistaa

                                    moi.
                                    ois vm-05 oleva a4 1.8t koneella ja multitronic lootalla oleva audi ja seuraavanlainen ongelma
                                    eli kun lähtee kiihdyttämään reilummin niin tuntuu ravistusta nätillä kiihytyksellä ei tunnu.
                                    kääntyessä ku kiihyttää niin ravistus selkeämpää ja voimakkaampi.

                                    ajattelin tietty ensimmäisenä laatikkoa mutta ku luin näitä juttuja niin voisko olla vetari? miten sais varmistettua asian?
                                    jos lukis vikakoodit ja laatikossa jotaki niin näkyiskö vikakoodeissa, mitään vikavaloja ei pala.

                                    jos jollaki ois jotaki tietoa/aavistusta niin kaikki apu on tietty tervetullutta

                                    Comment


                                    • #48
                                      A6 4F 2.0TFSI / Multironic täristää vedossa

                                      Alkoi auto tekemään ihmeellistä tärinää moottorista/vaihteistosta joka ilmenee vain silloin kun moottori kuormittuu enemmän kiihdyttäessä. Auto tuntuu käyvän tyhjäkäyntiä normaalisti ja "voimat" normaalisti tallessa. Kevyessä kiihdytyksessä tärinä ei ole kovin voimakasta.
                                      Vikavaloja ei aamun 16km ajossa vielä syttynyt mutta jotainhan tuolla on pielessä. VCDS on käytössä ja koodit menee illasta lukuun mutta mitäs arvoja voisin moottorista / vaihteistosta logittaa ajaessa?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Pitkällisen moottorin käyttämisen jälkeen sain tyhjäkäynnin katoilemaan ja 2syl alkoi ilmestyä sytytyskatkosta ja puolahan sieltä on antautumassa. Uusi puola hankittuna ja korjaan tähän vikadiagnoosia jos ei puolanvaihdolla tule kuntoon.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Puolan vaihdon jälkeen sytytyskatkoja tuli 2kpl kun aikaisemmin niitä tuli useampi kymmenen samalla 2km matkalla. Varmistuksena että 2syl on keulasta katsottuna toisena? Sekoitin jo sytytystulppien järjestystä ja sillä ei ollut vaikutusta.
                                          Tärinä tuntuu ainoastaan n.2000-4000rpm välillä kiihdytyksessä. Sport asennolla kiihdyttäessä toimii kuten aina ennenkin moitteetta :)
                                          Milläs neuvoilla hommaa jatketaan? Tarkennuksena että vikakoodeja ei ole.

                                          Edit: Kylmänä täristää huomattavasti vähemmän vs kuumana
                                          Viimeksi muokannut miccomus; 1.12.2017, 21:27. Perustelu: Edit kylmänä täristää vähemmän

                                          Comment


                                          • #51
                                            Viimeisimmän arvion mukaan pcv:n vaihto tasoitti käynnin lopullisesti mutta kiihdytyksen tärinä johtuu apurungon takapuslista jotka oli ihan loppu.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Eipä korjaantunut vika em. puslien vaihdolla kokonaan. Eli tärinää ilmestyy joskus kylmäkäynnistyksessä (ihan kuin jako olisi hampaan pielessä?) vaimeasti mutta aina kiihdytyksessä 1800-2300rpm. Isommilla kierroksilla auto kulkee kuten kuuluukin.
                                              Mittarissa on kuitenkin 300tkm ja sisemmissä vetareissa on väljyyttä niin voiskos tämä kiihdytystärinä johtua niistä?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Vetoakselit vaihtui uusiin ja tärinät loppui normi ajossa mutta kiihdyttäessä 80->100kmh niin tärinä ilmenee kun aikaisemmin tärinä tuli joka nopeudella kiihdyttäessä. Seuraavan väljän kohdan paikallistin etummaiseen moottorin (BPJ) tukikumiin. Osa näyttäisi olevan 4F0199339 niin saako sen pelkän kumin tosiaan vaihdettua? Kokemuksia vaihdosta?

                                                Edit: kuvasin kameralla niin etummaisessa ko kumityynyssä on reilun sentin klappi. Ei varmaan kuuluisi?
                                                Linkki videoon
                                                http://aijaa.com/Kd7cvO
                                                Viimeksi muokannut miccomus; 31.12.2017, 11:25. Perustelu: Klappia

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Saa erikseen. Marmorilla ~15€. BEXiin vaihdoin joku reilu kuukausi takaperin, helppo homma. Puslan vaste kannattaa samalla säätää. Elsan ohje oli siihen että antaa vasteen nojata puslaan omalla painollaan ja sen jälkeen pultit kiinni.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Oliko horch klappia yhtäänkään noin paljoa? Nyt omalla listalla on nuo tukivarret ja jos ei rauhaannu niin sitten tämä palaa seuraavaksi.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Vaihdoin tuon puslan ja takaperän etutuen tumpsahduksen takia. Noin paljoa mulla ei sentäs elänyt :) Ravistusta mulla ei tehnyt vaikka vanha moottorin etutuki olikin aika huonona.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Auto 4F TFSI Multironic 303tkm :) Kaikki etupään tukivarret ja apurungon takimmaiset puslat olisi vaihdettuna. /Piti vielä lisätä että myös vetoakselit on vaihdettu 140tkm ajetusta/ Auto on hyvä ajaa ja alle 100km/h nopeuksissa ei mitään tärinöitä tms. kiihdytyksessä. Kuitenkin kun kiihdyttää nimenomaan hitaasti vääntö isoimmillaan 100-120km/h nopeuteen niin ilmenee vapinaa/ravistusta.
                                                        Oliskos se nyt sitten kuitenkin niin että apurungon etummaiset puslat antavat vielä periksi? Vai sitten multin tukikumi?
                                                        Viimeksi muokannut miccomus; 2.5.2018, 12:44. Perustelu: Vetoakselit vaihdettu myös

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Mulla multi sopeutettiin viimeksi syksyllä ja taas samat oireet. Eli käynnistyksen jälkeen sammuu kun laittaa D:lle tai S:lle. Pakki toimii normaalisti. Vika alkoi uusitua kun näyttöön tuli ilmoitus toisesta rekkarivalosta. Kuitenkin molemmat valot paloi. Kierrokset loikkii tosi paljon kun liikkeltä jarruttaa paikoilleen. Ilmeisesti taas kaipaa sopeutusta mutta mikä sekoittaa tän laatikon ohjelmat? Missä vois ohjelmoida koko ohjelmiston uudelleen jos se auttais, auttakaa TE.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ilmeisesti taas kaipaa sopeutusta mutta mikä sekoittaa tän laatikon ohjelmat?
                                                            Sopeutuksessa viritetään kytkimien tarttumishetki ja nopeus eri tilanteissa, jos sopeutustarvetta on usein, voi se johtua kytkimien kulumisesta, öljyn "kulumisesta" tai esim. öljylaadun vaihtumisesta öljynvaihdon yhteydessä. Ei se ohjelma "sekaannu".

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Sopeutustarvetta ei pitäisi olla muulloin kuin silloin, kun laatikkoon vaihdetaan jotain osia. Laatikko osaa itse sopeutua, joten kulumisesta yms. johtuvat pienet muutokset sopeutuvat itsekseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X