Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.2t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.2t

    Missä malleissa on 5 vaihdetta ja miss 6???
    onko kestävyydellä eroa???
    Kone vissiin on sama kuin s2???

    Ja onko niitä kahdella koneen koolla tehty, kun saksassa nakyis myynnissä olevane 2.3t??

  • #2
    6 vaihteisia on muistaakseni -93 mallista eteenpäin. Ei ole ihan varmaa tietoa.
    S4 kone on tyypiltään AAN, kun S2 malleissa on 3B ja ABY konetta.
    koneen tarkka koko on 2226cc. Jotkut voivat ilmoittaa koneen kooksi 2,3 mutta 2,2 se on!
    Viisaammat voi tarkentaa näitä mun tietoja!

    Comment


    • #3
      6-vaihteisia -93:sta eteenpäin ei pidä paikkaansa.Omassa -92 mallisessa 6-vaihteinen loota.

      Comment


        #4
        Mulla on ainakin -92 mallivuoden S4 tekniikka 6-v askilla. Ilmeisesti siis ollut lisävarusteena?
        Kone on pitkälti sama kuin uudemissa S2:ssa. Suurimmat erot: apulaitteet (ja niiden kiinnikkeet), välijäähdytin ja tietenkin imusarja.
        S4:n 5 ja 6-v askeilla ei varmaankaan suurempia kestävyyseroja ole. S2:sissa on.

        Johan siellä oltiin nopeita

        Comment


          #5
          Muistaakseni kyllä vasta -93 ja -94 on 6v ollut tarjolla. Pitänee tsekata illalla kotoa Typenatlaksesta. Jospa teillä on vaikka -92 käyttöönotettu Ässä, mutta -93 vuosimalli? Tai sitten laatikko vaihdettu. Mullakin on profiilissa -91, käyttöönottovuosi, vaikka mallivuosi on -92. En oo jaksanut vaihtaa.

          Comment


          • #6
            Jos en nyt väärin muista, niin 6 vaihteinen tuli ABY:n myötä, eli -93...
            Voin olla toki väärässäkin?

            Comment


              #7
              Mut eihän urS4:ssa ole ollut ABY:ä vaan 2.2t on aina AAN? ABY oli vain S2:ssa? Tosin melkein samahan se on.

              Comment


              • #8
                Ei, mut meinasin Hannu sitä, että samaan aikaan tuli 6 vaihteinen...

                Comment


                  #9
                  Mulla on siis -92 ja siinä alunperin on ollu 6-v aski.
                  Joku saksanhelmut on sen sitte jossain välissä särkenyt ja lyöny tilalle 5-v askin...
                  Tätähän pitää oikeen käyttöohjekirjasta tutkia.(alkuperäinen tallella...)
                  Näkeekö jostain auton koodilapusta kumpi kokoonpano on tehtaalta lähtiessä kulkineessa ollut?

                  Comment


                    #10
                    Huoltokirjassa on koodilappu jossa on moottorikoodi, värikoodi, vaihteistokoodi, takatasauspyörästö, lisävarusteet jne. Sama löytyy jostain kontin verhouksien alta.

                    Comment


                      #11
                      Multa löytyy huoltokirjasta AAN koodin perässä koodit AAT ja CBD, joista tuo jälkimmäinen on käsittääkseni laatikon tunnus. Mikäs olikaan AAT?

                      Comment


                        #12
                        Mun käsittääkseni:

                        AAT = 08/91 - 07/92 (5 speed, rear differential (HA))

                        Eli 5 vaihteisen takaperä?

                        Comment


                        • #13
                          Elikkä kestävyys on sama onko 5 vai 6 pykälää.
                          Miten kallista on nokkaremmin vaihto ja siihen osat???
                          MIssä malleissa on Porschen jarrut??
                          Miten paljon s4 eroaa s2??
                          Onko mitään tyyppivikoja?
                          Mitkä paikat kannattaa zekata ( kalliit remontit)??


                          Sinnäpä taas hirveesti kysymyksiä...
                          Ei kiinostais mitään pommia ostaa

                          Comment


                          • #14
                            s4 eroaa s2:sta esim. korin perusteella... :) olipas hauska...

                            Comment


                              #15
                              Vain RS2:ssa on tehtaan jäljiltä Porschen jarrut.

                              Nokkaremmijumppa ei ole mitenkään erityisen kallis.

                              Suosittelen lukemaan vanhoja viestejä runsaasti, niistä saa hyvän käsityksen "ominaisuuksista". Äkkiseltään kalleimmaksi voi tulla sytkäongelmien korjaus, sytkäpuolat kun maksaa 140-250 eur/kpl ostopaikasta riippuen, ja niitä on 5 kpl.

                              Comment


                                #16
                                Juha, pakko eilisen jälkeen taas kuitata, että turha sun on mitään tehtaan koodilappuja kattella kun tuntui olevan aika paljon tuninki ja facelift osaa. Tai no, se takavalopaneeli ainaskin. Kattoin muuten piruuttani albumista niitten takasivuikkunoiden aurinkoverhojen hinnan. 330 ? per puoli. Se takaverho, jonka olit just ostanut tais olla jossain viidensadan kieppeillä.

                                Halvalla löytyi sen sijaan (kiitos Tepon vinkin) sen huohotusletkun korvike. VAG-osa 25 euroa ja osia. Kävin Orikedolla hakemassa teollisuuskumiliikkeestä (jonka nimen jo unohdin) öljynkestävää haitarikumia. Ostin samantien reilusti, 30 sentin pätkän, ja neljä kiristintä. Käytin vajaa puolet letkusta ja tasan puolet kiristimistä. Varikolla vietetty aika vartin verran. Asennuskaljaa ei voinut nauttia kun piti lähteä töihin, otan sen illalla Pikilinnan saunalla. Tuo on alipainepuolen letku, joten uskoisin yhden kiristimen riittävän, vai kuinka? Ai niin, kaikki osat Orikedolta 11 ? ja nyt on siis yksi varaletku valmiina seuraavaa paikkaa varten. Eihän muuten ole mitään estettä tai haittaa (virtausten tms. kannalta) kun laittoi sileän letkun tilalle haitaria tuohon (venttiilinkopan tulipellin puolen päässä se ylempi tulppa josta letku tekee 90 asteen kurvin alaspäin ja jatkaa sieltä putkea pitkin alaviistoon kuskin puolelle) paikkaan?

                                Comment

                                Working...
                                X