Elikkäs tuli tuossa syksyllä hommattua tollanen a4 1.8t aq audi ja autossa on kiinni mtm lastu, pustkisto vaihdettu isompaa tais olla 3" ahtimelta taakse ja k04 ahdin. Autoa ei ole penkitety lastutuksen yhteydessa. Olisin kysnyt seuraavaa onko muilla ilmennyt tällaista asiaa/ongelmaa kun lähtee kiihdyttämään täyskaasulla, auto nykäisee tasaisesti 1k välien ja jos ei kiihdytä täyskaasulla niin nykimistä ei esiinny suuremmiten. Voiko tämä johtua ettei auto ole kunnolla säädöissä vai koneessa jotakin häikkää saa liikaa/liian vähän bensaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a4 b5 tasainen nykiminen
Collapse
X
-
Tuli vielä sellainen mieleen että onko mahdollista että kun autoa ei ole säädetty penkissä että bensakartta rikastuu autossa 1000 kierroksen välein ja auto saisi silloin liikaan bensaa ja meinaa tukehtua tms. ja tästä syystä auto nykäisee hieman kiihdyttäessä koska tämä jatkuu koko kierros alueen läpi lähes tasan 1000 kierroksen välein.
Comment
-
Mitenkäs isoja suuttimia muilla on koneissa lastutuksen yhteydessä? Lueskelin foorumia ja löysin muutaman taulukon ja kaavan miten suuttimen koko lasketaan mutta en ymmärtänyt niitä joten voisiko joku viisas kertoa miten tapahtuu tuo suuttimien mitoitus laskemalla? Ja minkä kokoisia suosittelisitte tuolle setupille mikä tuolla ylhäällä on?
Comment
-
Suuttimien koko riippuu tavoitellusta tehosta. Jos halutaan esim. 250hv 4 sylinterisestä moottorista on suuttimien oltava vähintään: teho/(0.19*sylintereiden määrä) eli 250hv tarvitaan vähintään 330ml suuttimet 4 sylinterisessä moottorissa. Yleensä säätäjä haluaa sitten vaikuttaa suutin valintaan joten ihan mitä tahansa suuttimia ei kannata mennä ostamaan.
Comment
-
Voisiko Tommi tai joku muu viisaampi kertoa vielä että kun autossa on tuo setuppi mikä on ja ymmärtääkseni suuttimia ei ole vaihdettu autoon siis vakio suuttimet koneessa kiinni. Lueskelin tuolta että lastuttaja suosittelee suuttimet, mutta kun auto on lastutettu ennen turbo päivitystä (k04) ja ei ole edes tietoa että onko tuo lastu miten sopiva tuolle setupille tai lähinnä turbolle. Joten olisin kysynyt että kannattaako mennä vaihtamaan suuttimet koneeseen kun ei ole tarkkaa tietoa tehoista. Miten pitkälle nuo vakio suuttimet ja bensapumppu riittää tuossa kyseisessä autossa?
Comment
-
Kannattaa ne vikakoodit lukea/luetuttaa aivan ensimmäisenä ennen kuin suunnittelee osien vaihtamista summamutikassa. Sanoisin, että kyllä tuon pitäisi paremmin toimia vaikka ei softaa olisikaan räätälöity tuolle turbolle. Toisaalta 3" rööri heti alusta + K04 voi aiheuttaa jo ongelmia. Silti, vikakoodit lukuun ensin.
Suuttimien vaihdon voi tehdä ainoastaan softapäivityksen yhteydessä. Jos vaihdat pelkät suuttimet, voit olla varma, että seokset eivät ole sinne päinkään kohillaan. Tuo taisi olla facelift, olikohan siinä sellaiset suuttimet, jotka riittävät jopa hieman yli 200 hepan, ~210hp. Bensapumppu ei taida olla rajoittava tekijä tuossa kokoonpanossa, pienellä varauksella sen kunto huomioon ottaen.
Comment
-
Kiitoksia taas lisätiedoista. Millainen tuon putkiston pitäsi olla että olisi optimaalinen tuolle ahtimelle? Ymmärtääkseni jonkin sortin vikakoodin lukija ei olisi pahitteeksi itsellä, mutta mistä saisi hyvän ja toimivan lukijan/nolaajan mikä ei kuitenkaa maksaisi tähtitieteellisiä summia? Niin ja auto on vm.00
Näköjään vasta-alkajalla on paljon opittavaa:D
Comment
-
Putkisto on varmasti aivan hyvä, kunhan saadaan auto muuten rokkaamaan. Täällä on jutustelua näistä halvemmista lukijoista. Parashan se olisi omistaa VCDS+läppäri, mutta se menee jo huomattavasti kalliimmaksi.
Pahimpaan hätään voit käyttää tuon myös korjaamolla koodien luvussa. Silloinkin kannattaa koodit ensin nollata ja pienen ajolenkin jälkeen lukea uudestaan. Jos ei ole tietoa, milloin koodit on viimeksi nollattu, siellä voi olla paljon vanhojakin muistissa. Tuohon nykimiseen voi olla syitä niin laaja kirjo sähköhäikästä imuvuotoon, että ilman koodienlukua on turha arpoa. Jos ei niistä selviä mitään, niin arvotaan sitten lisää.
Tervetuloa forumille oppimaan. 1½ vuotta sitten en tiennyt Audeista mitään, mutta nyt forumilta oppineena voin jo jonkin verran koittaa auttaa muitakin. :)
Comment
-
Jaahas menee toi vikakoodien lukeminen tonne joulun jälkeen, mutta tuli tuossa mieleen että kun autoon on vaihdettu tulpat edellisen ommistajan toimesta niin oiskohan mahollista että koneeseen ois vaihettu vääränlaiset tulpat ja auto nykii tästä syystä. Sekä lueskelin tuolta foorumilta että myös tuo pa suodin voisi olla tukkoinen ja siitä johtua tuo nykiminen koska ei ole mitään tietoa milloin se on vaihdettu ja tuo nykiminen on suurimmillaan 3000 kierroksen jälkeen aina tuonne punarajalle asti. Vinkkejä mitä kannattaa tarkistella ennen tuota vikakoodin lukua?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja migemasa Näytä viestiVinkkejä mitä kannattaa tarkistella ennen tuota vikakoodin lukua?
Kannattaa ottaa asia kerrallaan ja tutkia sitten lisää. Ei täällä ihmiset selvänäkijöitä ole ja tuossa ylempänä on jo liuta ehdotettuja ongelmia mitkä pitää ratkaista yksitellen.
Jos ohjelma on väärä, suuttimet väärät jne. niin tuskin kannattaa putkiston kanssa alkaa roplaa vielä.
Vikakoodien luennan/nollauksen jälkeen ajelet vähän aikaa ja katsot mitkä koodeista uusiutuu uudella luennalla. Sun pitää olla myös valmis logaamaan arvoja lukijalla.
Comment
Comment