Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

automaatti a6 ei liiku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • automaatti a6 ei liiku

    eli a6 -96 2,8 quattro automaattilla.
    vikana semmonen kun kytkee vaihteen silmään niin rutisee/surisee mutta ei liiku mihinkään..tekee saman pakilla ja eteenpäin sekä manuaalivalinnalla, rutina vaan taajuus muuttuu eri valinnoilla.

    ääni muistuttaa porakoneen surinaa ikäänkuin hammaspyörä ottais vain ihan pikkasen toiseen kiinni tms.
    lootan öljypohjan käytin auki eikä löytynyt murusia yms roinaa magneetista tai pohjasta,

    olisko kellekään tuttu oire?

    moottori ottaa kiekkoja ok.

  • #2
    Muuttuuko äänen taajuus siis moottorin kierrosluvun mukaan, vai sen mukaan mikä pykälä on päällä?

    Comment


      #3
      voisko olla vetonivel/akseli kaput?

      Comment


      • #4
        äänen taajuus muuttuu vaihteiden mukaan ja pakilla eri taajuus.

        eikö sen pitäis kuiteski yrittää liikahtaa jos vetari paskana..en kylläkään ole asiaa tarkistanut.
        ääni tullut kesken ajon ja matkan teko loppunu siihen.

        sitte toinen kysymys jos jollekin tuttu malli, kun vapaalla tai parkki asennossa painaa jarrupoljinta niin sellanen kovaääninen loksaus kuuluu oli käynnissä tai ei.
        vaihde päällä ei kuulu..jostain sieltä keskikonsolin alta tuntus kuuluvan.
        tiedän että jarru vapauttaa vaihdevalitsimen, mutta tuo loksaus on kyllä niin kova ääninen että tuntuis ettei pitäis niin selvästi erottua...

        Comment


        • #5
          Ei se liikahda mihinkään, jos on yksikin vetoakseli pois pelistä.
          Voimanjako akselin pyörille / akseleiden välillä hoidetaan jarruilla jarruttamalla sutivaa pyörää ja jos voima ei pääse pyörälle asti, ei jakoakaan voida tehdä -> ei liiku mihinkään.

          Comment


          • #6
            tiedän että jarru vapauttaa vaihdevalitsimen, mutta tuo loksaus on kyllä niin kova ääninen että tuntuis ettei pitäis niin selvästi erottua...
            Kyllä se noissa vanhemmissa loksahtaa aika kuuluvasti.
            No, kuulee sen vielä tossa mun Passatissakin ihan selvästi.

            Toki sen ei pitäisi silloin kuulua, jos auto ei ole käynnissä eikä virrat päällä.

            Comment


            • #7
              no täytyy tunnustaa etten tuota ole tarkistanut...ei tullu ees mieleen että vetari vika olis..tämä kun ei ole mulla hajonnut, vaan myytiin mulle vaihdelaatikko vikaisena, mietin vaan jälkeenpäin että myyjä itse oli tainnut sen diagnoosin tehdä koska missään korjaamolla ei oltu käytetty eikä itse osaa autolle mitään tehä, eikä siellä loovassa mitään näkyvää vikaa/ romua ollut.
              tuoko ei vedä millään pyörällä jos yksi vetonivel paskana..semmonen neliveto se.

              Comment


              • #8
                tuohon lonksaukseen...ei se kuulu kuin virrat päällä.ehkä se sitte on ominaisuus..aattelin vaan että jos jollain ihmeentavalla nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa..mulle nämä automaatit kyllä ihan uusi juttu.

                Comment


                • #9
                  Voit olla kyllä tyytyväinen, jos ostit laatikkovikaisena.
                  Huomattavasti huokeampi ja helpompi korjata tuo vetari.

                  Toivottavasti sait vielä halvalla.

                  Comment


                  • #10
                    no jos se tuolta vetaripuolelta vika löytyy niin ...hinta on kyllä kohillaan, vaihelaatikkovikasena kun myi ja oli audilta kysyny laatikon hinnan asennuksineen..en muista summaa mutta jotain älytöntä se oli.
                    ihmettelinkin miten reilu 250 tkm ajetusta laatikko olis menny tuosta.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja rookie Näytä viesti
                      tuoko ei vedä millään pyörällä jos yksi vetonivel paskana..semmonen neliveto se.
                      Näin se on, tuo on tämän systeemin heikko lenkki.
                      Quattro ei ymmärrä "nollakitkan" päälle yhtikäs mitään ja voima pääsee harakoille yhdenkin vetarin porsiesssa.
                      Jos vastaavasti kyseinen pyörä olisi ilmassa, saataisiin voima jaettua muille pyörille lyömällä jarrut päälle siihen sutivaan pyörään.

                      Viisaammat ja tarkemmin perehtyneet jatkakoon tästä syvällisempiin teknisiin yksityiskohtiin, mikäli tarvetta.

                      Comment


                      • #12
                        ok, kiitos paljon vastauksista.
                        tutkin auton vetarit ja ilmoittelen tänne vielä mitä löyty...

                        Comment


                        • #13
                          ei vaikuta vetonivelet viallisilta.purin oikeanpuolen vetarin pois ja laipan laatikon kyljestä,boorit vaikuttas olevan ok.ääni kuuluu kyllä vähän niinkuin oikealtapuolelta..
                          tunkkasin aiton ilmaan ja kun pyörittää vaihdepäällä samaan suuntaan niin rutina kuuluu.kun pyörittää etupyöriä erisuuntaan niin ääntä ei kuulu ja kun pyörittää kuskinpuolta nyt kun toinenpuoli ilman vetaria, ei kuulu, park asennossa molemmat puolet "lukittuu".

                          oiskohan ehotuksia, ei ole purkukuvaa tuohon laatikkoon niin ei oikein ..

                          Comment

                          Working...
                          X