Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kardaanin tukikumi/laakeri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kardaanin tukikumi/laakeri

    Ajattelin tässä aloitella kardaani-remontin tekoa, koitin etsiä haulla sopivan tukikumi/laakerin tarkkaa tyyppiä.
    Kysymys kuuluu että onko kellään tarkkaa tietoa minkä auton laakerista pitää alkaa työstään sopivaa? bemarin vai minkä?

  • #2
    vinkkejä odotellaan huomenna alkais remppa jos löytyy osat.

    Comment


      #3
      C4 automaatista enempää tietämättä, en vastaa mistään jos väitän että siihen käy sama tukilaakeri kuin nk. C3:seen.

      Tästä juttua enempi täällä vanhalla listalla. Vaatii rekisteröitymisen.

      http://groups.yahoo.com/group/audifinns/files/Kardaani/

      Comment


        #4
        käytäpä haussa vaikka kardaani-sanaa niin eiköhän niitä vinkkejä löydy.

        Täällä on kaikki vanhat viestit helpommin luettavissa:

        http://www.lnet.iki.fi/audifinns/

        Comment


        • #5
          No niin, kardaani purettu. Tukikumi oli aivan löysä, tipahtanut ainakin sentin alaspäin. Laakeri näkyi olevan mitoiltaan se mesen malli 30x55.
          Ristikkonivelessä tuntui pieni pykälä mutta ei välystä. Ja oli prässätty kiinni.

          Etummainen kuulanivel oli kulunut pykälille ja rasvat kovettunut. Luin jostain että näitä niveliä ei ole saatavana, pitääkö paikkansa?

          Comment


            #6
            On niitä tietääkseni saatavana, osanumero ilmeisesti vain on vaihtunut.

            Comment


              #7
              Kartaanin nivel pitäisi olla sama kuin fjård scoprio vetarin nivel.

              Comment


              • #8
                Kiitoksia tiedoista, apua täältä näköjään aina löytyy.

                Comment


                • #9
                  No niin kardaani jatkoi jytisemistä ku lähti paikaltaan kiihdyttään. Autossa on semmoinen kumipala lähellä kardaania pohjan suojassa kiinni. Vissiin joku varotoimi. Oli kardaani selvästi ottanut siihen kiinni. Otin koko kumituen irti niin loppui ravistukset kiihdyttäessä.

                  Samallahan sitä luuli että matka-ajon resonointi johtui väljästä kardaanista. Tärisytti 100-120 km:n vauhdissa ahteria ja kaasupoljinta. Viaksi paljastui epätasapainoinen rengas, oli paino lähtenyt itsestään irti.

                  Nyt on renkaat painotettu ja kardaani kunnostettu niin taas palautui mieleen tämän merkin hyvä ajettavuus.

                  Comment


                  • #10
                    Mitäs sitte tarvii tehä ku on rekisteröityny Yahoon? Tulee teksti: You are not a member of the group audifinns.

                    Comment


                      #11
                      klikkaa linkkiä "join this group"

                      Comment

                      Working...
                      X