Audi 200:ssa (3B koneella) on ollut minulla ollessa sitä vikaa, että lämpötilan ollessa alle n. +5C ja lähtiessä ajoon kylmällä koneella (esim. aamulla), niin moottori sammuu kuin veitsellä leikaten max 2km ajon jälkeen. Tekee tämän oli kyseessä vaihteen vaihto tai tasakaasulla ajo. Tämän jälkeen uusi startti ja vikaa ei enää ilmaannu ellei kone ole jäähtynyt tarpeeksi.
Tänään sitten sain vian kiinni vag-comilla, joka tarjos sammumisen jälkeen vikakoodia:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-00 - No Signal
Onko muilla ilmennyt tuota ongelmaa, että Hall-anturin toiminta olisi lämpötilariippuvainen?
Muuten tuo ei oireille joten johto anturille lie kunnossa, joskaan en ole anturia (vielä) ropannut.
Vaihtohan taitaa olla ikävämpi homma, kun jakajan joutuu purkamaan kokonaan. Tarttikos tuossa koneessa säätää sytytystä muuten kuin laittaa jakaja oikeaan hampaaseen?
Tänään sitten sain vian kiinni vag-comilla, joka tarjos sammumisen jälkeen vikakoodia:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-00 - No Signal
Onko muilla ilmennyt tuota ongelmaa, että Hall-anturin toiminta olisi lämpötilariippuvainen?
Muuten tuo ei oireille joten johto anturille lie kunnossa, joskaan en ole anturia (vielä) ropannut.
Vaihtohan taitaa olla ikävämpi homma, kun jakajan joutuu purkamaan kokonaan. Tarttikos tuossa koneessa säätää sytytystä muuten kuin laittaa jakaja oikeaan hampaaseen?
Comment