Autossa kuuluu säännöllinen ilkeän tuntuinen sirinä tai ujellus ajon aikana. Olen eliminoinut jo lähes kaiken mutten keksi syytä eli kuuluu parhaiten hiljaisella ajolla kun ajoviimat ym. ei ole "häiritsemässä". Oletin että renkaiden vaihto muuttaisi tilanteen mutta ei. Jos antaa auton liukua vapaasti siis kytkin pohjassa ääni kuuluu tasaisena eikä siihen vaikuta kaasun lisääminen tai vähentäminen. Joku nivel tai akseliko? laakerit mielestäni ok, mitä seuraavana? ääni kuulunut jo pari kuukautta muuttumattomana. Arvauksia tai neuvoja kiitos!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Outoja ääniä Audissa A6 TDI (C4,vitoskone, ei quattro)
Collapse
X
-
Minulla piti selaista sirinää epäsäännöllisesti RiSa myöskin, ja syynä oli apulaitehihnan kiristimen laakeri. Sit kun aikansa siristeli niin laakeri hirtti kiinni ja rulla läks... Onneksi ei tehnyt mitään vahinkoa kun kierroksia ei silloin koneessa ollut. Se sirinä kyllä kuului paikallaan ollessaan, ajon aikana sitä ei kabiiniin kuulunut.
Comment
-
Ei ole neliveto ja tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu. Voimansiirtoa itsekin epäilen ja ääni tulee mielestäni keskeltä edestä ts. eli en voi paikallistaa sitä muualle...juuri ajoin ja äänen laatua yritin määritellä = uusi kuvaus tasainen ja hiljainen "rallatus" johon ei kaasu tai vaihteet vaikuta. Hermot menee kun en pysty vikaa tai ääntä eliminoimaan...
Comment
-
Vetonivet pitää kuluneina "napsuvaa" ääntä ja sen taajuus muuttuu vauhdin mukaan, yleensä napsutus kuuluu pyörät vinossa eikä niinkään suoraan ajaessa.
Laakeri voi ulista suoraankin ajaessa, mut ääni yleensä muuttuu silloin kun autoa käännetään(painopiste).
Nosta auton keula ilmaan ja pyörittele renkaita samalla niitä käännellen ja väännellen, jos vaikka jtn jurinaa, väljyyttä yms sais silleen paikallistettua.
Itelle tulis mieleen lähinnä loota, tai sit joku löysällä oleva korin osa joka resonoi ilmavirran vaikutuksesta. Mut paha sanoa kuulematta ääntä...
Äänten suunnan paikallistaminen on liikkuvassa autossa vittumaista hommaa, vaikka miten tuntuu et ääni tulis edestä ni sen aiheuttaja voi silti olla takana...Viimeksi muokannut Kenda; 13.12.2011, 01:17.
Comment
-
Joskus autoissa oli isot metalliset vanteenkeskiöt tai siis peltiset pölykapselit niin jollain rakennuksella poijjaat oli laittaneet kiven kapseliin, joka sitten hiljaisella nopeudella piti pientä kolinaa.
Sit kun rakmestari oli viemäri auton korjaamolle ottivat kiven pois. Sit taas kivi kapseliin ja pois etc
Heheheheheh
Comment
-
Poskilaakerikin vois olla näin arvauksena, jos ääni ei muutu kierrosten vaan vauhdin mukaan. (mutta mitä ilmeisemmin voimansiirrosta kuitenkin)
Toisaalta yleensä ääni pitäis silloin olla enemmän semmoista kahisevaa. (hiemankuin hankauskitkaa ja kevyttä ujellusta sekaisin).
Haku kertoo tarinoita;)
Comment
-
-
Jos meinaat, että pinionilaakeri, niin vaikka ruotsin hajoittamolta askia netistä hakemaan.
Perustelu: Kysyttiin tuosta eräältä asiantuntevalta ja aika edulliselta korjaamolta "Vanhan Rouvan" askin purkamisen ja kunnostamisen hintaa.
Ja vastaus:
Halvemmaks tulis ostaa käytetty loota, joka tietenkin olis kunnossa, kuin alkaa purkamaan ja kokoamaan entistä. Asennus ei niin hirveitä kuitenkaan kustanna.
Toinen juttu tietenkin, jos sen osaa itse tehdä ja on hyvät tilat.
Ps. kestää vielä kuitenkin sen satatuhatta ajella.
Comment
Comment