Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nostinten vaihto typ89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nostinten vaihto typ89

    Haulla ei löytynyt kaikkea sitä mitä tahdoin tietää, niin laitoin uuden topicin...

    Miten nämä nostimet sitten kokonaisuudessaan vaihdetaan? Tarviiko nokka-akselia ottaa irti? Miten nostimet tulevat "irti"? Paljonko vaikeampaa on vaihtaa samalla venttilin stefat? Tarviiko erikoistyökaluja?

    Kiitän jo etukäteen!

  • #2
    Pääpiirteissään seuraavasti :

    - Vent.kopan kansi irti
    - Nokka-akseli irti
    - Nosta vanhat painajat pois ja laita uudet painajat tilalle
    - Nokka-akseli paikalleem
    - Vent.kopan kansi paikalleen.

    Comment


      #3
      Venttiilivarren tiivisteistä, jos niitä tarkoitat ...

      Ovat tietysti mahdolliset vaihtaa siinä vaiheessa kun olet jo poistanut kannesta nokka-akselin ja hydr. painajat.

      Venttiilien jousilautasen painamiseen (siihen saakka että lukkokiilat irtoavat) olisi hyvä olla painintyökalu, jottei "nostinten" pesät ja venttiilien varret VAURIOITUISI

      Samalla myös venttiilien kiini pysyminen ko sylinteristä tulisi varmistaa, jotta juurikumien vaihdon jälkeen kasaus oli mahdollinen. (paineilma tms.)

      Mielestäni työ on kuitenkin siinä määrin vaativa (paikallaan olevassa kannessa) jottei tätä kannata "harjoitella" , jos hommaa ei ole koskaan ennen tehnyt ...

      Comment


      • #4
        Joskushan se on tehtävä ensimmäinen kerta :p

        Comment


          #5
          Tokihan vain ... kärsivällisyyttä matkaan :)

          Comment


          • #6
            Ehkäpä se ensimmäinen kerta on kuitenkin helpompi, jos on kansi pöydällä...

            Comment


            • #7
              Toki toki. Sitä vähän ajattelinkin tässä. Omaa vittumaisuuttani tätä kaikkea olen tässä tekemässä, eli voishan siitäkin oppia jotain jos nostais koko kannen pöydälle. Paljonko muuten uudet kannenpultit maksaa, ja tarviiko niitä 8 kpl. vai?

              Comment


              • #8
                Kyllä Arto puhuu täyttä asiaa. Jos ei ole ammattitaitoa/homman tehnyttä kaveria apuna, ja asiaan kuuluvia työkaluja paineilmoineen niin... mutu on, että mm uusiin hydnostajiin pitää laittaa moottoriöljyä ennen niiden paikoilleen laittoa, ns ilmaus on tehtävä homman jälkeen jne. Venttiilinvarren kumit kannattaa uusia samalla kun ottaa kilkkeet auki. Ps. kannattaa käydä lähimmässä kirjastossa katsomassa löytyykö sieltä autosi "tee se itse" kirjaa lainaksi.

                Comment


                  #9
                  tuli mieleen vielä tosiaan tuosta öljyämisestä ...

                  Joskus yli 15 vuotta sitten omistin jenkki kasilla olevan ajoneuvon, joka kunnostettiin perinpohjin myös moottoriltaan.

                  Korjaus ohjeissa oli maininta hydraulinostajien "täytöstä" joka tehtiin ennen asennusta.

                  Elikkä puhtaaseen astiaan moottoriöljyä n. 2-3 cm , asetetaan nostimet selälleen kuppiin.

                  Painellaan keskellä olevaa "sylinteriä" jollakin puisella tai pehmeähköllä "tangolla", niin kauan kunnes nostin täyttyi öljyllä.

                  Nykyiset nostimet ovat kuitenkin niin pieniä "öljytilavuudeltaan" ettei niitä tarvitse välttämättä esitäyttää.
                  Vaikka itse tulee vieläkin uitettua uudet nostimet öljyastiassa ... ennen asennusta. :)

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin "hoviasentajani" ruikki öljyä nostajiin ennen asennusta= varmuus paikallaan:)

                    Comment


                      #11
                      Se on ehdottamasti suositeltavaa, samoin kun nokkien ja laakeripintojen öjyäminen ennen kokoamista !

                      Comment


                      • #12
                        Ei tarvita öljyämistä. Tarvike=Audi -mallisten nostinten mukana ainakin tulee tarkka ohje ilmaamisesta lämmityskäytön yhteydessä.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä multa löytyy englanninkielinen korjausopas, mutta halusin eniten tietää pitääkö suht vähän ainakin autonmoottoreita korjaillut perusjätkä leikkiä tämmösillä asioilla, ja myös olis kiva tietää minkälaisia erikoistyökaluja tarvitaan, ja mistä niitä saa...

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä "leikki" on aina paikallaan:) Erikoistyökalujen myynnistä/lainauspaikasta en tiedä, mutta yleensä audiklubin jäsen auttaa toista jäsentä.

                            Comment


                            • #15
                              Kattelin että eBaystä sais koko venttiilityökalu setin 85 eurolla, siihen kuuluis sitten kaikki tarvittavat nippelit ja nappelit...

                              Comment


                                #16
                                Nuo on varmasti toimivia kamppeita, meillä on ollu käytössä jo vuosia tuollainen "omavalmiste".

                                Tehtiin aikoinaan Audi/Vw kansia varten ... Olisko tosiaan asuinpaikkakuntasi lähellä joku Audiclubin jäsen joka omistas tuollaisen ja lainaisi sitä ?

                                Comment


                                • #17
                                  Ei mulla oo niin väliä, aika varmasti ostan nuo eBay:n vehkeet. Kun kerran ostaa niin sitten löytyy...

                                  Comment


                                    #18
                                    Jäähän siitä sitten työkalua myös mahdollisiin tuleviin tarpeisiin.

                                    Oli tarkotus tuossa viikonloppuna avata omankin satasen kansi, jos nuo uudet nostimet
                                    pudottelis paikalleen ...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oleellisinta on olla pyörittämättä moottoria puolen tunnin ajan kasaamisen jälkeen, että nostimet ehtii painua kasaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Yksi hyvä tapa vaihtaa venttilin ohjurikumit on pyörittää konetta sillai et mäntä on alhaalla ja tunkea laatoittajalta tuttua saumanarua (vai mitä sen onkaan) pytty täyteen ja sit nostaa mäntä ylös ja ei ku kumien vaihtoon toimii 100% itse kahteen autoon vaihtanut.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nostetaan tämä nyt ylös eli.

                                          Olisi tarkoitus vaihtaa nostimet tuohon profiilin mukaiseen kehonsiirtovälineeseen. Tarviiko niitä nostimia nyt sitten ilmailla vai ei ?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä tarvitsee. Se on helppo homma verrattuna vaihtoon.

                                            Comment


                                              #23
                                              miten se ilmaus sitten käytännössä tapahtuu?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Olisi myös uudet nostajat, mutta mukana ei tullut ohjeita ilmaukseen. Miten se siis tehdään?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Katsot että on öljyä tarpeeksi koneessa ja pistät koneen käyntiin, niin siitäpä ne ilmaantuu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Toivottavasti tuosta kaiken pakkauksen jälkeen jotain näkeekin vielä.
                                                    Attached Files

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X