Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei siinä jako ole pielessä, kone käy ja kukkuu kunhan sen vain saa tulille. Motonetilta on tulossa jonkinlainen hall-anturi, saa nähdä onko sopiva. Paikallisessa audi liikkeessä ko. "jakaja" kaikkine antureineen olisi maksanut vaivaiset 307?.
Ajattelin sitä vaihtotyötä, että onko se tarkkakin homma.
Ei ollut anturi rikki, vaan niin pa.. likanen ettei toiminut. Purin koko "jakajan" kaikista hankalin oli irroittaa alaratasta paikoillaan pitävä tappi. Piti tehdä vähän apuvälineitä, että sai puristettua tapin irti viilapenkissä.
Hall anturin onnistuu kyllä vaihtamaan(ei kaikkein helpoimpia hommia) jos tekee vähän töitä, eli poraa vanhan irti ja sovittaa uuden paikoilleen. kiinnitys hieman hankala, mutta jos saa anturiin tehtyä kierteet ja ruuvaa sen alapuolelta kiinni niin pitäs onnistua. Huom. vara-anturi ~40? uusi "jakaja" 307? niin omille töillekin jää jotain.
Ajoituksesta vielä sen verran, että mulle oli ainakin nollakohta merkitty "jakajan" runkoon ja pyörijäkiekkoon. eli ykkönen paukulle ja merkit kohilleen niin johan käy.
Vaikuttakohan "jakajan" asento perusennakoihin?
Ps. "jakajan" putsaaminen onnistuu jarrujen puhdistus aineella ilman että purkaa koko vimpaimen. Sen irroittaminen helpottaa asiaa paljon, kunhan muistaa tarkistaa merkkauksen.
Comment