Elikkä kyseessä itelle vielä suht. uus auto ja mielenkiintosia ongelmia ko. laitteen kanssa. Kyseessä siis -99 A4 quattro 1.8T AEB, laiteltu edellisten omistajien toimesta jonkin verran ja nyt näihin liittyviä kyssäreitä/vian selvitystä. Ja kyllä, olen lukenut jo erittäin monta aiheeseen liittyvää keskustelua, mutta ihan selvää en kaikesta ole vielä saanut.
Autossa siis
BSR:n 3" putkisto turbolta
isompi puhallin(ilmeisesti K04)
isommat suuttimet(koosta ei tietoa)
lastutettu BSR:n softalla/ja/tai Harisella
dumppi asennettu ja 'käsi'säätönen ahtopaineen säädin
keulacooleri, liittimet on kaikki tiukalla.
Ongelmana nyt se että tuossa ei championin tulpilla toiminu oikein mitenkään, nyki(jätti sytyttämättä) läpi kierrosalueen, vaihdoin RS2:n tulpat (F5DP0R:t)
ni joha jäi nykimiset ja auto tuntu pelaavan nätisti ilman ongelmia.
Sittemmin ilmeni että 3:sta ylöspäin kun tasakaasulta laittaa lapun lattiaan ni lähtee vetään 1-2sek verran ja sen jälkeen välillä tökkää niin että meinaa osua otta rattiin ja välillä tuntuu että 1-2 pyttyä jättää sytyttämättä ja tästä kuuluu kyllä selvä ääni. Koitin tuossa VCDS:llä lukea livedataa ja ainakin sytkäennakot näyttää menevän välillä aika reilusti yli mitä ilmoitettu normaali arvoiksi(tosin tähän ECU:n en vielä löytänyt 100% varmuudella toimivaan .lbl: ää, kyseessä 8D0-907-558-E . Myös Lambdan arvot seilaa. MAF:lta sain 3:lla täyskaasulla arvoiksi reilut 160g, tämä siis vaikuttaisi olevan edes jotenki ok.. ( ? )
MAF oli melko öljyssä kun käytin irti, puhistelin elektroniikkavehkeitten tarkkuuspuhistajalla ja ihan ok vissiin toimii. Ahdot säädetty ruuvista nyt n. 0,7bar, isommilla paineilla ongelma pahenee, tökkii enempi.
mutta 1-2 vaihteilla vejättää hyvin eikä ala nykimään( ihan rajottimelle asti ei ny pääse, sen verta kapiat tiet)
Bensapaineensäädin ja suodatin kävi tässä mielessä, mutta tuo VCDS tökkii sen verran etten saa paljoa irti tuolla, melko arvuutteluksi siis menee.
Jos jollain ois ideoita tai toimiva VAG-COM tms. tässä Oulun lähistöllä niin ois hieno homma.
Autossa siis
BSR:n 3" putkisto turbolta
isompi puhallin(ilmeisesti K04)
isommat suuttimet(koosta ei tietoa)
lastutettu BSR:n softalla/ja/tai Harisella
dumppi asennettu ja 'käsi'säätönen ahtopaineen säädin
keulacooleri, liittimet on kaikki tiukalla.
Ongelmana nyt se että tuossa ei championin tulpilla toiminu oikein mitenkään, nyki(jätti sytyttämättä) läpi kierrosalueen, vaihdoin RS2:n tulpat (F5DP0R:t)
ni joha jäi nykimiset ja auto tuntu pelaavan nätisti ilman ongelmia.
Sittemmin ilmeni että 3:sta ylöspäin kun tasakaasulta laittaa lapun lattiaan ni lähtee vetään 1-2sek verran ja sen jälkeen välillä tökkää niin että meinaa osua otta rattiin ja välillä tuntuu että 1-2 pyttyä jättää sytyttämättä ja tästä kuuluu kyllä selvä ääni. Koitin tuossa VCDS:llä lukea livedataa ja ainakin sytkäennakot näyttää menevän välillä aika reilusti yli mitä ilmoitettu normaali arvoiksi(tosin tähän ECU:n en vielä löytänyt 100% varmuudella toimivaan .lbl: ää, kyseessä 8D0-907-558-E . Myös Lambdan arvot seilaa. MAF:lta sain 3:lla täyskaasulla arvoiksi reilut 160g, tämä siis vaikuttaisi olevan edes jotenki ok.. ( ? )
MAF oli melko öljyssä kun käytin irti, puhistelin elektroniikkavehkeitten tarkkuuspuhistajalla ja ihan ok vissiin toimii. Ahdot säädetty ruuvista nyt n. 0,7bar, isommilla paineilla ongelma pahenee, tökkii enempi.
mutta 1-2 vaihteilla vejättää hyvin eikä ala nykimään( ihan rajottimelle asti ei ny pääse, sen verta kapiat tiet)
Bensapaineensäädin ja suodatin kävi tässä mielessä, mutta tuo VCDS tökkii sen verran etten saa paljoa irti tuolla, melko arvuutteluksi siis menee.
Jos jollain ois ideoita tai toimiva VAG-COM tms. tässä Oulun lähistöllä niin ois hieno homma.
Comment