Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T -99 quattro laihalla, pätkii ja ruiskuennakot seilaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T -99 quattro laihalla, pätkii ja ruiskuennakot seilaa.

    Elikkä kyseessä itelle vielä suht. uus auto ja mielenkiintosia ongelmia ko. laitteen kanssa. Kyseessä siis -99 A4 quattro 1.8T AEB, laiteltu edellisten omistajien toimesta jonkin verran ja nyt näihin liittyviä kyssäreitä/vian selvitystä. Ja kyllä, olen lukenut jo erittäin monta aiheeseen liittyvää keskustelua, mutta ihan selvää en kaikesta ole vielä saanut.
    Autossa siis
    BSR:n 3" putkisto turbolta
    isompi puhallin(ilmeisesti K04)
    isommat suuttimet(koosta ei tietoa)
    lastutettu BSR:n softalla/ja/tai Harisella
    dumppi asennettu ja 'käsi'säätönen ahtopaineen säädin
    keulacooleri, liittimet on kaikki tiukalla.

    Ongelmana nyt se että tuossa ei championin tulpilla toiminu oikein mitenkään, nyki(jätti sytyttämättä) läpi kierrosalueen, vaihdoin RS2:n tulpat (F5DP0R:t)
    ni joha jäi nykimiset ja auto tuntu pelaavan nätisti ilman ongelmia.
    Sittemmin ilmeni että 3:sta ylöspäin kun tasakaasulta laittaa lapun lattiaan ni lähtee vetään 1-2sek verran ja sen jälkeen välillä tökkää niin että meinaa osua otta rattiin ja välillä tuntuu että 1-2 pyttyä jättää sytyttämättä ja tästä kuuluu kyllä selvä ääni. Koitin tuossa VCDS:llä lukea livedataa ja ainakin sytkäennakot näyttää menevän välillä aika reilusti yli mitä ilmoitettu normaali arvoiksi(tosin tähän ECU:n en vielä löytänyt 100% varmuudella toimivaan .lbl: ää, kyseessä 8D0-907-558-E . Myös Lambdan arvot seilaa. MAF:lta sain 3:lla täyskaasulla arvoiksi reilut 160g, tämä siis vaikuttaisi olevan edes jotenki ok.. ( ? )
    MAF oli melko öljyssä kun käytin irti, puhistelin elektroniikkavehkeitten tarkkuuspuhistajalla ja ihan ok vissiin toimii. Ahdot säädetty ruuvista nyt n. 0,7bar, isommilla paineilla ongelma pahenee, tökkii enempi.
    mutta 1-2 vaihteilla vejättää hyvin eikä ala nykimään( ihan rajottimelle asti ei ny pääse, sen verta kapiat tiet)

    Bensapaineensäädin ja suodatin kävi tässä mielessä, mutta tuo VCDS tökkii sen verran etten saa paljoa irti tuolla, melko arvuutteluksi siis menee.
    Jos jollain ois ideoita tai toimiva VAG-COM tms. tässä Oulun lähistöllä niin ois hieno homma.
    Viimeksi muokannut Uniq-; 15.12.2011, 16:49.

    #2
    Ens alkuun heivaisin dumpin ja paineensäätimen mäkeen, ja vaihtaisin tilalle by-passin ja N75 venttiilin. Jos onkelma jatkuu niin puolat syyniin. Veikkaan että tuollä jälkimmäisellä härpäkkeellä on tekemistä asian kanssa.

    Comment


      #3
      Mulla kans k04 + kaikki muut tarvittavat kilkkeet, n75 ja tt:n bypass, toimii ku ajatus ja kertaakaan ei oo mitään turhia nykimisiä ja rykimisiä ollut.

      Comment


        #4
        Eipä yllätä että Harinen bleederin laitattanut vaihteeksi... Ei voi käsittää.

        Comment


        • #5
          Otin tuossa säätöventtiilin pois ja jätin ahtojen säädön vain N75 perään, nyt tuntuu laiskasti keräilevän ahtoja, maksimiahdot sain kuitenki 5:lla täyskaasulla nouseen jonnekki 0,8bar(liian vähä softaan millä on kuulemma penkitetty 260hv @ 1,3bar ? )
          mut tulee sit ongelma ku kaasua/ahoja liikaa ni alkaa rötään ja tähän veikkaan näin alkuun et kuminen imuputki(MAF-Turbo välillä) menee läjään, vai voiko olla et sais nii ison alipaineen aikaseksi tuohon? alkaa nytkyttään ja vähänkään ku löysää kaasua ni heti palaa normaaliksi. Vauhti ei hirveesti edes hiljene, auto vaan alkaa nykyttään ja kuuluu "flopflopflopflopflop" ääni. Säätimen kans kerää heti täydet ahdot ja lyö sit yhtäkkiä vedot pois, voisko se olla et tuo imuputki ei vaan kestä..

          Katoin Z-letkut ym. läpi ja yks ainut liitos näytti 'märältä', ens viikolla sit vuototestit pääsee tekeen, katotaan löytyykö sieltä vuotoja.

          Comment


            #6
            Ei mene putket läjään imupuolella, ellei muovipussista ole tehty.

            Comment


            • #7
              Ei se kummosta painamista sormilla vaadi että menee kasaan se imuputki, melko löysää tavaraa ja huonosti tehty mm. se huohotinletku lähtö, ei saa edes klemmarilla kiinni siitä ku klemmari luistaa. No ens viikolla viisaampana ku saa bensapaineet katottua ja nuo ahtovuodot tarkastettua..

              Comment


                #8
                Siellä taitaapi olla sellainen pikku juttu kuin liikaa ilmamassaa vrt softa ja lyö pelin poikki. Rajusti.

                Oikeasti tuollainen pitäisi kyllä saada ohjelmoitua ihan vakiopalikat kiinne ahtopaineen säädössä, "jotkut" tahot vain ovat perinteisesti olleet laiskoja...

                Comment


                • #9
                  Nonii eli asia etenee johonki suuntaan, huonosti.
                  Audi jätti tielle toissapäivänä, hinauksen jälkeen koodinluku ja koodeja löyty
                  'Engine speed sensor - no signal'
                  'Throttle valve controller - malfunction'

                  Tuo kampiakselin asentotunnistimen vaihdoin ja koitin startata, heikoin tuloksin, auto ei lähde käyntiin ja 'Engine speed sensor - no signal' tulee vikakoodeihin, mutta poistuu kuitenkin kuittaamalla.
                  'Throttle valve controller - malfunction' pysyy päällä ja käytin kaasuläpän auki ja puhdistelin, koitin adaptoida mutta kun adaptointi alkaa niin pian VAG-COM näyttää vaan erroria että moduliin ei saa yhteyttä, kaasuläppä yrittää kyllä ajaa johonki suuntaan mutta ei liiku kuitenkaan, pientä liikettä hammasrattaissa on mutta semmosta ees-taas liikettä. Vaihtaa VAG-COM:sta takaisin measure blocksiin ni viimesessä kentässä näkyy vaan ERROR (098 blocki).
                  Onko kaasuläppä nyt sit ihan finaalissa, jännitteitä näyttää kun läppä on kiinni jotain 3,2V ja toinen jännite 098 blockissa on jotain 2,8V. Kertooko tämä mitään? Muistelin että aikasemmin jännite oli IDLE:nä jotain 4,5V.

                  Kysyin tuossa marmorilta hintaa tuolle läpälle, 590€ !
                  varaosana alkup. VDO:n valmistama 330€ mutta pitkä toimitus.
                  Myös tuo engine speed sensor oli marmorilta 138€, varaosana 32€.
                  Mitä seuraavaksi että saa tuon kamppeen hyrrään?

                  Comment

                  Working...
                  X